Twój wynik: Komunikacja marketingowa abcd

Analiza

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Powtórka: Wybierz pytania
Pytanie 1
Cele promocji można rozpatrywać na płaszczyźnie:
C. Odpowiedzi a i b są poprawne.
B. psychograficznej.
A. ekonomicznej.
D. Odpowiedzi a i b są niepoprawne.
Pytanie 2
Jakie dwie funkcje pełni misja przedsiębiorstwa? (s.303)
C) Operacyjną i finansową
A) Motywacyjną i strategiczną
D) Reklamową i organizacyjną
B) Informacyjną i zadaniową
Pytanie 3
Które z poniższych ustaleń NIE należy do podstawowych decyzji nadawcy w procesie komunikacji z rynkiem? (s.311)
D) Ustalenie budżetu promocyjnego
A) Sformułowanie celów promocji
C) Zarządzanie łańcuchem dostaw
B) Określenie docelowego audytorium przekazu
Pytanie 4
Agencja reklamy, która szczególnie specjalizuje się w pośrednictwie przy wynajmowaniu dla zleceniodawców określonych specjalistów i usług z branży reklamy to: (strona 353-354)
a) Agencja full service
b) Agencja a la carte
c) Agencja kreatywny butik
d) Agencja "domowa" (in-house)
Pytanie 5
Podstawowe modele przy metodach teoretycznych finansowania komunikacji opisują tworzenie budżetu w jakich sytuacjach w zakresie struktury rynku?: (strona 326)
b) konkurencji doskonałej i oligopolu
d) konkurencji doskonałej i monopolu (prawidłowa odpowiedź)
c) monopolu i monopsonu
a) oligopolu i monopsonu
Pytanie 6
W ocenie efektów reklamy dominuje? (str.338)
C. nurt preferencyjny
B. nurt komunikacyjny
A. nurt ekonomiczny
D. nurt religijny
Pytanie 7
Prakseologiczną miarą stopnia osiągnięcia zmierzonego celu jest? (str.339)
D. Poziom zwrotu
C. Skuteczność
B. Cena
A. Precyzja
Pytanie 8
Z czym wiąże się efektywność promocji? (str.343)
B. Budżet promocyjny
A. Sposób alokacji budżetu promocyjnego
C. Grupa docelowa promocji
D. Zaangażowanie grupy docelowe
Pytanie 9
Na czym powinna być oparta promocja w niszy (s. 321)
A) Głęboka specjalizacja i niezwykła oryginalność
C) Wysoka jakość produktu
B) Niska specjalizacja i brak oryginalności
D) Niska jakość produktu
Pytanie 10
Który czynnik można zaliczyć do uwarunkowań zewnętrznych komunikacji marketingowej? (s. 337
a) Warunki atmosferyczne
c) Wysokość podatku dochodowego
b) Kształt produktu
d) Budżet domowy nabywcy
Pytanie 11
Co może być efektem nieudanej kampanii promocyjnej? (s. 339)
a) wzrost sprzedaży
b) wzrost zaufania klientów
c) "przejście" konsumentów do konkurencji
d) zwiększenie współpracy z konkurencją
Pytanie 12
Jakie obszary zagadnień obejmują decyzje przedsiębiorstwa związane z oceną efektów promocji? str.338
B. Pole recepcji, przedmiot oceny, analiza procesów, uwarunkowania.
D. Wszystkie odpowiedzi są błędne
C. Pole recepcji, przedmiot oceny, metody oceny, uwarunkowania
A. Metody recepcji, uwarunkowania metod, metodyka postępowania
Pytanie 13
Własny obraz, jaki przedsiębiorstwo zamierza przekazać na rynek, do otoczenia społecznoekonomicznego w procesie komunikacji, to: (strona 302)
a) Tożsamość przedsiębiorstwa
c) Misja przedsiębiorstwa
b) Image przedsiębiorstwa
d) Wizja przedsiębiorstwa
Pytanie 14
Cele promocji w wymiarze pierwszym można rozpatrywać na płaszczyznach: (strona 312)
b) Strategicznej i psychograficznej
c) Ekonomicznej i psychograficznej
d) Operacyjnej i psychograficznej
a) Ekonomicznej i taktycznej
Pytanie 15
Podejście ex ante: (strona 345)
a) Jest wstępną oceną atrakcyjności, poprawności i skuteczności projektowanych działań promocyjnych
d) Opiera się na badaniach na kilku rynkach próbnych, na których bada się potencjalne efekty promocji.
c) Opiera się na badaniach jakościowych na dużej próbie.
b) Wykorzystuje się do pomiaru rzeczywistych efektów kampanii.
