Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript!
Ucz się szybciej
Testy
Fiszki
Notatki
Zaloguj
Twój wynik: Surdologopedia
Analiza
Rozwiąż ponownie
Moja historia
Powtórka: Wybierz pytania
Wszystkie ({{dataStorage.userResults.answersTotal}})
Prawidłowe ({{dataStorage.userResults.answersGood}})
Do powtórki ({{dataStorage.userResults.answersRepeat}})
Błędne ({{dataStorage.userResults.answersBad}})
Pytanie 1
Rozwój narządu słychu kończy się
4 miesiąc życia płodowego
3 miesiącu życia płodowego
2 miesiącu życia płodowego
Pytanie 2
Okres odruchowej wokalizacji obejmuje:
2-4 tydzień życia
2-5 tydzień życia
4-8 tydzień życia
Pytanie 3
Okres odruchowej wokalizacji u dziecka słyszącego przebiega
w identyczny sposób jak u dziecka niesłyszącego
w sposób odmienny
jest to uzależnione od kondycji urodzeniowej dziecka
Pytanie 4
Zjawisko głużenia u dzieci niesłyszących
To zależy od stopnia uszkodzenia słuchu
Występuje jak u dzieci słyszących
Nie występuje
Pytanie 5
Okres zabawy głosem obejmuje
4-6 miesiąc życia
3-6 miesiąc życia
6-8 miesiąc życia
Pytanie 6
Okres zabawy głosem u dziecka niesłyszącego
Nie jest obecny
Jest obecny
To zależy od stopnia uszkodzenia słuchu
Pytanie 7
Zjawisko gaworzenia polega na
świadomym powtarzaniu dźwięków
to zależy od stopnia uszkodzenia słuchu
nieświadomym powtarzaniu dźwięków
Pytanie 8
Zjawisko gaworzenia u dzieci niesłyszących
Nie jest obecne
Jego obecność zależy od posiadanej wady
Jest obecne
Pytanie 9
Powyżej 7 roku życia u dzieci niesłyszących rozwój mowy
Nadal trwa
uzależniony jest od wczesnego wspomagania rozwoju
Zostaje zakończony
Pytanie 10
Zjawisko głużenia pełni rolę
Ćwiczeń słuchowych
Ćwiczeń ruchowych i słuchowych
Ćwiczeń ruchowych
Pytanie 11
Uszkodzenie słuchu w granicach 15-30 db powoduje problemy w
powoduje problem w rozumieniu mowy nawet w nieznacznej odległosci
rozumieniu mowy cichej z dalszej odległości
nie powoduje żadnych problemów
Pytanie 12
Uszkodzenie słuchu w granicach 30-40db powoduje
Problem w rozumieniu mowy do 1 m
problem w rozumieniu mowy z odległości 1,5 m
Problem w rozumieniu mowy ponad 1m
Pytanie 13
Przy uszkodzeniu słuchu w granicach 45 - 80db dziecko
Odbiera głosną mowę z odległosci 1 m
odbiera głośną mowę z odległości 2 m
odbiera cichą mowę z odległości 1m
Pytanie 14
Przy uszkodzeniu słuchu w granicach 80-95db dziecko może słyszeć
Bardzo głośne dźwięki
Nawet ciche dźwięki
To zależy
Pytanie 15
Aparat słuchowy
Przywraca słuch
to zależy od głośności otoczenia
nie przywraca słuchu ale go wzmacnia
Pytanie 16
Słuchanie to
Wyłącznie rozumienie słyszanych dźwięków
Odbiór i rozumienie słyszanych dźwięków
Nieświadome odbieranie słyszanych dźwięków
Pytanie 17
Na wychowanie słuchowe składają się:
Codzienne czynności i okazjonalne sytuacje domowe
Zaplanowane przez logopedę ćwiczenia słuchowe
wyłącznie codzienne czynności
Pytanie 18
W terapii surdologopedycznej należy
Łączyć bodźce słuchowe z dotykowymi i wzrokowymi
Łączyć bodźce słuchowe z dotykowymi
Łączyć bodźce słuchowe ze wzrokowymi i dotykowymi
Pytanie 19
Rozumienie mowy ułatwiają dziecku NIESŁYSZĄCEMU
to zależy od emocjonalności dziecka
gesty nacechowane emocjonalnie
GESTY pozbawione zabarwienia emocjonalnego