Połącz w pary Profesjonalne Kompetencje Diagnostyczne wg Konferencji „Kompetencje 2002” z opisem
Wiedza i umiejętności diagnozowania wymiarów ludzkiego doświadczenia
Diagnozowanie poznawczych, afektywnych, behawioralnych i osobowościowych aspektów – w odniesieniu do jednostek i systemów.
Rozumienie związku diagnozy z interwencją
Świadomość, że diagnoza jest interwencją; rozumienie związku pomiędzy diagnozą a planowaniem interwencji.
Wiedza na temat podstaw diagnozy
Wiedza teoretyczna, empiryczna i kontekstowa na temat diagnozy psychologicznej.
Ustanowienie i podtrzymanie relacji profesjonalnej
Umiejętność tworzenia, podtrzymywania i rozumienia współpracującej relacji, która jest kontekstem dla diagnozy.
Techniczne umiejętności: Zbieranie danych
Systematyczne zbieranie danych.
Techniczne umiejętności: Informacje zwrotne
Dostarczanie klientowi zrozumiałych i użytecznych informacji zwrotnych, wychodzących naprzeciw jego potrzebom (niezależnie czy klient to jednostka, grupa, organizacja czy inny profesjonalista).
Ocena efektów terapii lub interwencji
Umiejętność oceny rezultatów terapii lub interwencji psychologicznej.
Przygotowanie z dziedziny psychometrii
Znajomość teorii pomiaru psychologicznego.
Techniczne umiejętności: Zastosowanie procedur
Efektywne zastosowanie procedur diagnostycznych – wobec klienta i systemów społecznych.
Techniczne umiejętności: Wybór metod
Wybór odpowiednich metod diagnozy, dostarczających danych testowych i nietestowych.
Techniczne umiejętności: Integracja i analiza
Integracja informacji, wnioskowanie i analiza.
Techniczne umiejętności: Opracowanie wyników
Opracowanie wyników diagnozy i sformułowanie zaleceń dotyczących problemu/celu.
Ocena ról, kontekstów i relacji
Umiejętność oceny różnorodnych ról, kontekstów i relacji (klient-psycholog) oraz ich wpływu na diagnozę.
Techniczne umiejętności: Rozpoznawanie problemu/celu
Rozpoznawanie problemu/celu i zrozumienie istoty danego przypadku (_case conceptualization_).