Pytanie 16
Na kształtowanie misji wywiera wpływ wiele elementów, zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Najważniejsze z nich to: (strona 304)
c) losowe wydarzenia na rynku, indywidualne przekonania zatrudnionych, zasoby firmy, subiektywne emocje właścicieli
d) preferencje konsumentów, kreatywność i spontaniczne pomysły zespołu, historia firmy, zmiany strategii konkurencji
b) zamierzenia i oczekiwania właścicieli, kompetencje kadry menedżerskiej (np. kreatywność, skłonność do ryzyka), zasoby firmy, historia firmy
a) indywidualne decyzje pracowników, trendy w mediach społecznościowych, kompetencje menedżerów, opinie i doświadczenia klientów
Pytanie 17
Misja organizacji obejmuje 4 wymiary. NIE należy do nich wymiar: (strona 304)
b) podstawowych wartości funkcjonowania (zasady, przesłanki decyzji i styl kierowania, stosunek do prawa i etyki biznesu)
d) kluczowych czynników sukcesu
a) tożsamości i filozofii organizacji (czym przedsiębiorstwo zamierza być)
c) szczegółowej strategii marketingowej i operacyjnej (konkretnych działań promocyjnych, procedur operacyjnych oraz planów sprzedaży)
Pytanie 18
Cele psychograficzne promocji obejmują szeroki zakres zadań systemu komunikacji związanych z: (strona 313)
c) produktem
b) przedsiębiorstwem
d) wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
a) nabywcą (konsumentem)
Pytanie 19
Decyzje dotyczące wielkości budżetu promocyjnego są uwarunkowane przez: (s. 325)
d) Wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
c) Wielkość sprzedaży i/lub zysku, jaki przedsiębiorstwo zamierza osiągnąć
b) Cykl życia produktu na rynku
a) Koszty wykorzystania poszczególnych instrumentów promotion-mix
Pytanie 20
Pion kreatywny agencji: (s. 359)
b) Ma za zadanie przełożenie w sposób twórczy i oryginalny ustaleń i założeń w określone kody: hasła, slogany, teksty, zdjęcia
d) Ma za zadanie zapewnić ścisłą koordynację między departamentami funkcjonującymi w strukturze organizacyjnej agencji
a) Prowadzi badania rynkowe i marketingowe
c) Koordynuje pracę wszystkich komórek agencji uczestniczących w wykonaniu zlecenia
Pytanie 21
Podstawowe cele ekonomiczne promocji to: (s. 312-313)
c) wzrost dochodów i obniżka kosztów
b) poszukiwanie wierności i lojalności względem produktu i firmy
a) kształtowanie świadomości produktu/marki, jego wizerunku i pozycjonowania
Pytanie 22
Średniookresowe cele (np. podniesienie stopnia znajomości i akceptacji konkretnego produktu/marki w określonych segmentach rynku w ciągu następnego roku, utrzymanie dotychczasowego udziału w rynku) są celami (s. 314):
b) taktycznymi
a) strategicznymi
c) operacyjnymi
Pytanie 23
Zachowanie przedsiębiorstwa to: str. 305
b. zespół instrumentów tworzących system identyfikacji wizualnej
c. działania przedsiębiorstwa w celu zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony pracownikom
a. zbiór podstawowych zasad, na jakich opiera swoje funkcjonowanie przedsiębiorstwo, wewnętrznie spójnych i nawiązujących do sformułowanej misji
Pytanie 24
Macierz celów komunikacji (promocji) ma dwa aspekty: str.311-312
b. horyzontu i przestrzeni
a. wymiaru i horyzontu
c. wymiaru i psychograficzny
Pytanie 25
Funkcja informacyjna misji organizacji obejmuje: (s. 304)
a) Identyfikację zakresu potrzeb, które przedsiębiorstwo zamierza zaspokajać
c) Wskazanie sposobów optymalizacji kosztów produkcji
d) Zdefiniowanie procedur operacyjnych
b) Określenie struktury organizacyjnej firmy
Pytanie 26
Cele promocji w pierwszym wymiarze można rozpatrywać na płaszczyznach: (s. 312
c) Operacyjnej i reklamowej
b) Strategicznej i taktycznej
