Twój wynik: Psychologia - UEK informatyka

Analiza

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Powtórka: Wybierz pytania
Pytanie 1
Spośród podanych poniżej w punktach, stosunkowo mało wiarygodnym źródłem danych o emocjach osoby są
Stowa, język werbalny
Zmiany oporu elektrycznego skóry, napięcia mięśni
Zmiany w mimice twarzy, reakcje naczyniowe
Rytm i częstotliwość pracy serca, pocenie się
Pytanie 2
Teoria motywacji Maslowa nie odnosi się do:
Zależności pomiędzy trudnością zadania a właściwym dlań poziomem motywacji
Zhierarchizowanego układu potrzeb domagających się realizacji
Osobowości, która rozwija się poprzez stopniowo zaspokajane potrzeby
Celów życiowych człowieka, które dynamicznie ulegają zmianie
Pytanie 3
Oceniając prawdopodobieństwo wyników rzutów moneta - spośród trzech możliwych wyników: 6 razy orzeł z rzędu/ 3 orły/ 3 reszki/ reszka, orzeł, orzeł, reszka, orzet, reszkaludzie mają tendencję do wskazywania ostatniej, jako najbardziej prawdopodobnej. Można to najlepiej wyjaśnić odwołując się do:
Heurystyki dostępności
Heurystyki zakotwiczenia
Algorytmu
Heurystyki reprezentatywności
Pytanie 4
W teorii stresu R. Lazarusa (oceny poznawczej) stres jest ujmowany jako
Stan, w którym organizm człowieka znajduje się pod wpływem stresorów
Każda sytuacja trudna wyzwalająca emocje negatywne
Stan kiedy relacja między osobą a sytuacją (zadaniem jest postrzegana jako nadmiernie obciążająca
Przejście wysiłków adaptacyjnych od fazy odporności do fazy wyczerpania
Pytanie 5
Spośród podanych niżej punktów zawierających stwierdzenia o różnych rodzajach pamięci wskaż punkt w pełni poprawny
Pamięć ultrakrótka posiada dużą pojemność, pamięć krótkotrwała niewielka (liczba Millera)
Pamięć krótkotrwała to inaczej pamięć operacyjna, pamięć echoiczna oraz pamięć ikoniczna posiadająca bardzo dużą trwałość
Pamięć semantyczna dotyczy znaczeń, których doświadczył człowiek, pamięć krótkotrwała posiada pamięć kilka dni
Pamięć długotrwała posiada pojemność nieograniczoną, pamięć proceduralna dotyczy znaczeń, których doświadczyliśmy
Pytanie 6
W biologicznej koncepcji stresu (Selye), w cyklu zmian-reakcji, określanym Ogólnym Zespołem Adaptacji (GAS) ostatnią fazą reagowania w stresie jest:
Faza odporności
Faza wyczerpania
Faza alarmowa
Faza przystosowania
Pytanie 7
Spośród podanych poniżej psychologicznych modyfikatorów stresu wskaż czynnik nie pasujący
Poczucie humoru
Przywidywanie i kontrola zdarzeń
Odporność psychiczna
Przeciążenie zasobami
Pytanie 8
Jedną z właściwości psychicznych kojarzonych z inteligencją jest metapoznanie. Odnosi się ono do
Umiejętności skutecznego zapamiętywania tylko ważnych, kluczowych informacji
Właściwości umysłu polegających na intuicyjnym oglądzie rzeczywistości, na czerpaniu z podświadomych zasobów pamięci i uwagi
Zdolności sprawowania kontroli nad własnym myśleniem oraz jego właściwościami, umiejętności krytycznej oceny własnego umysłu
Szczególnych zdolności operowania liczbami, rachunków, matematyki
Pytanie 9
Jednym z mechanizmów wewnątrz-psychicznych biorącym udział w percepcji są tzw. reguły percepcyjne. Ich funkcja to
Pozwalają systemowi poznawczemu na separację wrażeń od spostrzeżeń
