Twój wynik: ZIK2

Analiza

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Powtórka: Wybierz pytania
Pytanie 1
1. W które obszary da się wpisać komponenty modelu biznesowego (w uproszczeniu):
d) obszar finansowy
a) obszar kreowania wartości
c) obszar infrastruktury i sieci partnerskiej
b) obszar budowania relacji z klientem
Pytanie 2
2. Wzrost zewnętrzny instytucji kredytowej może odbywać się przez:
d) Alians strategiczny
b) Outsourcing
c) Przejęcia
a) Fuzje
Pytanie 3
3. Co sie stało w banku BZ WBK w 2001 roku?
b) fuzja
d) wcielenie
a) przejęcie
c) konsolidacja
e) alians strategiczny
Pytanie 4
4. Co należy do strategii funkcjonalnej?
Strategia informatyczna
Strategia personalna
Strategia marketingowa
Strategia finansowa
Strategia działalności podstawowej
Pytanie 5
5. Strategie marketingowe, technologiczne i kadrowe należą do strategii:
a) funkcjonalnej
b) konkurencyjnej
c) rozwoju banku
d) organizacyjnej
Pytanie 6
6. Strategia informatyczna, marketingowa, kadrowa to przykłady:
a) Strategii konkurencyjnych
b) Strategii rozwojowych banku
d) Strategii kosztowych
c) Strategii funkcjonalnych
Pytanie 7
7. Uzasadnienie istnienia banku, jego sens i cel działalności, podstawa rozwoju i wzrostu to:
a) strategia wzrostu
b) misja banku
d) polityka jakości
c) wizja
Pytanie 8
8.Jakie perspektywy występują w strategicznej karcie wyników?
c) perspektywa procesów wewnętrznych
a) perspektywa finansowa
b) perspektywa klienta
d) perspektywa rozwoju
Pytanie 9
9. Coaching i mentoring - jaka to metoda zarządzania wiedzą?
Dzielenie się wiedzą (transfer wiedzy)
Pytanie 10
10. Co składa się na kapitał strukturalny?
Kapitał procesów
Kapitał organizacyjny
Kapitał innowacyjny
Pytanie 11
11. Do strategii innowacji w zakresie modeli biznesowych należą:
c) innowacje strukturalne
b) innowacje sektorowe
d) innowacje infrastrukturalne
a) innowacja strumienia dochodów
Pytanie 12
12. Co wchodzi w skład marketing mix?
Personel
Polityka dystrybucyjna
Produkt
Promocja
Polityka cenowa
Pytanie 13
13. Co to jest sprzedaż krzyżowa?
m.in. że jak ktoś ma konto i oferuje mu się udziały w funduszu, w markecie przy zakupach otrzymanie karty kredytowej czy coś
Pytanie 14
14. Zaoferowanie klientowi banku, który do tej pory korzystał jedynie z konta osobistego możliwości oszczędzania na lokacie progresywnej to przykład:
c) Sprzedaży rozszerzonej (up-selling)
a) Sprzedaży procesowej (process-selling)
b) Sprzedaży łańcuchowej (chain-selling)
d) Sprzedaży krzyżowej (cross-selling)
Pytanie 15
15. Kanały dystrybucji - podział ze względu na szczeble:
Ogólne, szczegółowe
Pośrednie, bezpośrednie
Jednostopniowe, wielostopniowe
Pytanie 16
16. Strefy kontaktu z klientem
Private banking
Wejściowa
Samoobsługowa
Sprzedaży
Informacyjno-promocyjna
Operacyjna
Pytanie 17
17. Zagospodarowanie przestrzeni zewnętrznej i wewnętrznej banku w celu przyciągnięcia klienta i stworzenia dogodnych warunków obsługi to:
b) segmentacja
d) merchandising
a) manuardising
c) promocja
Pytanie 18
18. Czy reklama wpływa na poziom lojalności klienta?
Tak, może obniżyć poziom lojalności
Nie wpływa na podwyższenie poziomu lojalności
Nie wpływa na obniżenie poziomu lojalności
Tak, może podwyższyć poziom lojalności
Pytanie 19
19. Rodzaje segmentacji klientów:
c) Behawioralne, demograficzne, społeczne, wartościowe
d) Statystyczne, behawioralne, psychologiczne, społeczne
a) Geograficzne, demograficzne, psychologiczne, behawioralne
b) Geograficzne, behawioralne, demograficzne, psychograficzne
Pytanie 20
20. Grupy czynników segmentacyjnych to:
d) Statystyczne, behawioralne, psychologiczne, społeczne
b) Geograficzne, ekonomiczne, demograficzne, psychograficzne
a) Geograficzne, demograficzne, psychologiczne, behawioralne
c) Behawioralne, demograficzne, społeczne, wartościowe
Pytanie 21
21. Co znajduje się po stronie aktywów banku?
b) kredyty detaliczne
a) gotówka
c) depozyty detaliczne
d) zobowiązania wobec innych banków
Pytanie 22
22. W bilansie bankowym po stronie pasywów znajdują się:
b) Zobowiązania wobec innych banków
a) Gotówka
c) Depozyty detaliczne
d) Kredyty detaliczne
Pytanie 23
23. Jeśli każde 100 zł zainwestowanego kapitału wygenerowało 9,67 zł zysku, to jest to interpretacja wskaźnika:
b) ROA (zwrot na aktywach)
d) PM (marża zysku)
c) ROE (zwrot na kapitale)
e) WPK (wskaźnik poziomu kosztów)
a) ROS (rentowność obrotu)
Pytanie 24
24. Do czego służy metoda puli?
Do wyznaczania nadwyżki odsetkowej
Pytanie 25
25. Ceny transferowe to:
d) ceny (stopy procentowe) stosowane tylko w rozliczeniach transgranicznych np. między oddziałem banku w kraju X a oddziałem w kraju Y
a) opłaty za transfer środków pieniężnych
b) ceny (stopy procentowe) stosowane w wewnętrznych rozliczeniach np. między departamentem skarbu a oddziałem
c) ceny pozyskiwania środków pieniężnych na rynku międzybankowym
Pytanie 26
26. Wynik finansowy po opodatkowaniu i uwzględnieniu kosztu kapitału własnego i obcego:
Zysk netto
Zysk rezydualny (ekonomiczny)
Pytanie 27
27. Specyfika metody EVA liczonej dla banku (tzw. bankowa EVA) polega na:
d) uzyskanie wartości ujemnej dla EVA nie jest zjawiskiem negatywnym
b) nie uwzględnianiu w zysku operacyjnym kosztów działania banku
a) uwzględnienie kosztu zobowiązań z tytułu kapitału obcego (np. depozytów) w obrębie zysku operacyjnego i uwzględnienie w narzucie kosztu kapitału wyłącznie kosztu kapitału własnego
c) nie koryguje się zysku operacyjnego
Pytanie 28
28. Zwiększenie zysku ekonomicznego można uzyskać m.in. przez:
b) Zwiększenie kosztu kapitału
d) Żadne z powyższych
c) Poprawę struktury inwestycji poprzez relokację kapitału od bardziej rentowych obszarów działalności
a) Zmniejszenie zysku operacyjnego
Pytanie 29
29. Jakie są funkcje kapitału banku
c) ostrożnościowa
a) założycielska
b) gwarancyjna
d) kapitałowa
Pytanie 30
30. Kapitał ekonomiczny absorbuje:
c) straty oczekiwane
d) wszystkie straty banku
b) straty nieoczekiwane
a) straty wyjątkowe
Pytanie 31
31. Przypisanie poszczególnym jednostkom, liniom biznesowym, produktom bądź projektom określonej porcji kapitału to:
b) alokacja kapitału (capital allocation)
c) rozwarstwienie kapitału (capital dissection)
d) fragmentacja kapitału (capital fragmentation)
a) dealokacja kapitału (capital deallocation)
Pytanie 32
32. Co należy do zadań Komitetu Zarządzania Aktywami i Pasywami?
d) określenie systemów i standardów analizy ryzyka
a) akceptacja i rekomendacja planu finansowego banku
c) analiza nowych produktów lub modyfikacja istniejących produktów pod kątem zarządzania ryzykiem stopy procentowej, walutowym i ryzykiem płynności
b) regulowanie zasad w zakresie stosowania wewnętrznych stawek transferowych
Pytanie 33
33. Do kategorii ryzyka operacyjnego nie zaliczamy:
c) Ryzyko walutowe
a) Ryzyko nadużyć wewnętrznych
d) Ryzyko braku ciągłości pracy instytucji kredytowej
b) Ryzyko kredytowe
Pytanie 34
34. Ryzyko operacyjne:
c) nie może być całkowicie wyeliminowane
a) jest trudne do zmierzenia i wyznaczenia jego max poziomu
d) (nie pamiętam, ale raczej to była zła odp.)