a) Ekonomicznej i psychograficznej
d) Finansowej i operacyjnej
Pytanie 27
Do podstawowych elementów identyfikacji wizualnej zalicza się między innymi: (s. 307)
b. Strategia cenowa, targetowanie, analiza SWOT, CRM
a. logo, logotyp, nazwa firmy, znaki bazowe, konstanse promocyjne
d. Motywacja pracowników, struktura organizacyjna, kodeks etyczny, model sprzedaży
c. Mailing, reklama radiowa, influencer marketing, sponsoring
Pytanie 28
W jakich dwóch aspektach należy rozstrzygnąć cele komunikacji? (s. 311)
b. W aspekcie prawnym i logistycznym
a. W aspekcie wymiaru i horyzontu
c. W aspekcie technologicznym i sprzedażowym
d. W aspekcie geograficznym i budżetowym
Pytanie 29
Które z poniższych stwierdzeń jest prawdziwe w kontekście drugiego etapu kształtowania programu promocji? (s. 316)
b. Celem drugiego etapu jest precyzyjne określenie odbiorców działań promocyjnych oraz strategii (form i sposobu dotarcia do nich z przekazem promocyjnym) (
d. Drugi etap dotyczy jedynie wyboru kanałów dystrybucji.
c. Orientacja marketingowa przedsiębiorstwa pomija analizę segmentów rynku.
a. Etap drugi polega głównie na ustalaniu budżetu kampanii reklamowej.
Pytanie 30
Do metod finansowania komunikacji, zarówno występujących w literaturze, jak i spotykanych w praktyce, NIE należy zaliczyć: (s. 325)
b) metod pragmatycznych
a) metod teoretycznych
d) metod zorientowanych na osiągnięcie założonego celu.
c) metod opartych na automatyzacji decyzji budżetowych (
Pytanie 31
Do rodzajów agencji reklamowych należy zaliczyć: (s. 353-354)
d) wszystkie odpowiedzi są fałszywe
a) agencje outside of the house
c) agencje half service
b) wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
Pytanie 32
Do metod pragmatycznych finansowania komunikacji NIE należy: (s. 329)
a) Procentowa relacja do wartości sprzedaży lub zysku,
b) Możliwości finansowe,
c) Budowanie modeli zależności marketingowych,
d) Parytet konkurencji.
Pytanie 33
Funkcja informacyjna misji wyrażona może być poprzez: (s. 303)
b) Spójność działań na wszystkich poziomach strategicznym i operacyjnym,
d) Działania przedsiębiorstwa przed opinią publiczną.
c) Ostrzeżenie konkurencji przez nagłośnienie swojej aktywności rynkowej lub ekspansji na nowe rynki,
a) Zapewnienie stałości przedsiębiorstwa
Pytanie 34
Tożsamość przedsiębiorstwa to: (s. 302)
B) w jaki sposób przedsiębiorstwo definiuje się poprzez „ja” oraz „my”
C) wizerunek firmy kreowany przez wspólników
A) jak przedsiębiorstwo jest postrzegane przez klienta
D) to poszczególne cechy firmy, w których skład nie wchodzi samowizerunek
Pytanie 35
Zasadnicze wymiary misji organizacji obejmuje: 1) tożsamość i filozofia organizacji 2) podstawowe wartości funkcjonowania 3) domeny działalności 4) kluczowe czynniki sukcesu. Odpowiedź prawidłowa to: (s. 304)
A)1 i 2
B)1 i 3
D) Wszystkie
C) Wszystkie z wyjątkiem podpunktu "2"
Pytanie 36
Wśród etapów budowy skutecznej komunikacji Ph. Kotlet i K.L. Keller NIE wyróżniają: (s. 311)
c) wybór kanału komunikacji
b) losowy dobór odbiorców komunikatu
d) mierzenie skuteczności
a) określenie celów procesu komunikacji
Pytanie 37
Do głównych funkcji agencji reklamy NIE zalicza się: (s. 353)
d) kształtowanie promocyjnych funkcji opakowań
b) rozliczenia finansowe
a) przygotowanie promocji
c) kontrola realizacji
Pytanie 38
Decyzje przedsiębiorstwa związane z oceną efektów promocji obejmują cztery obszary zagadnień, pozostające wobec siebie we wzajemnych powiązaniach: (s. 339)
a) Określenie celów promocji, ustalenie budżetu, analiza danych o konkurencji, monitorowanie zmian w branży.