Stanowią one nieświadome strategie poznawcze umożliwiające szybką orientację w otoczeniu
Służą one skupieniu uwagi osoby na bodźcach ważnych dla przeżycia
Umożliwienie człowiekowi obiektywnego spostrzegania świata
Pytanie 10
Podejmowanie działań - w sposób zwykle nadmiarowy - w innej dziedzinie, niż ta, w której dostarcza się braku (nieskuteczności) nosi nazwę (jako mechanizm obronny)
Kompensacja
Represja
Regresja
Racjonalizacja
Pytanie 11
Wykorzystanie akronimów (np. analiza SWOT) albo zadań historyjek w uczeniu się. Psychologowie mówią, iż są to
Mnemoniki
Facylitatory
Fonemy
Heurystyki
Pytanie 12
Załóżmy, iż pewien mężczyzna po spotkaniu randkowym 18.06.2013 Z pewnąkobietą ,,K" doświadczył uczucia zawodu i rozczarowania. Dama owa nie odwzajemniła jego uczuć. Doszedł do wniosku, że wszystkie kobiety są wredne i niegodne miłości. Jego tok rozumowania był następujący: K jest kobietą, K jest okrutna dlatego wniosek brzmi: Wszystkie kobiety są wredne i okrutne. Powyższy tok rozumowania ma charakte
Stochastyczny
Dedukcyjny
Indukcyjny
Derywatywny
Pytanie 13
W odniesieniu do zjawiska spostrzegania (percepcji) wskaż twierdzenie błędne
Jest to proces obiektywnego odzwierciedlania rzeczywistości
Jest to proces psychiczny zależny od ludzkiej pamięci długotrwałej
Istotny wpływ na jakość spostrzegania mają ludzkie emocje i motywacja
Jest to proces tworzenia spostrzeżeń w oparciu o wrażenia i inne dane
Pytanie 14
W koncepcji stresu Lazarusa takie sfery funkcjonowania jak: stabilna, pozytywna samoocena, dobre bliskie relacje międzyludzkie, dobre zdrowie, środki pieniężne, wiedza, inteligencja, sieć znajomych to
Zasoby
Stresory
Strategie radzenia sobie
Adaptery
Pytanie 15
. Jednym z istotnych źródeł stresu sa stresory wewnętrzne, takie jak konflikty między sprzecznymi dążeniami. Załóżmy, że pewien człowiek otrzymał od lekarza diagnozę nowotworu. Może przyjąć, że jego silny organizm sam poradzi sobie z intruzem. Lekarz zaleca chemioterapię, która posiada szereg skutków ubocznych. Co zrobić? Przedstawiony dylemat jest przykładem konfliktu typu:
Walka-ucieczka
Dążenie-dążenie
Unikanie-unikanie
Dążenie-unikanie
Pytanie 16
Zdolność samokontroli, sztuka aktywnego słuchania, umiejętność automotywowania oraz zdolność do empatii to składniki
Zestawu zwanego czynnikiem g
Inteligencji emocjonalnej
Inteligencji doświadczeniowej (osiagnięcia twórcze)
nteligencji składnikowej (zdolności szkolne)
Pytanie 17
Głównym założeniem teorii inteligencji Gardnera jest założenie, że
Jest ona cechą nabywaną poprzez kontakty ze środowiskiem, zaś wpływ wielkości szczególnego znaczenia
Główną rolę w funkcjonowaniu psychicznym pełnią emocje, stąd mówi ona o inteligencji emocjonalnej
Istnieje uniwersalna inteligencja ogólna, której miarodajna miara jest IQ
Występuje wiele rodzajów inteligencji, np. interpersonalna, kinestetyczna, językowa
Pytanie 18
Pojemność, selektywność, przerzutność, podzielność i trwałość to cechy
rozumowania
inteligencji
motywacji
uwagi
Pytanie 19
W radzeniu sobie ze stresem wyróżniamy strategie zorientowane na cel i strategie skierowane na emocje. Spośród podanych niżej, wybierz twierdzenie prawdziwe:
Strategia zorientowana na cel to m.in. odreagowywanie i tłumienie emocji
