Twój wynik: European BC 2BBB

Analiza

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Powtórka: Wybierz pytania
Pytanie 1
SPółKę PARTNERSKą MOGą ZałO¿Yć:
osoby zakładające małe przedsiembiorstwa
akcjonariusze sp.zo.o.
osobwy wykonujące wolny zawód
Pytanie 2
CECHą CHARAKTERYSTYCZNą PRZEDSIęBIORSTWA Z SEKTORA MŚP JEST:
Funkcjonowanie kierownictwa na zasadzie „straży pożarnej
Działania firmy oparte na przyjętej strategii rozwoju i strategiach cząstkowych
Inwestycje wysokonakładowe
Wykorzystanie nowoczesnych technik tworzenia wizerunku firmy
Mała dbałość i image firmy, wynikająca w wielu przypadkach z braku wiedzy z zakresu marketingu
Niskokapitałochłonny rozwój
Brak tendencji do organizowania się w lokalne grupy obrony swoich interesów
Śladowy udział eksportu
Pytanie 3
CECHą CHARAKTERYSTYCZNą PRZEDSIęBIORSTWA Z SEKTORA MŚP JEST:
Prowadzenie działalności na małą skalę i w przeważającej części o zasięgu lokalnym
Względnie mały udział w rynku
Przewaga decyzji operacyjnych
Podejmowanie decyzji na podstawie opinii zespołu doradców
Przewaga decyzji strategicznych
Brak dostępu do źródeł finansowania charakterystycznych dla rynku kapitałowego
Niezależność firmy od innych podmiotów
Pytanie 4
CECHą CHARAKTERYSTYCZNą PRZEDSIęBIORSTWA Z SEKTORA MŚP JEST:
Wykorzystanie nowoczesnych metod i technik zarządzania
Działanie na podstawie własnej intuicji właściciela lub wynajętego menedżera
Częste łączenie funkcji właściciela i menedżera
Relatywnie niski poziom wykształcenia kadry
Podejmowanie przez właściciela lub właścicieli decyzji ważnych dla firmy
Możliwość funkcjonowania bez posiadania osobowości prawnej
Wysoki poziom wykształcenia managementu
Pytanie 5
ZGODNIE Z PRZEPISAMI KOMISJI EUROPEJSKIEJ ZA PRZEDSIęBIORSTWO PARTNERSKIE NALE¿Y UZNAć PODMIOT, KtóRY:
posiada co najmniej 25% kapitału lub praw głosu w innych przedsiębiorstwach, ale mniej niż 50%
inne przedsiębiorstwo posiada co najmniej 25% kapitału lub praw głosu, ale mniej niż 50%
inne przedsiębiorstwo posiada co najmniej 15% kapitału lub praw głosu, ale mniej niż 20%
jest całkowicie niezależne,
posiada co najmniej 15% kapitału lub praw głosu w innych przedsiębiorstwach, ale mniej niż 20%
Pytanie 6
STATUS MAłEJ FIRMY POSIADA PODMIOT, KTóRY ZATRUDNIA NIE WIęCEJ NI
50
100
10
Pytanie 7
Prawa korporacyjne akcjonariusza
prawo do głosu,
prawo do udziału w zyskach spółki
prawo poboru
prawo do informacji
prawo do udziału w Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy
Pytanie 8
Prawa majątkowe akcjonariusza
prawo do udziału w Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy
prawo do głosu,
prawo udziału w podziale majątku spółki w przypadku jej likwidacji
prawo do udziału w zyskach spółki
prawo poboru
Pytanie 9
Ogólną zasadą przyjętą w sektorze bankowym jest udział kredytu w finansowaniu aktywności inwestycyjnej na poziomie nieprzekraczającym
20% niezbędnych nakładów.
80% niezbędnych nakładów.
50% niezbędnych nakładów.