b) Wybór kanałów promocji, określenie grupy docelowej, analiza rynku, tworzenie strategii personalizacji.
d) Planowanie działań PR, ocena rentowności produktów, prognozowanie trendów rynkowych, wdrażanie nowych produktów.
c) Pole percepcji (terminologię), przedmiot oceny, metody oceny, uwarunkowania
Pytanie 39
W jakiej płaszczyźnie można rozpatrywać cele promocji w pierwszym wymiarze? (s. 313)
a) ekonomicznej
b) technicznej
d) estetycznej
c) administracyjnej
Pytanie 40
Ocena efektów polityki promocji jest zagadnieniem: (s. 337)
b) Jednorodnym i subiektywnym
a) Subiektywnym i złożonym
c) Złożonym i wieloaspektowym
d) Wieloaspektowym i jednorodnym
Pytanie 41
Który z komponentów NIE należy do tożsamości przedsiębiorstwa? (s. 302)
a) postawa
d) strategia sprzedaży
c) identyfikacja wizualna
b) zachowanie
Pytanie 42
W jakim horyzoncie czasowym rozpatruje się cele taktyczne? (s. 314)
b) średniookresowym
d) ciągłym (bez określonego horyzontu czasowego
a) długookresowym
c) krótkookresowym
Pytanie 43
Który z elementów NIE jest podstawową funkcją misji przedsiębiorstwa według P. Druckera? (s. 303)
a) Stabilizująca
c) Integrująca
d) Motywacyjna
b) Uwiarygadniająca
Pytanie 44
Co zaliczamy do znaczących aktywów marketingowych przedsiębiorstwa? (s. 301)
c) kulturę organizacyjną
b) system zarządzania wiedzą
a) kapitał intelektualny
d) wszystkie powyższe
Pytanie 45
Jaką funkcję pełni misja przedsiębiorstwa w kontekście jego wizerunku?
b) Służy wyłącznie jako element strategii marketingowej
a) Określa jakie produkty firma oferuje na rynku
c) Definiuje powód istnienia przedsiębiorstwa i pełnioną rolę jego interesariuszy
d) Nie ma żadnego wpływu na strategię firmy
Pytanie 46
Które z podanych wymiarów obejmuje misja organizacji? (s.304)
b. Wymiary ilości potrzebnych czynników produkcji, podstawowych wartości funkcjonowania, tożsamości i filozofii firmy
a. Wymiary tożsamości i filozofii organizacji, domeny działalności, wyobrażenia o przyszłości firmy
d. Wymiary domeny działalności, ilości potrzebnych czynników produkcji, wyobrażenia o przyszłości firmy
c. Wymiary tożsamości i filozofii firmy, podstawowych wartości funkcjonowania, kluczowych czynników sukcesu
Pytanie 47
Jakie są podstawowe elementy identyfikacji wizualnej firmy (s.307)
c. Rodzaj gadżetów reklamowych, nazwa firmy, kadra zarządzająca, logo i logotyp
a. Nazwa firmy, logo i logotyp, znaki bazowe, konstanse promocyjne
d. Konstanse promocyjne, nazwa firmy, logo i logotyp, używane platformy społecznościowe
b. Logo i logotyp, aktorzy wykorzystywani w reklamach, znaki bazowe, kadra zarządzająca
Pytanie 48
Kampania promocyjna może być realizowana przez przedsiębiorstwo na następujące sposoby: (s. 351)
b) Częściowo własnymi siłami, powierzając na zewnątrz pewną część działań promocyjnych
d) Wszystkie powyższe są poprawne
c) poprzez zakup usług promocyjnych w niezależnych przedsiębiorstwach– agencjach reklamy
a) Wyłącznie we własnym zakresie przez odpowiednie komórki marketingowe
Pytanie 49
Które podejście służy do pomiaru rzeczywistych efektów kampanii promocyjnej? (s. 347)
D) PR
B) Ex post
C) Pretesting
A) Ex ante
Pytanie 50
Która z metod umożliwia pomiar reakcji organizmu na przekaz promocyjny za pomocą testów skórno-galwanicznych? (s. 349)
A) Testy psychologiczne
B) Wywiady bezpośrednie
D) Ankiety online
C) Testy fizjologiczne
Pytanie 51
Które z poniższych narzędzi jest wykorzystywane do oceny skuteczności komunikacji marketingowej w środowisku internetowym? (s. 348)
D) Wszystkie odpowiedzi są poprawne
A) Liczba użytkowników strony internetowej
C) Tradycyjna reklama prasowa
B) Rozmowy sprzedażowe w sklepie stacjonarnym
Pytanie 52
Czym jest promocja pulsacyjna? (s. 335)
d) Promocja realizowana wyłącznie w okresach świątecznych i dniach ustawowo wolnych od pracy, bez możliwości zastosowania w innych momentach roku.
