Twój wynik: Wpływ społeczny

Analiza

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Powtórka: Wybierz pytania
Pytanie 1
Prawo imitacji:
podział na wpływ pośredni i bezpośredni
sugestywność
kreatywność
zasady rozprzestrzeniania się wpływu społecznego
Pytanie 2
Według Zajonca:
Trudne zadania powodują wzrost tempa wykonania
Trudne zadania powodują hamowanie społeczne
Łatwe zadania powodują wzrost tempa wykonania
Łatwe zadania powodują hamowanie społeczne
Pytanie 3
Lund:
badania nad konformizmem
badania nad dotykiem
badania nad skutkami przywództwa demokratycznego i autorytarnego
badania nad efektem pierwszeństwa i świeżości
Pytanie 4
Yale Attitude Change Model:
Holland
Hovland
Festinger
Aronson
Pytanie 5
Badania Ascha:
75%, co najmniej raz zgadza się z grupą
80% co najmniej ulega grupie
50% zgadza się z grupą
przynajmniej 25% ulega grupie
Pytanie 6
Konformizm informacyjny:
Interpretacja niejasnej sytuacji jest bardziej poprawna przez innych
Potrzeba akceptacji
Strach przed odrzuceniem
Poszukiwanie informacji
Pytanie 7
Technika dotyku zależy od:
Motywu uprawnień społecznych
Reguły wzajemności
Bliskości interpersonalnej
Siły perswazji
Pytanie 8
Teoria reaktancji to część:
Reguły niedostępności
Reguły autorytetu
Reguły wzajemności
Reguły sympatii
Pytanie 9
Przynęta to odmiana:
Karate
Stopy w drzwiach
Niskiej piłki
Huśtawki emocji
Pytanie 10
Liczy się każdy grosz to inaczej:
Niska piłka
Dobrze to rozegraj
Poznawcza dezorganizacja po wybiciu z rutyny
Technika proboszcza
Pytanie 11
McGuire
Jigsaw clasroom
Procesualny model perswazji
Teoria dwutorowości perswazji
Model niesienia pomocy
Pytanie 12
Robbers Cave
Asch
Scherif
Hovland
Deutsch i Gerard
Pytanie 13
Efekt śpiocha:
Asch
Scherif
Hovland
Milgram
Pytanie 14
Sidis:
facylitacja społeczna
wpływ bezpośredni i pośredni
sugestywność
przywództwo demokratyczne i autorytarne
Pytanie 15
"popchnięcie ludzi do działania w wybranym przez nas kierunku"
Bettinghaus i Coddy
Miller
Tokarz
Cialdini
Pytanie 16
Normy powinnościowe:
związane z emocjami
Normy i zakazy
bezrefleksyjnosć
Pytanie 17
Proszę dodane do małej prośby:
Nie zmienia szansy na zgodę
Zmniejsza szansę na zgodę
Zwiększa szansę na zgodę
Pytanie 18
Lęk krzywoliniowy kto?
Skillbeck
Janis i Feshbach
Aronson
Tokarz
Pytanie 19
Huśtawka emocjonalna:
zniekształcenia poznawcze
bezrefleksyjność
ambiwalencja emocji
deficyt zasobów poznawczych
Pytanie 20
Dlaczego zakłopotanie powoduje uległość?