Pytanie 10
Przedmiotem umowy leasingu mogą więc być zarówno
tylko rzeczy ruchome
rzeczy ruchome
nieruchomości
Pytanie 11
FORMą DłUGOTERMINOWEGO FINANSOWANIA SPRZEDAŻY JEST:
kredyt inwestycyjny
kredyt kupiecki
kredyt operacyjny
Pytanie 12
REGULOWANE PRZEPISAMI PRAWA HANDLOWEGO SĄ
SPÓŁKI KAPITAŁOWE
SPÓŁKI OSOBOWE
SPÓŁKI CYWILNE
Pytanie 13
W LEASINGU OPERACYJNYM:
Po okresie umowy następuje powrót przedmiotu leasingu do jego właściciela
obejmuje on przedmioty, które mogą być ponownie, po zakończeniu trwania umowy, oddane w leasing kolejnym użytkownikom.
cechuje wieloletni okres trwania i jest związany z reguły z całkowitą amortyzacją przedmiotu leasingu
Pytanie 14
NALICZENIE PRZEZ BANK ODSETEK OD ZACIąGNIęTEGO PRZEZ PRZEDSIęBIORCę KREDYTU JEST uzależnione od sytacji finasowej przedsiembiorstwa
PRAWDA
FAŁŚZ
Pytanie 15
ZGODNIE Z PRAWEM BANKOWYM BANK MO¿E UDZIELIć KREDYT MIKROPRZEDSIEBIORCY, KTóRY NIE POSIADA ZDOLNOśCI KREDYTOWEJ JeśLI
przedstawi niezależnie od zabezpieczenia spłaty kredytu
ustanowi szczególny sposób zabezpieczenia
Pytanie 16
JEDNOSTKI SAMORZąDU TERYTORIALNEGO MOGą POSIADAć RACHUNKI WSPóLNE, JEŻELI:
dla realizacji przedsięwzięć współfinansowanych ze środków Unii Europejskie
w związku ze wspólnym wykonywaniem zadań inwestycyjnych
w związku ze wspólnym wykonywaniem zadań publicznyc
w związku ze oddzielnym wykonywaniem zadań publicznyc
Pytanie 17
RACHUNKI WSPóLNE PROWADZONE Są DLA:
tylko przedsiembiorstw
kilku jednostek samorządu terytorialnego
kilku osób fizycznych,
Pytanie 18
FORMą DłUGOTERMINOWEGO FINANSOWANIA SPRZEDAŻY JEST
pożyczka
faktoring
obligacje
kredyt kupiecki
Pytanie 19
FAKTORING WłAśCIWY (PEłNY) POLEGA NA:
polega na przejęciu przez faktora wierzytelności wraz z pełnym ryzykiem wypłacalności dłużnika bez regresu do faktoran
polega na wykupie przez faktora należności bez przejęcia ryzyka niewypłacalności odbiorców swojego klienta
Pytanie 20
Mikroprzedsiębiorca:
Maksymalny obrót (mln EUR) 10
Maksymalny obrót (mln EUR) 2
Maksymalna suma bilansowa (mln EUR) 2
Maksymalna liczba zatrudnionych 9
Maksymalna liczba zatrudnionych 49
Pytanie 21
SAMOZATRUDNIONY:
jednoosobowa działalność gospodarcza
osoba fizyczna podejmuje działalność gospodarczą na własny rachunek i na własne ryzyko
sp.z.o.o. posiadająca jednego właściciela
osoba zatrudiona na umowe o praćę
Pytanie 22
FORMAMI FINANSOWANIA DłUGOTERMINOWEGO PRZEDSIęBIORSTW
Faktoring
Kredyt inwestycyjny
Kredyt kupiecki
Pożyczka
Pytanie 23
WSKAŻ PRODUKT POZABILANSOWY OFEROWANY KLIENTOWI Z OBSZARU MSP:
gwarancje,
kredyt
pożyczka
lsleasing
Pytanie 24
JAKIE ZOBOWIąZANIA SPłACANE Są W PIERWSZEJ KOLEJNOśCI W PRZYPADKU UPADłOśCI PRZEDSIęBIORSTWA:
kategoria pierwsza - odsetki od należności ujętych w wyższych kategoriach w kolejności
kategoria pierwsza - podatki i inne daniny publiczne oraz pozostałe należności z tytułu składek na ubezpieczenie społeczne
kategoria pierwsza - przypadające za czas przed ogłoszeniem upadłości należności ze stosunku pracy