c) Promocja realizowana wyłącznie w mediach społecznościowych i opierająca się na wirusowym marketingu.
a) Promocja realizowana regularnie, bez przerwy w pewnym okresie
b) Promocja realizowana w nieregularnych odstępach czasu, przy czym skala tej nierównomierności może przybrać różnorodne formy
Pytanie 53
Do przedmiotów oceny kampanii promocyjnej NIE należą: (s. 347)
a) Zachowania nabywców
b) Efekty sprzedażowe
d) Media-środki komunikacji
c) Jakość produktu/usługi
Pytanie 54
Podstawowymi elementami systemu identyfikacji wizualnej NIE są: (s. 307)
d) Konstanse produktowe
b) Logo i logotyp
c) Znaki bazowe
a) Nazwa firmy
Pytanie 55
Etap budowy skutecznej komunikacji według Ph. Kotlera i K.L. Kellera to: (s. 311)
d) Wybór kanałów dystrybucji
a) Sformułowanie komunikatów
c) Określenie celów docelowego audytorium
b) Sformułowanie promocji
Pytanie 56
Audytorium działań promocyjnych przedsiębiorstwa tworzą: (s. 316)
b) Grupa I – nabywcy, grupa II – pośrednicy, grupa III – właściciele
c) Grupa I – nabywcy, grupa II – właściciele, grupa III – pośrednicy
d) Grupa I – właściciele, grupa II – nabywcy, grupa III - pośrednicy
a) Grupa I - pośrednicy, grupa II – nabywcy, grupa III – właściciele
Pytanie 57
Który z poniższych elementów NIE należy do identyfikacji wizualnej firmy? (str. 307)
B) Kolorystyka
A) Logo
D) Zasady użycia znaku firmowego
C) Strategia cenowa
Pytanie 58
Jaki jest główny cel identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa? (str. 307)
A) Ograniczenie wydatków na promocję
D) Ustalanie polityki cenowej
B) Zwiększenie rozpoznawalności marki
C) Utrzymanie relacji z konkurencją
Pytanie 59
Do funkcji głównych agencji reklamy zalicza się: (s. 353)
d. wszystkie odpowiedzi są poprawne
a. przygotowanie promocji
b. rozwój koncepcji
c. rozliczenia finansowe
Pytanie 60
Wskaż odpowiedź niepoprawną. Tożsamość przedsiębiorstwa: (s. 302)
c) może być identyfikowana w sposób szczegółowy
b) jest wyrazem tego czym dana organizacja chce być
a) może być uogólniana
d) jest synonimicznym pojęciem do wizerunku
Pytanie 61
Cele psychograficzne promocji łączą się z pojęciem: (s. 313)
c) przedsiębiorstwa
a) konsumenta
b) produktu
d) wszystkie odpowiedzi są poprawne
Pytanie 62
Który element stanowi punkt wyjścia analizy i kształtowania programu komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem? (s. 300)
b) Wybór kanałów komunikacj
d) Określenie budżetu komunikacyjnego
a) Charakterystyka grupy docelowej
c) Charakterystyka roli nadawcy przekazu
Pytanie 63
Które trzy podstawowe komponenty tworzą tożsamość przedsiębiorstwa? (s. 302)
d) Reklama, wizerunek, zachowanie
c) Zachowania, strategia, identyfikacja wizualna
a) Postawa, zachowanie, identyfikacja wizualna
b) Postawa, kultura, reklama
Pytanie 64
Który element jest najbardziej widocznym zewnętrznym elementem tożsamości i wizerunku przedsiębiorstwa? (s. 306)
a) Zachowanie
c) Komunikacja
b) Identyfikacja wizualna
d) Postawa
Pytanie 65
Efektywność promocji wiąże się z: (str. 343)
d. wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
b. minimalizacji nakładów przy założonym poziomie efektów
a. sposobem alokacji budżetu promocyjnego
c. maksymalizacji efektów przy danych nakładach
Pytanie 66
