Twój wynik: FP012021-02

Analiza

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Powtórka: Wybierz pytania
Pytanie 1
Porównanie przyrostu korzyści i kosztów wynikających z tej zmiany
metoda analizy przyrostowej
metoda analizy minimalizacyjnej
metoda analizy operacyjnej
Pytanie 2
Ustalanie opłacalności zmiany polityki kredytowej tj.
zasad udzielania umów długotermnowych
zasad udzielania rabatów
okresu kredytowania odbiorców,
Pytanie 3
zarządzania należnościami
przeciwdziałanie sezonowości sprzedaży
zmniejszanie stanów magazynowych produktów
zapewnienie ciągłości sprzedaży
nadzorowanie kadry zarządzającej
zarządzanie ryzykiem kredytowym
zdynamizowanie sprzedaży
zwiększanie wartości przedsiębiorstwa
minimalizacja kosztów utrzymania należności
Pytanie 4
Elementy polityki kredytowej:
Kalkulacja cen oraz terminów płatności,
Monitorowanie i windykacja należności
Nadzorowanie kadry zarządzającej
Ocena wiarygodności odbiorców,
Pytanie 5
Efektem Strategii konserwatywnej są
wyższe koszty działalności, niższe ryzyko
Niższe koszty działalności, wyższe ryzyko
Pytanie 6
Efektem Strategii agresywnej są
wyższe koszty działalności, niższe ryzyko
Niższe koszty działalności, wyższe ryzyko
Pytanie 7
Strategia agresywna
Niski poziom zapasów
Restrykcyjna polityka wobec odbiorców: krótki czas inkasa należności, niski poziom należności od odbiorców
Niewielki udział kapitału stałego, niski lub ujemny kapitał obrotowy netto.
Wysoki poziom kapitału stałego oraz kapitału obrotowego netto.
Niski poziom aktywów płynnych: środków pieniężnych, krótkoterminowych papierów wartościowych.
Wydłużone terminy płatności zobowiązań wobec odbiorców i duży udział kredytów krótkoterminowych w miejsce brakujących aktywów płynnych
Pytanie 8
Pytanie 9
Strategia konserwatywna
Krótkie terminy realizacji zobowiązań
Wysoki poziom aktywów płynnych
Niski poziom zapasów
Liberalna polityka wobec odbiorców
Wysoki (wyższy niż optymalny) poziom zapasów
niski poziom zadłużenia krótkoterminoweg
Wysoki poziom kapitału stałego oraz kapitału obrotowego netto
Pytanie 10
Strategie zarządzania kapitałem obrotowym dzielimy na
Strategie zarządzania aktywami trwałymi
Strategie zarządzania aktywami obrotowymi
Strategie finansowania aktywów obrotowych
Pytanie 11
Strategie zarządzania kapitałem obrotowym
Strategie konserwatywna
Strategie agresywna
Strategie regresywna
Strategie umiarkowana (pośrednia)
Pytanie 12
Cykl kapitału obrotowego składa się
sprzedaż wyrobów gotowych
zakup materiałów
magazynowanie wyrobów gotowych
zapłata za materiały
wytwarzanie produktu
otrzymanie zapłaty za należności
Pytanie 13
Czas, jaki upływa od momentu nabycia zapasów do momentu realizacji wpływów gotówkowych z ich sprzedaży
Cykl konwersji zapasów
Cykl inkasa należności
Cykl kapitału obrotowego
Pytanie 14
Pytanie 15
Znaczenie kapitału obrotowego netto (KON):
chroni przed poważniejszym konsekwencjami utraty płynności finansowej.
pozwala kontynuować działalność dzięki zaciąganiau dodatkowych pożyczek
pozwala kontynuować działalność bez zaciągania dodatkowych pożyczek
stanowi w przedsiębiorstwie bufor bezpieczeństwa
Pytanie 16
Kapitał obrotowy netto to:
Aktywa obrotowe minu zobowiązania krótkoterminowe
Aktywa obrotowe minu zobowiązania długoterminowy
Kapitał stały minus aktywa trwałe
Pytanie 17
KAPITAŁ OBROTOWY NETTO nazywanny jest także
kapitałem bieżącym
kapitałem pracującym
kapitałem operacyjnym
Pytanie 18
Proces kształtowania wielkości i struktury aktywów obrotowych oraz proces pozyskiwania źródeł finansowania tych aktywów to
Zarządzanie kapitałem własnym
Zarządzanie kapitałem obrotowym
Zarządzanie kapitałem obcym
Pytanie 19
Kształtowanie majątku obrotowego i źródeł jego finansowania, które prowadzi do wzrostu wartości przedsiębiorstwa.