Pytanie 25
KURSY POSZCZEGóLNYCH INSTRUMENTóW FINANSOWYCH NOTOWANYCH NA GIEłDZIE PAPIERóW WARTOśCIOWYCH Są USTALANE W OPARCIU O:
wycene GPW
zlecenia kupna i sprzedaży
Pytanie 26
KURSY POSZCZEGóLNYCH INSTRUMENTóW FINANSOWYCH NOTOWANYCH NA GIEłDZIE PAPIERóW WARTOśCIOWYCH Są USTALANE W OPARCIU O:
priorytet
cenę
czas
Pytanie 27
PODSTAWOWYM ZADANIEM GIEłDY PAPIERóW WARTOśCIOWYCH JEST:
bezpieczny i sprawny przebieg transakcji,
oparcie handlu na stałych, ściśle określonych zasadach
maksymalizacja zysku inwestorow
koncentrację popytu i podaży
upowszechnianie informacji umożliwiających ocenę aktualnej wartości instrumentów
Pytanie 28
BANKI MOGą OFEROWAć PRODUKTY I USłUGI BANKOWE W SEGMENCIE HIGH NET-WORTH INDIVIDUALS DLA KLIENTóW:
tylko instytucjonalnych
zamożnych
wszystkich
Pytanie 29
JEDNYM Z PODSTAWOWYCH KRYTERIóW ZAKLASYFIKOWANIA KLIENTA INDYWIDUALNEGO DO SEGMENTU BANKOWOśCI PRYWATNEJ (PRIVATE BANKING) JEST Kryterium zamożności - oparty o HNWI.
PRAWDA
FAŁSZ
Pytanie 30
POJęCIE "BANKOWOśCI PRYWATNEJ" (PRIVATE BANKING) ODNOSI SIę DO:
zindywidualizowana i kompleksowa finansowa obsługa zamożnych klientów indywidualnych
banki mogą oferować produkty i usługi finansowe nie tylko własne, ale także innych instytucji finansowych.
Zindywidualizowana i kompleksowa finansowa obsługa zamożnych klientów instytucjonalnych
banki mogą oferować produkty i usługi finansowe tylko własne
Pytanie 31
PODSTAWOWYM KRYTERIUM KLASYFIKACJI KLIENTA INDYWIDUALNEGO DO SYSTEMU BANKOWOśCI PRYWATNEJ (PRIVATE BANKING) JEST:
kryterium zamożnosci
kryterium kulturowe
kryterium zawodowe
Pytanie 32
DEPOZYTARIUSZEM, POWOłANYM DLA OCHRONY śRODKóW PIENIę¿NYCH UCZESTNIKóW FUNDUSZY INWESTYCYJNYCH, MO¿E Być:
Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych SA
Gielda Papierów Wartosciowych
bank z siedzibą w Polsce
bank z siedzibą za granicą
oddział instytucji kredytowej posiadający siedzibę na terenie Polski
Pytanie 33
FUNDUSZEM PARASOLOWYM JEST:
potoczna nazwa funduszu inwestycyjnego z wydzielonymi subfunduszami, z których każdy może realizować narzuconą politykę inwestycyjną.
potoczna nazwa funduszu inwestycyjnego z wydzielonymi subfunduszami, z których każdy może realizować inną politykę inwestycyjną.
Pod parasolem znajdują się subfundusze, które nie są odrębnymi portfelami inwestycyjnymi i osobowości prawnej nie posiadają
Pod parasolem znajdują się subfundusze, które są odrębnymi portfelami inwestycyjnymi i osobowości prawnej nie posiadają
Pytanie 34
FUNDUSZ INWESTYCYJNY, GDZIE JEDEN CERTYFIKAT INWESTYCYJNY ODZWIERCIEDLA śCIśLE OKREśLONY PAKIET PAPIERóW WARTOśCIOWYCH, TO:
Fundusz parasolowy
Fundusz otwarty
Fundusz zamknięty
Pytanie 35
FUNDUSZ LOKUJąCY SWOJE AKTYWA WYłąCZNIE W INSTRUMENTY RYNKU PIENIę¿NEGO ORAZ DEPOZYTY, TO
Fundusz rynku pieniężnego
Fundusz parasolowy
Fundusz hedge
Pytanie 36
KTóRE Z PONI¿SZYCH TWIERDZEń DOTYCZąCYCH FUNDUSZY AKCJI JEST PRAWDZIWE ?