Cele psychograficzne promocji obejmują zakres zadań systemu komunikacji związanych z: (s.313)
d. odbiorcą, produktem, przedsiębiorstwem
c. nabywcą, odbiorcą, produktem
b. nabywcą, przedsiębiorstwem, produktem
a. nabywcą, odbiorcą, przedsiębiorstwem
Pytanie 67
Właściwa kompozycja narzędzi komunikacji obejmuje: (s.331)
d. wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
c. określenie budżetu promocji
b. wybranie segmentu rynku
a. przyjęcie celów polityki komunikacji
Pytanie 68
Przedmiotem pomiaru efektów jakościowych może być między innymi sfera zachowań, czyli: (s.345)
b. poprawa (lub utrzymanie) dotychczasowego wizerunku przedsiębiorstwa; spontaniczne preferencje wyboru marki; budowa nowego image, wizerunku firmy
c. stopień atrakcyjności przekazu informacyjnego; zamiar zakupu promowanego produktu; spontaniczne preferencje wyboru mark
d. poprawa (lub utrzymanie) dotychczasowego wizerunku przedsiębiorstwa; zamiar zakupu promowanego produktu; spontaniczne preferencje wyboru marki
a. stopień atrakcyjności przekazu promocyjnego; budowa nowego image, wizerunku firmy; zamiar zakupu promowanego produktu
Pytanie 69
Podstawowymi kryteriami klasyfikacji agencji mogą być: (s.356)
a) wielkość agencji, nazwa agencji, środowisko agenc
d) profil medialny, rozpoznawalność, ilość pracowników, nazwa agencji
c) zakres realizowanych funkcji, zarząd agencji, ocena klientów
b) zakres realizowanych funkcji, wielkość agencji, profil medialny, rynek geograficzny
Pytanie 70
Który z poniższych elementów NIE jest częścią systemu identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa? (s. 307
a) Logo i logotyp
d) Konstanse promocyjne
b) Strategie marketingowe
c) Nazwa firmy
Pytanie 71
Misja przedsiębiorstwa pełni funkcję: (s. 303)
c) Informacyjną i zadaniową
b) Wyłącznie zadaniową
a) Wyłącznie informacyjną
d) Kontrolną
Pytanie 72
Które z poniższych elementów NIE jest wymieniany jako jeden z trzech wyróżniających się cech marketingowych aktywów przedsiębiorstwa? (s. 300)
c) struktura akcjonariatu przedsiębiorstwa
a) jakość systemu zarządzania firmą
b) zasoby wytwórcze, przedsiębiorstwo
d) aktywa rynkowej pozycji przedsiębiorstwa, związane w sferze: makro- i mikrootoczenia.
Pytanie 73
Która z poniższych grup NIE jest przykładem wąskiej grupy adresatów w polityce promocji?
d) pracownicy służb publicznych i instytucji
c) osoby publiczne i liderzy opinii
a) pośrednicy w kanałach dystrybucji
b) klienci indywidualni masowego rynku
Pytanie 74
Co stanowi punkt wyjścia analizy i kształtowania programu komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem? (s. 300)
b) Wybór mediów reklamowych
a) Budżet promocyjny
d) Segmentacja rynku docelowego
c) Charakterystyka roli nadawcy przekazu
Pytanie 75
Czym jest „pion kreatywny” w organizacji wewnętrznej agencji reklamy? (str. 356)
a. Przełożeniem wyników pracy zespołów kreatywnych na konkretny produkt np. film reklamowy.
c. Przełożeniem wyników badań w twórczy sposób na nowe rozwiązania polepszające organizację wewnętrzną firmy. d. Przełożeniem innowacyjnych
b. Przełożeniem założeń i ustaleń kampanii reklamowej zleceniodawcy w określone kody np. hasła, slogany, obrazy
d. Przełożeniem innowacyjnych metod zarządzania finansami na kreatywne rozwiązania w celu optymalizacji budżetu firmy.