fałsz
prawda
Pytanie 20
Cele zarządzania kapitałem obrotowym
utrzymywanie odpowiedniej ilośći wykfalifikowanych pracowników
minimalizacja kosztów.
zapewnienie utrzymania trwałej płynności finansowej
stymulowanie sprzedaży
Pytanie 21
Kapitał obrotowy – są to
aktywa obrotowe oraz inwestycje je finansujące
aktywa obrotowe oraz kapitały je finansujące
aktywa zmienne oraz kapitały je finansujące
Pytanie 22
Kapitał obrotowy zmienia formę: z pieniężnej w rzeczową, z rzeczowej w pieniężną.
fałsz
prawda
Pytanie 23
Kategorie aktywów obrotowych:
własności niematerialne i prawne
inwestycje krótkoterminowe (środki pieniężne w kasie i na rachunku bankowym, instrumenty finansowe)
należności krótkoterminowe (z tytułu dostaw i usług i inne
zapasy (materiały, produkty gotowe, towary
Pytanie 24
Zarządzanie kapitałem obrotowym to decyzje dotyczące m.in.:
egzekwowania należności od odbiorców,
utrzymywania określonych zasobów środków pieniężnych.
sterowania przebiegiem procesu wytwórczego, zbytu produkcji, czyli zapasami wyrobów gotowych,
sterowania procesami dostaw i magazynowania zapasów do produkcji czy towarów handlowych
regulowania rozmaitych zobowiązań wobec dostawców,
Pytanie 25
Koszty związane z niedoborem zapasów
koszty obsługi zapasów
koszty przestojów produkcyjnych,
koszty utraconej sprzedaży
koszty ryzyka.
koszty utraconej reputacji.
Pytanie 26
Koszty tworzenia zapasów (zamawiania)
koszty utraconej sprzedaży
koszty zamawiania,
koszty przestojów produkcyjnych,
koszty transportu zapasów
Pytanie 27
Koszty utrzymania zapasów
koszty obsługi zapasów
koszty przestojów produkcyjnych
koszty zamawiania,
koszty składowania,
koszt kapitału,
koszty ryzyka.
Pytanie 28
Cel zarządzania zapasami
minimalizację kosztów związanych z zapasami.
zapewnianie dostępności zapasów potrzebnych na normalną, nieprzerwaną działalność;
Pytanie 29
Strategie polityki kredytowej
STRATEGIA UMIARKOWANA (pośrednia)
STRATEGIA RACJONALNA (defensywna)
STRATEGIA ŁAGODNA (defensywna)
STRATEGIA RESTRYKCYJNA (ofensywna)
Pytanie 30
długie terminy płatności i łagodne podejście do windykacji
brak prawnych zabezpieczeń należności
EFEKT: rotacja jest krótka, udział należności w aktywach niski
domaganie się od klientów ścisłego przestrzegania krótkich terminów płatności,
udzielanie kredytu klientom o wysokim ryzyku kredytowym
EFEKT: rotacja jest długa, udział należności w aktywach wysoki.
Pytanie 31
STRATEGIA RESTRYKCYJNA (ofensywna
długie terminy płatności i łagodne podejście do windykacji
domaganie się od klientów ścisłego przestrzegania krótkich terminów płatności,
stosowanie prawnych zabezpieczeń należności.
EFEKT: rotacja jest krótka, udział należności w aktywach niski
EFEKT: rotacja jest długa, udział należności w aktywach wysoki.
preferowanie klientów o niskim ryzyku kredytowym,
Pytanie 32
Utrzymanie płynności finansowej narzuca sprawowanie bieżącej kontroli przepływu gotówki. Kontrolę taką umożliwia plan obrotów gotówkowych
PLAN OBROTÓW GOTÓWKOWYCH.
PLAN OBROTÓW FINANSOWYCH.
PLAN OBROTÓW KREDYTOWYCH.