Ryzyko jest wysokie
Fundusze pasywne
Ryzyko jest niskie
Fundusze agresywne
Pytanie 37
USłUGA TYPU ART BANKING OFEROWANA KLIENTOM ZAMO¿NYM:
bank lub też inna instytucja finansowa przejmuje w całości lub częściowo zarządzanie majątkiem zamożnej rodziny
Specyficzny rodzaj świadczonych usług dla klientów zamożnych polegających na organizowaniu dowolnych świadczeń na życzenie klienta
banki oferują kompleksową i zindywidualizowaną obsługę klienta w zakresie handlu i kolekcjonowania dzieł sztuk
Pytanie 38
MIANEM „OTWARTEJ ARCHITEKTURY PRODUKTOWEJ” OKREśLA SIę POLITYKę BANKU
klient ma dostęp do nieograniczonych produktów i usług dostępnych na rynku.
klient ma dostęp do różnorodnych produktów i usług dostępnych na rynku.
Pytanie 39
USłUGA, W MYśL KTóREJ BANK LUB TEŻ INNA INSTYTUCJA FINANSOWA PRZEJMUJE W CAłOśCI LUB CZęśCIOWO ZARZąDZANIE MAJąTKIEM ZAMOŻNEJ RODZINY ORAZ PEłNI PIECZę NAD SPRAWAMI FINANSOWYMI, EDUKACYJNYMI DZIECI, SPADKOWYMI, PODATKOWYMI OKREśLANA JEST JAKO
Family Wealth
Family Bank,
Family Office
Pytanie 40
SPECYFICZNY RODZAJ śWIADCZONYCH USłUG DLA KLIENTóW ZAMO¿NYCH POLEGAJąCYCH NA ORGANIZOWANIU DOWOLNYCH śWIADCZEń NA ¿YCZENIE KLIENTA, JAK NP. ORGANIZACJA BILETóW NA WYBRANE PRZEZ KLIENTA IMPREZY KULTURALNE, SPORTOWE, REZERWACJA STOLIKA W RESTAURACJI, WYSłANIE KWIATóW, PODSTAWIENIE LIMUZYNY Z KIEROWCą OKREśLANY JEST JAKO:
PERSONAL
NOBLE
CONCIERGE
Pytanie 41
USłUGI TYPU CONCIERGE OFEROWANE KLIENTOM PRIVATE BANKING TO SPECYFICZNY RODZAJ USłUG POLEGAJąCYCH Specyficzny rodzaj świadczonych usług dla klientów zamożnych polegających na organizowaniu dowolnych świadczeń na życzenie klienta
PRAWDA
FAŁSZ
Pytanie 42
PRIVATE BANKING TO
w ramach której banki mogą oferować produkty i usługi finansowe nie tylko własne, ale także innych instytucji finansowych.
zindywidualizowana i kompleksowa finansowa obsługa zamożnych klientów instytucjonalnych
zindywidualizowana i kompleksowa finansowa obsługa wszystkich klientów indywidualnychh
zindywidualizowana i kompleksowa finansowa obsługa zamożnych klientów indywidualnych
w ramach której banki mogą oferować produkty i usługi finansowe tylko własne
Pytanie 43
ROLą DORADCY FINANSOWEGO JEST:
ochronić posiadany majątek i zabezpieczyć przyszłość.