Pytanie 76
Który z poniższych typów NIE należy do rodzajów agencji komunikacji marketingowej wyspecjalizowanej? (s. 356)
B) Agencje eventowe
A) Agencje interaktywne
C) Domy mediowe
D) Agencje reklamy (agencje ATL)
Pytanie 77
Która z poniższych czynności stanowi przykład funkcji pomocniczej agencji reklamowej? (s. 353)
D) Tworzenie budżetu kampanii reklamowej
B) Zakup czasu antenowego w telewizji
C) Wykonywanie opakowań promocyjnych
A) Opracowanie hasła reklamowego
Pytanie 78
Metoda parytetu konkurencji to przykład metod z grupy: (s. 329)
a) metod pragmatycznych
b) metod analitycznych
d) metod eksperymentalnych
c) metod zadaniowych
Pytanie 79
Do III grupy odbiorców audytorium działań promocyjnych firmy należą: (str. 316)
c) właściciele (akcjonariusze), media, instytucje władzy centralnej...
d) taka grupa nie istnieje
b) nabywcy
a) pośrednicy, dostawcy, kooperanci, konkurenci...
Pytanie 80
Podstawowym elementem systemu identyfikacji wizualnej NIE jest: (s.307)
d) hasło reklamowe
b) logo przedsiębiorstwa
c) znaki bazowe
a) nazwa firmy
Pytanie 81
Który czynnik wpływa na decyzje, dotyczące wielkości budżetu promocyjnego? (s.325)
a) cykl życia produktu
b) wielkość zysku, jaki przedsiębiorstwo zamierza zdobyć
d) wszystkie odpowiedzi są poprawne
c) koszty wykorzystania poszczególnych instrumentów promotion – mix
Pytanie 82
Skuteczność promocji oznacza: (s. 339)
b) sposób komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem, który przyczynia się do osiągnięcia celów określonych we wstępnym etapie kształtowania programu promocyjnego
d) częstotliwość publikowania postów w mediach społecznościowych
c) całkowitą kwotę wydaną na działania promocyjne w danym okresie
a) liczbę reklam wyemitowanych w mediach w określonym czasie
Pytanie 83
Pomiarem efektów jakościowych promocji w sferze poznawczej jest: (s.344)
b) zamiar zakupu promowanego produktu
c) budowa nowego wizerunku firmy
a) zwiększenie stopnia znajomości marki (poprawna odpowiedź)
d) stopień lojalności wobec marki
Pytanie 84
Podejście ex post: (s.345)
a) polega na prognozowaniu skuteczności kampanii przed jej rozpoczęciem
c) wykorzystywane jest do pomiaru rzeczywistych efektów kampanii promocyjnej
b) obejmuje wyłącznie analizę kosztów kampanii bez uwzględniania jej wyników
d) stosowane jest wyłącznie w fazie planowania strategii marketingowej
Pytanie 85
Jakie cele promocji mają charakter długookresowy i są realizowane w perspektywie 4-7 lat? (str. 314)
b) Cele operacyjne
c) Cele strategiczne
d) Cele krótkookresowe
a) Cele taktyczne
Pytanie 86
Który z wymienionych elementów NIE JEST podstawowym elementem identyfikacji wizualnej? (s. 307)
c. konstanse promocyjne (np. kompozycja reklamy)
d. misja przedsiębiorstwa
a. nazwa firmy
b. logo
Pytanie 87
W jakich płaszczyznach można postrzegać cele promocji? (s. 312)
a. ekonomicznej i psychograficznej
b. operacyjnej
c. prawnej i ekonomicznej
d. logistycznej i technologicznej
Pytanie 88
Podstawę tożsamości i wizerunku stanowi(ą): (odpowiedź str. 303)
b. wizja przedsiębiorstwa
a. misja przedsiębiorstwa
c. aktualna kampania reklamowa
d. trendy