Wstydliwość
Chęć zrobienia pozytywnego wrażenia
Chęć poprawienia swojej sytuacji
Chęć poprawienia nastroju
Pytanie 21
Lęk -> ... -> uległość
wzmocniony lęk
wycofanie/ulga
zwątpienie
ucieczka
Pytanie 22
6 rad żeby przeciwdziałać niewłaściwemu myśleniu grupowemu:
Latane
Zimbardo
Aronson
Janis
Pytanie 23
Model niesienia pomocy:
Zimbardo
Janis
Latane i Darley
Aronson
Pytanie 24
Replikacja powodów skuteczności:
Gueguen
Allport
Apsler
Aronson
Pytanie 25
Pionierskie badania na temat poczucia winy:
Kelln, Ellard
Carlsmith i Gross
Wallace, Sadall
Gueguen
Pytanie 26
Festinger
,A Theory of Cognitive Disonance
Yale Attitude Change Model
The psychology of social norms
Pytanie 27
Realistyczna Teoria Konfliktu:
stworzona przez Scerifa
konflikt pozytywnie wpływa na działanie
walka prowadzi do konfliktu, dobra są ograniczone, ludzie mają potrzeby
Pytanie 28
Badania na temat plotki:
Zajonc
Aronson
Allport i Postman
Caldini
Pytanie 29
Niematerialne wytwory ludzkich działań:
nie istnieją
istnieją
normy, zasady, reguły
stworzone przez człowieka
Pytanie 30
Co wykazał efekt auto kinetyczny?
Wykazał, że w grupie jednostki uśredniają oceny
Wykazał, że w grupie jednostki rozpraszają się
Wykazał, że grupa tworzy normy oceniania
Wykazał, że w grupie jednostki tworzą normy oceniania
Pytanie 31
Kiedy manipulacja występuje z perswazją?
Gdy perswazja jest częściowa
Zawsze występują razem
Gdy perswazja jest ukryta
Nie mogą współwystępować
Pytanie 32
Teoria dwutorowości perswazji
Janis i Feshback
Petty i Cacioppo
Aronson
Festinger
Pytanie 33
Zmiana postawy centralna polega na:
powierzchowna analiza komunikatu, koncentracja na mało istotnych wskaźnikach, ale wyrazistych i dostępnych
krytyczne przetwarzanie informacji i duże zaangażowanie, siła argumentów
Pytanie 34
Autopercepcja u podstaw:
Stopy w drzwiach
Żadnej z wymienionych
Karate
Niskiej piłki
Pytanie 35
A to nie wszystko...
Propozycja wieloskładnikowa
Efekt kontrastu
Poznawcza dezorganizacja po wybiciu z rutyny
Huśtawka emocjonalna
Pytanie 36
Model szans rozpracowania przekazu to inaczej:
Dwuczynnikowa teoria perwazji
Model przekazowy
Model procesualny perswazji
Teoria dwutorowości perswazji
Pytanie 37
Sposób myślenia, który charakteryzuje ludzi głęboko zaangażowanych w funkcjonowanie swojej grupy o wysokiej spójności
Syndrom myślenia jednostki
Organizacja grupy i relacje ze światem zewnętrznym
Syndrom myślenia grupowego
Syndrom pracy w grupie
Pytanie 38
"Manipulacja to podejmowanie przez jednostkę, grupę czy instytucję intencjonalnych zachowań mających na celu skłonienie innych osób do działań, których prawdopodobnie nie podjęłyby spontanicznie"
Nawrat
Serafińska i Szmajke
Mandal
Doliński
Pytanie 39
Doliński mówi, że:
Manipulacja to takie oddziaływanie na zachowania, myśli, przekonania innej osoby czy osób, które ma doprowadzić manipulującego do określonego celu
Manipulacja to planowe i celowe działanie, którego autor wywiera wpływ na inną osobę w taki sposób, aby nie zdawała sobie ona sprawy z tego, że podlega jakimkolwiek oddziaływaniom, bądź by nie była świadoma siły lub konsekwencji tych oddziaływań
Manipulacja to podejmowanie przez jednostkę, grupę czy instytucję intencjonalnych zachowań mających na celu skłonienie innych osób do działań, których prawdopodobnie nie podjęłyby spontanicznie
Pytanie 40
Manipulacja to: takie oddziaływanie na zachowania, myśli, przekonania innej osoby czy osób, które ma doprowadzić manipulującego do określonego celu
Serafińska i Szmajke
Nawrat
Doliński
Mandal
Pytanie 41
Manipulacja to: wykorzystanie przebiegłości i taktycznej przewagi, a nie siły i gróźb
Mandal
Nawrat
Doliński
Serafińska i Szmajke