określić indywidualną strategię inwestowania,
maksymalizowac zyski z inwetycji
Pytanie 44
PROFESJONALNE DORADZTWO FINANSOWE JEST SZCZEGóLNIE ISTOTNE PODCZAS REALIZACJI PROCESU SPRZEDA¿Y:
JEDNOSTEK UDZIAłOWYCH FUNDUSZY INWESTYCYJNYCH
OBLIGACJI
AKCJI
Pytanie 45
W Polsce z usług bankowości prywatnej mogą korzystać osoby dysponujące co najmniej
5-10 mln zł
10-20 mln zł
0,5-1,0 mln zł
Pytanie 46
INWESTOWANIEM JEST:
Płynność zwykle duża
Postawa czynna
Motyw transakcyjny/przezornościowy spekulacyjny/portfelowy
Płynność często ograniczona
Postawa bierna
Pytanie 47
GROMADZENIEM OSZCZęDNOśCI JEST:
Płynność zwykle duża
Awersja do ryzyka niska
Motyw transakcyjny/przezornościowy
Postawa bierna
Awersja do ryzyka wysoka
Płynność często ograniczona
Pytanie 48
INWESTOWANIEM JEST:
Znajomość stopy zwrotu przed podjęciem decyzji zwykle znana
pomnożenie wartości oszczędności
Płynność zwykle duża
Awersja do ryzyka niska
Horyzont lokowania oszczędności często długi (z wyjątkiem inwestycji w związku z motywem spekulacyjnym)
Znajomość stopy zwrotu przed podjęciem decyzji zwykle nieznana
Pytanie 49
GROMADZENIEM OSZCZęDNOśCI JEST:
Horyzont lokowania oszczędności najczęściej krótki
Horyzont lokowania oszczędności często długi
zachowanie wartości oszczędności
Znajomość stopy zwrotu przed podjęciem decyzji zwykle znana
Motyw spekulacyjny/portfelowy
Pytanie 50
KLASYCZNą FORMą GROMADZENIA OSZCZęDNOśCI JEST
zakup obligacji
depozyt bankowy
zakup akcji
Pytanie 51
BANKI MOGą śWIADCZYć USłUGI PRIVATE BANKING DLA KLIENTóW:
tylko instytucjonalnych
zamożnych
wszystkich
Pytanie 52
WSKAŻ NAJCZęSTSZY MOTYW INWESTYCJI W NIERUCHOMOśCI LOKALOWE NA KRAJOWYM RYNKU NIERUCHOMOśCI:
Wyższa stopa zwrotu z zainwestowanego kapitału niż w przypadku np. zakupu akcji
Wyższa stopa zwrotu z zainwestowanego kapitału niż w przypadku np. depozytu bankowego
Wysokie bezpieczeństwo lokowanych środków
Pytanie 53
PRODUKTY OSZCZęDNOśCIOWE OFEROWANE PRZEZ BANKI CECHUJE:
niska stopa zwrotu
wysokie ryzyko
wysoka stopa zwrotu
niskie ryzyko
Pytanie 54
USTAWA O KREDYCIE KONSUMENCKIM DEFINIUJE CAłKOWITY KOSZT KREDYTU JAKO:
wszelkie koszty, które konsument jest zobowiązany ponieść w związku z umową o kredyt (poza opłatami notarialnymi).
częsciowe koszty, które konsument jest zobowiązany ponieść w związku z umową o kredyt (poza opłatami notarialnymi).
wszelkie koszty, które konsument jest zobowiązany ponieść w związku z umową o kredyt łącznie z opłatami notarialnymi
Pytanie 55
KREDYTY UDZIELANE KLIENTOM INDYWIDUALNYM NIE Są PRZEZNACZONE NA ZASPOKAJANIE NASTęPUJąCYCH POTRZEB:
Pytanie 56
USTAWA O KREDYCIE KONSUMENCKIM DEFINIUJE RZECZYWISTą ROCZNą STOPę OPROCENTOWANIA JAKO:
całkowity koszt kredytu ponoszony przez konsumenta, wyrażony jako wartość procentowa całkowitej kwoty kredytu w stosunku rocznym
częsciowy koszt kredytu ponoszony przez konsumenta, wyrażony jako wartość procentowa całkowitej kwoty kredytu w stosunku rocznym
całkowity koszt kredytu ponoszony przez konsumenta, wyrażony jako wartość procentowa całkowitej kwoty kredytu w stosunku miesięcznym
Pytanie 57
Do podstawowych papierów wartościowych rynku kapitałowego należą
akcje i obligacje
akcje i prawa do akcji.