Ogólnie biorąc pierwsze z nich działają na skutek, drugie na przyczynę stresu
Planowanie, koncentracja na problemie, poszukiwanie wsparcia to właściwości strategii samo uspokajającej
Generalnie, pierwsze z nich oddziałują na przyczynę, drugie na skutek stresu
Pytanie 20
Różnica między motywacją wewnętrzną a zewnętrzną polega na:
Motywacja wewnętrzna wiąże się z nagrodami symbolicznymi (pochwała, wdzięczność, uznanie), motywacja zewnętrzna z nagrodami materialnymi (podwyżka, nagroda)
W pierwszym przypadku nagradzająca jest sama czynność wykonywana, w drugim chodzi o nagrodę lub karę za wykonywanie tej czynności
Motywacja wewnętrzna dotyczy naszych celów i potrzeb osobistych, motywacja zewnętrzna społecznych
Pierwsza związana jest z zadaniami łatwymi, druga z zadaniami trudnymi
Pytanie 21
Warunkowanie klasyczne Pawłowa, w którym wystąpiło wyuczenie się określonej reakcji polega na
Bodziec warunkowy wywołuje reakcję instrumentalna
Bodziec warunkowy wywołuje reakcję bezwarunkową
Bodziec warunkowy wywołuje reakcję warunkową
Bodziec bezwarunkowy wywołuje reakcję bezwarunkowa
Pytanie 22
Jak kształtuje się zależność funkcjonowania człowieka od natężenia przeżywanych emocji:
Im niższy poziom emocji tym sprawniejsze działanie, gdyż nie dezorganizują one złożonych procesów myślowych
Najpierw wzrost pobudzenia obniża sprawność, po przekroczeniu pewnego poziomu natężenia emocji następuje stałe zwiększanie się sprawności działania
Jest to zależność liniowa: im wyższy poziom natężenia emocji, tym sprawniejsze funkcjonowanie człowieka
Początkowo wzrost pobudzenia skutkuje podnoszeniem sprawności działania aż do osiągnięcia pewnego optimum. Po jego przekroczeniu wzrost siły emocji pogarsza sprawność działania
Pytanie 23
Metoda uczenia się, w której chodzi o pokonanie tendencji człowieka do zbytniego zawierzania swej zdolności do przyswajania informacji to
Odszukiwanie próbne
Interferencja
Mnemonika
Przeuczanie
Pytanie 24
Krzywa zapominania (Ebbinghausa) mówi o tym, że
Informacje kłopotliwe dla nas zapominamy szybciej
Zapominamy informacje tym szybciej, im więcej czasu minęło od nauki
Na początku bardzo wolno następuje proces zapominania, wraz z upływem czasu jego tempo wzrasta
Początkowo bardzo szybko zapominamy informacje, później tempo spada
Pytanie 25
W oparciu o koncepcję motywacji Atkinsona wyjaśnij następujące zagadnienie: Pewien student zastanawiał się dlaczego jego motywacja do nauki mikroekonomii jest niska, chociaż użyteczność celu (zdany egzamin, wiedza określił jako wysoka:
Niska była u niego potrzeba osiągnięć
Niskie było u niego subiektywne prawdopodobieństwo osiągnięcia celu
Wysokie było u niego napięcie motywacyjne
Niskie było u niego obiektywne prawdopodobieństwo osiągnięcia celu
Pytanie 26
Według koncepcji motywacji McClellanda ludzi poruszają do działania potrzeby, które można sprowadzić do trzech kategorii. Są to potrzeby:
Wewnętrzne, zewnętrzne, społeczne
Osiągnięć, afiliacji, sensu (zrozumienia)
Miłości (przyjaźni), szacunku, samorealizacji
Władzy (agresji), afiliacji, osiągnięć
Pytanie 27
Emocja posiada określone parametry" - właściwości. Spośród podanych poniżej wskaż cechę nie pasującą:
kontrolowalność
treść
intensywność
znak