Twój wynik: PEDAGOGIKA SPOŁECZNA

Analiza

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Powtórka: Wybierz pytania
Pytanie 1
Grupa społeczna jest traktowana jako środowisko wychowania ponieważ...
oddziałuje na wchodzące w jej skład jednostki
Żadne z nich
jej funkcją jest reprodukcja
służy realizacji wspólnego celu
Pytanie 2
Społeczne uznanie, prestiż osoby, ludzi, grup lub instytucji określamy mianem:
Pytanie 3
Grupa rówieśnicza mogą być
formalne
nieformalne
Pytanie 4
Od czego zależą uznanie i autorytet w grupie rówieśniczej?
Od płci członka lub członkini grupy
Od głównych obszarów zainteresowań członków i członkiń grupy
Od celu grupy
Od wieku członka lub członkini grupy
Pytanie 5
Jakie są funkcje wychowawcze grupy rówieśniczej
dostarcza wzorców zachowania
umożliwia "trening" w różnych rolach/pozycjach
poprzez podzielany system wartości, wpływa na postawy swoich członków i członkiń
zaspokaja potrzebę przynależności i jest podłożem procesów identyfikacyjnych
jest źródłem intencjonalnych, planowanych oddziaływań wychowawczych
Pytanie 6
Pedagogika społeczna zakłada, że wychowanie to hermetyczny proces wyizolowany z warunków życia społecznego
Fałsz
Prawda
Pytanie 7
Na czym polega skuteczna interwencja w paczkę, która wchodzi w konflikt z ogólnoprzyjętymi normami społecznymi?
Dyskretne kierowanie procesem jej kształtowania się
Rozbijanie paczki
Oddziaływanie poprzez rodziców członków i członkinie paczki
Pytanie 8
Atrakcyjność danej grupy rówieśniczej wzrasta ...
gdy jest prowadzona przez osoby dorosłe
gdy przynależność stwarza jednostce realną szansę na zaspokojenie jej potrzeb i realizacji celów
gdy grupa jest wyraźnie/skrajnie zróżnicowana pod względem postaw i potrzeb jej członków
wraz z liczebnością grupy
Pytanie 9
Dopasuj różne rodzaje grup do ich charakterystyki
konspiracyjne, nie ekskluzywne; kryterium przynależności jest gotowość udziału w przestępczej akty
Bandy i szajki
pozwalają, w grupie, wypróbowywać się w rolach społecznych poprzez zabawę
Grupy zabawowe
podgrupy, zmierzające do zapewnienia sobie wpływu/władzy w większej grupie, są ekskluzywne
Klik
nie wyróżnia się takich
Kręgi
ich trwałość wzrasta wraz z wiekiem członków/kiń łącz ich wspólne zajęcia, postawy i zainteresowań 
Paczki
Pytanie 10
Nauką pomocniczą pedagogiki społecznej jest:
wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
Socjologia
polityka społeczna
psychologia społeczna
Pytanie 11
GRUPA RÓWIEŚNICZA TO
pewna zbiorowość składająca się z jednostek w różnym wieku, pomiędzy którymi - pod wpływem pośredniego kontaktu - powstają więzi przyjaźni.
to pewna zbiorowość składająca się z jednostek w podobnym wieku, pomiędzy którymi - pod wpływem pośredniego kontaktu - powstają więzi przyjaźni.
pewna zbiorowość składająca się z jednostek w podobnym wieku, pomiędzy którymi - pod wpływem bezpośredniego kontaktu - powstają więzi przyjaźni.
Pytanie 12
Zaznacz wszystkie prawdziwe. Autorytet to:
uczucie, które wzbudza w nas ktoś dla nas ważny i szanowany
działanie, jakie podejmuje uczeń wobec nauczyciela
stosunek, jaki można mieć wobec osoby, grypy, instytucji charakteryzujący się jej poszanowaniem i uznaniem
osoba odznaczająca się wiedzą, znajomością tematu; ekspert w jakiejś dziedzinie
Pytanie 13
Kiedy możemy mówić o autentycznym autorytecie nauczyciela?
Gdy nauczyciel wywołuje strach i posłuch
Gdy prezentowane przez nauczyciela społecznie akceptowane cele i wartości uczeń dobrowolnie przyjmuje jako własne
Gdy nauczyciel jest lubiany przez uczniów
Pytanie 14
Tworzenie się band jest związane z pochodzeniem członków i członkiń z warstw społecznie defaworyzowanych?
Fałsz
Prawda
Pytanie 15
Pedagogika społeczna zajmuje się:
Badaniem stadiów rozwoju dziecka
Badaniem psychologicznych uwarunkowań rozwoju
Badaniem rozwojowych uwarunkowań życia
Badaniem środowiskowych uwarunkowań rozwoju
Pytanie 16
Wszystkie poniżej wymienione cechy mają związek z czyimś (nie)uprzywilejowaniem. Wskaż dwie cechy, które mają szczególny wpływ na nie(uprzywilejowanie) społeczne?
Rasa
Religia
Orientacja seksualna
Płeć
Obywatelstwo
Pytanie 17
Które spośród środowiskowych uwarunkowań możemy traktować jako pozytywnie wpływające na rozwój?
Dostęp do szczepień i służby zdrowia
Dostęp do transportu publicznego
Bycie wierzącym
Bycie mężczyzną
Stabilna/bezpieczna relacja z rodzicami
Pytanie 18
obywatelstwo i partycypacja to ważne tematy pedagogiki społecznej
Prawda
Pytanie 19
Społeczny wymiar środowiska szkolnego odnosi się do...
stylów wychowawczych
relacji z innymi ludźmi
metod wychowawczych
struktury ról i pozycji
Pytanie 20
Kulturowy wymiar środowiska szkolnego odnosi się do...
norm, wartości, wzorów postępowania czy rytuałów
wyjść na zajęcia do domów kultury
wizyt w muzeach i kinach
edukacji artystycznej
Pytanie 21
Co to znaczy, że szkoła jest środowiskiem?
To znaczy, że szkoła twarzy warunki (materialne, społeczne i kulturowe) dla przebiegu rozwoju dziecka
To znaczy, że uczy, co jest dobre a co złe. Co właściwe a co nie.
To znaczy, że jest instytucją, która zajmuje się edukacja młodego pokolenia
To znaczy, że szkoła ma na celu ukształtowanie nowych członków społeczeństwa
Pytanie 22
Pytanie 23
Wybierz wszystkie prawdziwe. Przywilej:
To nie zasłużona przewaga
To zasłużona przewaga
To uświadomiona przewaga
To nieuświadomiona przewaga
Bywa używany do odniesienia korzyści
Pytanie 24
5. Wskaż na jakich dziedzinach koncentruje się pedagogika społeczna?
Wokół rozwoju lokalnego
Problemy szkoły
Problematyce kultury i animacji kulturalnej
Zagadnieniach związanych z położnictwem
Wokół zagadnień pracy socjalnej
Pytanie 25
Zaznacz prawdziwe zakończenie zdania: pedagogika społeczna zajmuje się:
Dziećmi i młodzieżą do 18 r.ż.