bony pienieżne i obligacje skarbowe
Pytanie 58
Profesjonalny doradca finansowy pomaga wybrać najkorzystniejszą formę lokowania pieniędzy, właściwie zarządzać finansami osobistymi, określić indywidualną strategię inwestowania, ochronić posiadany majątek i zabezpieczyć przyszłość.
FAŁSZ
PRAWDA
Pytanie 59
BANKI MOGą śWIADCZYć USłUGI PRIVATE BANKING DLA KLIENTóW:
posiadających 1 mln USD
posiadających 5 mln USD
posiadających 10 mln USD
Pytanie 60
BANKI MOGą śWIADCZYć USłUGI PRIVATE BANKING DLA KLIENTóW:
instytucjonalnych
zamożnych
masowych
Pytanie 61
Zindywidualizowana i kompleksowa finansowa obsługa zamożnych klientów indywidualnych, w ramach której banki mogą oferować produkty i usługi finansowe nie tylko własne, ale także innych instytucji finansowych
private banking
peronal banking
retail banking
Pytanie 62
Klientom, ze względu na wyższe zasoby finansowe i wiązane z tym oczekiwania, oferowana jest bankowość
retail banking
peronal banking
private banking
Pytanie 63
Najliczniejszą grupą klientów indywidualnych są osoby o niskim statusie finansowym, dokonujące relatywnie niedużych operacji finansowych, potrzebujące szybkiej i możliwie niesformalizowanej obsługi.
private banking
peronal banking
retail banking
Pytanie 64
W naukach ekonomicznych konsumenta uważa się za ostatnie ogniwo łańcucha ekonomicznego, zaopatrujące i przerywające krążenie towaru
FAŁŚZ
PRAWDA
Pytanie 65
DYREKTYWA MIFID REGULUJE FUNKCJONOWANIE:
rynków instrumentów kredytowych
rynków instrumentów finansowych
Pytanie 66
ROLą DORADCY FINANSOWEGO JEST podjęcie optymalnej decyzji lub osiągnięcie zamierzonego rezultatu finansowego
PRAWDA
FAŁSZ
Pytanie 67
ROLą DORADCY FINANSOWEGO JEST:
chrona majątku konsumentów poprzez długoterminowe planowanie jego finansów
maskymalizacja zysków klienta poprzez inwestycje
Pytanie 68
KLASYCZNą FORMą GROMADZENIA OSZCZęDNOśCI JEST
lokaty z polisą
depozyty bankowe
lokaty z funduszem
akcje i obligacje
Pytanie 69
Aktywa posiadane przez jednostkę w celu osiągnięcia z nich korzyści ekonomicznych to
Inwestycje
Oszczędosci
Pytanie 70
Cele konsumpcyjne to cele
niezwiązane z działalnością gospodarczą.
związane z działalnością gospodarczą.
Pytanie 71
Z punktu widzenia rozwoju bankowości detalicznej najważniejszymi rodzajami kredytów udzielanych klientom detalicznym są
kredyty konsumpcyjne
kredyty na cele mieszkaniowe
kredyty inwestycyjne
Pytanie 72
Ze względu na przeznaczenie kredytów udzielanych ludności wyróżnia się243:
kredyty konsumpcyjne (konsumenckie) przeznaczone na bieżące potrzeby i na wyposażenie gospodarstw domowych,
kredyty inwestycyjne
kredyty na cele mieszkaniowe.