Pytanie 33
Motywy utrzymywania środków pieniężnych w przedsiębiorstwie:
ostrożnościowy
transakcyjny
spekulacyjny
manipulacyjny
Pytanie 34
poprawia strukturę finansów - relację kapitałów własnych do obcych, zwiększa wiarygodność  i zdolność kredytową 
Kredyt obrotowy
Faktoring
Pytanie 35
podwyższa wartość pasywów, zwiększa udział kapitałów obcych, więc obniża zdolność kredytową
Faktoring
Kredyt obrotowy
Pytanie 36
Kredyt obrotowy
Wymagane zabezpie-czenia
umowy terminowe
Zastosowanie brak ograniczeń
dostępność, firmy posiadające zdolność kredytową
Analizowanie podmioty kredytobiorca
Pytanie 37
Faktoring
brak ograniczeń co do zdolności kredytowej 
Zastosowanie brak ograniczeń
firmy prowadzące sprzedaż z odroczonym terminem płatności, stałym odbiorcom
Analizowanie podmioty odbiorcy i historia współpracy
Wymagane zabezpie-czenia
umowy bezterminowe
Pytanie 38
Polega na wykupie przez faktora należności bez przejęcia ryzyka niewypłacalności odbiorców swojego klienta.
pełny (bez regresu)
niepełny (faktoring z regresem)
Pytanie 39
Przejęcie przez faktora ryzyka niewypłacalności kontrahentów objętych umową faktoringu. Klient firmy faktoringowej podpisując umowę pozbywa się ryzyka braku zapłaty przez odbiorców za dostarczony towar lub wykonaną usługę
niepełny (faktoring z regresem)
pełny (bez regresu)
Pytanie 40
Cechy Faktoringu
faktoring to nie tylko finansowanie należności, ale też zarządzanie należnościami
umowa zazwyczaj długookresowa
umowa zazwyczaj krótkookresowa
zapewnione płynne finansowanie dostaw, brak konieczności czekania na termin płatności 
Pytanie 41
Faktoring
to forma finansowania bieżącej działalności przedsiębiorstwa
dzięki usłudze przedsiębiorstwo uzyskuje środki finansowe  zaraz po wystawieniu faktury,
umożliwia uzyskanie kredytu bankowego, którego wielkość jest uzależniona od wiarygodności dłużników
usługa ta polega na wykupie przez firmę faktoringową (faktora) od przedsiębiorstwa (faktoranta) wierzytelności
Pytanie 42
Polega na odstąpieniu praw wynikających z wierzytelności innemu podmiotowi
zastawu należności
faktoringu.
dyskonta weksli klientów
cesji należności
Pytanie 43
W praktyce stosuje się zabezpieczenia polityki windykacyjnej
sądowe (umowy , aneksy , pozwy )
osobiste (weksel własny, poręczenie cywilne, gwarancja bankowa, itp.)
rzeczowe (zastaw, hipoteka, kaucja, blokada środków na rachunku, itp.)
Pytanie 44
Przedsiębiorstwa starają się ograniczać ryzyko kredytowe poprzez
zabezpieczania transakcji handlowych.
odmawiania transakcji handlowych.
Pytanie 45
Polityka windykacyjna dotyczy procedur stosowanych przy egzekwowaniu zaległych należności.
fałsz
prawda
Pytanie 46
Metody oceny wiarygodności dzielimy na:
mieszane
majątkowe
ilościowe
jakościowe
Pytanie 47
Złe długi oddziałują na: wynik finansowy
prawda
fałśz
Pytanie 48
Odroczenie terminu płatności powoduje negatywne efekty związane z ryzykiem przedsiębiorstwa, płynnością finansową i ponoszonymi kosztami
prawda
fałsz
Pytanie 49
Aby wyznaczyć optymalną wielkość zamówienia, tzw. ekonomiczną partię dostawy (EPD, EOQ) należy określić:
Koszty związane z zapasami
Koszty związane z należnościami
Zapotrzebowanie (zużycie) zapasów w danym okresie (Z)
Pytanie 50
Metoda XYZ
metoda używana za ryzykowną, wymaga dużej synchronizacji procesów technologicznych i logistycznych.
dzieli zapasy od najdroższych do najmniej cennych z punktu widzenia przedsiębiorstwa
dzieli zapasy według regularności zapotrzebowania: o regularnym zapotrzebowaniu do sporadycznego
Pytanie 51
Just in time
dzieli zapasy według regularności zapotrzebowania: o regularnym zapotrzebowaniu do sporadycznego
dzieli zapasy od najdroższych do najmniej cennych z punktu widzenia przedsiębiorstwa
metoda używana za ryzykowną, wymaga dużej synchronizacji procesów technologicznych i logistycznych.
Pytanie 52
Metoda ABC
metoda używana za ryzykowną, wymaga dużej synchronizacji procesów technologicznych i logistycznych.
dzieli zapasy według regularności zapotrzebowania: o regularnym zapotrzebowaniu do sporadycznego
dzieli zapasy od najdroższych do najmniej cennych z punktu widzenia przedsiębiorstwa