Pytanie 73
Skuteczność walki z praniem brudnych pieniędzy zapewnia sposób organizacji przez
Komisje Nadzoru Finansowego
Ministra Finansów
Generalnego Inspektora Informacji Finansowej
Pytanie 74
Proces CDD można podzielić na 3 powiązane ze sobą etapy:
dodatkową ocenę klienta,
stałe monitorowanie klienta oraz prowadzonej przez niego działalności
program „Poznaj swojego klienta”,
wstępną ocenę klienta,
Pytanie 75
Polityka Customer Due Diligence stosowana jest
wobec wybranych partnerów biznesowych
wobec wszystkich partnerów biznesowych
Pytanie 76
Polityka Customer Due Diligence stosowana jest
tylko wobec nowych klientów
tylko wobec obecnych klientów
wobec wszystkich klientów
Pytanie 77
Procedura „Poznaj swojego klienta” jest jednym z elementów szerszej polityki
Customer Due Diligence
100 point check
Senior Managers Regime
Pytanie 78
Polecenie przelewu pozwala przesyłać środki pieniężne w walucie euro do banków funkcjonujących na terenie 34 krajów europejskich (Unia Europejska oraz Islandia, Liechtenstein, Monako, Norwegia, San Marino i Szwajcaria) to
SEPA
SWIFT
ELIXIR
Pytanie 79
Obrót bezgotówkowy występuje jedynie wówczas, gdy obie strony płatności posiadają rachunki bankowe i na każdym etapie cyklu rozliczeniowego, zarówno po stronie dłużnika, jak i wierzyciela, transfer środków przybiera formę zapisu na rachunkach bankowych,
PRAWDA
FAŁSZ
Pytanie 80
Rozliczeniagotówkowe to:
■■ czek rozrachunkowy ■■ karta płatnicza
■■ wypłata gotówki z rachunku
■■ czek gotówkowy ■■ wpłata gotówki na rachunek wierzyciela
polecenie przelewu ■■ polecenie zapłaty
Pytanie 81
Rozliczenia bezgotówkowe to:
polecenie przelewu ■■ polecenie zapłaty
■■ czek gotówkowy ■■ wpłata gotówki na rachunek wierzyciela
■■ wypłata gotówki z rachunku
■■ czek rozrachunkowy ■■ karta płatnicza
Pytanie 82
Klasyfikacja rozliczeń pieniężnych dzielimy na
Rozliczenia gotówkowe
Rozliczenia bezgotówkowe
Rozliczenia kapitałowe
Pytanie 83
lientami pasywnymi, korzystającymi najczęściej z usług jednego banku, wykorzystujący oddziały bankowe do realizacji i tak rzadko dokonywanych operacji bankowych
potencjalnych, aktualnych i utraconych.
zdecydowanych,stabilnych,rozwojowych
Pytanie 84
klientami pasywnymi, korzystającymi najczęściej z usług jednego banku, wykorzystujący oddziały bankowe do realizacji i tak rzadko dokonywanych operacji bankowych to klientci
rozwojowi
zdecydowani
obserwatorzy
Pytanie 85
Według kryterium zachowań na rynku usług bankowych228 klientów można podzielić
obserwatorzy,
biznesowych
rozwojowych
stabilnych
zdecydowanych,
Pytanie 86
Istotnym podziałem jest również klasyfikacja ze względu na cykl życia rodziny
fałsz
prawda
Pytanie 87
Klienci średniozamożni i małozamożni obsługiwani są zazwyczaj w odmienny sposób niż klienci sektora private banking
prawda
fałsz
Pytanie 88
Według kryterium instytucjonalnego klientów detalicznych można podzielić
klientów między-bankowych
klientów para-bankowych
klientów bankowych
klientów poza-bankowych
Pytanie 89
WEDłUG KRYTERIUM DOCHODOWEGO KLIENTóW DETALICZNYCH MO¿NA PODZIELIć NA:
klienta instytucjonalnego (tzw. VIP) – stanowiącego dla banku najbardziej zyskowną grupę, mającymi odmienne potrzeby w realizacji usług niż klienci z pozostałych sektorów
klienta średniozamożnego – mającego wyższe dochody, zatem obsługa tej grupy jest już dla banków opłacalna
klienta bardzo zamożnego (tzw. VIP) – stanowiącego dla banku najbardziej zyskowną grupę, mającymi odmienne potrzeby w realizacji usług niż klienci z pozostałych sektorów
lienta masowego – dysponującego stosunkowo niskimi dochodami i korzystającego z tradycyjnych usług bankowych
Pytanie 90
osoby młode, samotne lub zakładające rodzinę, uczące się bądź rozpoczynające karierę zawodową To kryterium
behawioralne
społeczno-ekonomiczne
demograficzne
Pytanie 91
dochód, wykształcenie, zawód, tradycje, pochodzenie narodowościowe, religia, rasa, język, sposób życia To kryterium
behawioralne
społeczno-ekonomiczne
demograficzne
Pytanie 92
postawy wobec pieniędzy, osobowość, przywiązanie do banku, intensywność korzystania z usług bankowych, oczekiwania wobec sposobu świadczenia usług, intensywność korzystania z usług bankowych, postrzegane korzyści, reakcje na środki marketingowe. To kryterium
behawioralne
społeczno-ekonomiczne
demograficzne
Pytanie 93
Metoda FRAT dotyczy:
aktualności zakupowych (R)
szybkości (F)
wartości monetarnej (A)
typu zakupowanych usług (T)
częstotliwości (F)
Pytanie 94
Metoda RFM dotyczy:
szybkości (F)
wartości monetarnej (M)
aktualności zakupowych (R)
częstotliwości (F)
Pytanie 95
Ideą modelu RFM jest ocena klienta w świetle trzech parametrów:
jaka jest zasobność portfela klienta
kiedy ostatnio klient dokonał operacji bankowej,
jak często klient realizuje operacje,
status społeczny klienta
Pytanie 96
system klasyfikacji RFM (Recency, Frequency and Monetary), bazujący na
informacjach opartych na historii kredytowej
informacjach opartych na historii dokonywanych operacji
informacjach opartych na historii inwestycyjnej i oszczędnosciowej
Pytanie 97
Potrzeby finansowe klientów detalicznych są zróżnicowane, podobnie jak ich charakter, upodobania, oczekiwania i styl ich życia.
prawda
fasz
Pytanie 98
Klienci z zamożniejszych grup wymagają dodatkowo:
zarządzania napływającymi środkami pieniężnymi
kontrolowania posiadanych zobowiąza
zarządzania zobowiązaniami podatkowymi.
Pytanie 99
Klienci znajdujący się powyżej granicy ubóstwa mają pięć fundamentalnych potrzeb finansowych bez względu na swój wiek, dochody i cechy demograficzne. Te podstawowe potrzeby to:
płacić, pożyczać
zarządza, kontrolować
oszczędzać, inwestować,
zabezpieczać lub ubezpieczać
Pytanie 100
Dla klientów detalicznych kluczowe potrzeby finansowe obejmują
inwestowanie
transmisję pieniądza.
oszczędzanie
pożyczanie
Pytanie 101
SEKTOR KLIENTóW DETALICZNYCH W DU¿EJ MIERZE TWORZą OSOBY PRYWATNE, KTóRE MO¿NA PODZIELIć NA NASTęPUJąCE PODSTAWOWE SEGMENTY:
klienci bankowosci personalnej
indywidualni przedsiebiorcy
klienci bankowosci masowej
klienci bankowosci prywatnej
Pytanie 102
Poziom zamożności w sektorze bankowości prywatnej jest zróżnicowany, dlatego też dzieli się ich na:
high-net-worth individuals (HNWI)
mega very high-net-worth individuals ( mega HNWI)
ultra high-net-worth individuals (ultra HNWI)
very high-net-worth individuals ( very HNWI)
Pytanie 103
Sektor klientów detalicznych w dużej mierze tworzą osoby prywatne, które można podzielić na trzy podstawowe segmenty:
klienci bankowosci masowej
klienci bankowosci prywatnej
klienci bankowosci personalnej
osoby prywatne
Pytanie 104
SEKTOR GOSPODARSTW DOMOWYCH jako segment bankowości detalicznej dzieli się na :
indywidualni przedsiebiorcy
osoby prywatne
klienci bankowosci prywatnej
indywidualni rolnic