b) może przynosić korzyści finansowe
Pytanie 35
35. Ryzyko operacyjne związane jest:
a) tylko z operacjami bankowymi wykonywanymi na zlecenie i w imieniu klienta
d) przede wszystkim z zarządzaniem operacjami finansowymi banku
b) z niewłaściwie prowadzonymi procesami, osobami, systemami oraz zdarzeniami zewnętrznymi
c) tylko z błędami i zaburzeniami infrastruktury technicznej
Pytanie 36
36. Co nie jest ryzykiem operacyjnym?
Opóźnienia w spłacie kredytu
Błąd systemu
Zmiana kursu franka
Błąd pracownika banku
Pytanie 37
37. Wybierz poprawny schemat zarządzania ryzykiem operacyjnym
Identyfikacja, ocena, zapobieganie, monitorowanie
Pytanie 38
38. Rodzaje więzi w organizacji
Pomostowe
Funkcjonalne
Służbowe
Współpracy
Pytanie 39
39. Oddziały regionalne występują w ramach struktury:
a) Dwustopniowej
b) Jednostopniowej
d) Zarówno w dwu jak i trzystopniowej
c) Trzystopniowej
Pytanie 40
40. Struktury w banku:
Tradycyjna
Macierzowa
Federacyjna
Pytanie 41
41. Nastawianie na procesy występuje w ramach struktury organizacyjnej:
d) Tradycyjnej, federacyjnej i macierzowej
b) Tylko macierzowej
c) Federacyjnej i macierzowej
a) Tradycyjnej
Pytanie 42
42. Cechy struktury macierzowej
b) można zmniejszyć procesy kontrolne
a) wymaga większej koordynacji
c) świadczy o orientacji na klienta
Pytanie 43
43. Cykl życia projektu
Faza koncepcyjna, faza planowania i organizowania, faza realizacji, faza zakończenia projektu
Pytanie 44
44. Jakie jednostki organizacyjne występują w ramach zarządzania projektami?
b)biuro zarządzania projektami
a)sponsor projektu
d) rada weryfikacyjna
c)kierownik projektu
Pytanie 45
45. Cyklem życia projektu- faza planowania i organizowania- co tam jest:
d) biura promocji zarządzania projektem
c) rada weryfikacyjna
b) komitet sterujący
a) sponsor projektu
Pytanie 46
46. Osoba na stanowisku kierowniczym, rozumiejąca logikę procesu, czuwająca nad jego realizacją, podejmująca działania mające na celu podniesienie efektywności całego procesu to:
c) Klient zewnętrzny
a) Kierownik procesowy
d) Właściciel procesu
b) Menedżer liniowy
Pytanie 47
47. Cztery podstawowe elementy zarządzania procesami to:
d) Zarządzanie wydajnością, zarządzanie efektywnością
a) Zarządzania zasobami, zarządzanie na styku między działami
c) Zarządzanie efektywnością, zarządzanie celami
b) Zarządzanie wykonawcami, zarządzanie wydajnością
Pytanie 48
49. Zaznaczyć zdania prawdziwe dotyczące outsourcingu:
b) nie może być stosowany w banku spółdzielczym
a) jest czynnikiem ryzyka operacyjnego
d) przekazanie przez bank podmiotowi zewnętrznemu czynności istotnych dla działalności bankowej, nie wiąże się z przeniesieniem odpowiedzialności za ich wykonanie
c) coś o dyrektywie z 2006r
Pytanie 49
50. Które zadania z poniższych czynności polskie banki mogą powierzać do realizacji zewnętrznej?
d) przyjmowanie dyspozycji przeprowadzania bankowych rozliczeń pieniężnych związanych z prowadzeniem rachunków bankowych
a) zawieranie i zmienianie umów rachunków bankowych
c) analiza ryzyka kredytowego
b) zarządzanie aktywami i pasywami
Pytanie 50
51. Ogół zamierzeń i kierunków działań instytucji kredytowej, dotyczących jakości, wyrażony w sposób formalny przez najwyższe jego kierownictwo to:
a) system jakości
b) misja banku
d) polityka jakości
c) księga jakości
Pytanie 51
52. Dokumentacja systemu jakości zawiera:
b) księgę jakości
d) listę markerów jakości, czyli atrybutów produktów i usług istotnych z punktu widzenia jakości
a) plan jakości
c) normy jakości np. ISO 9001
Pytanie 52
53. W ramach kosztów jakości w bankach można wyróżnić koszty niezgodności które dzielą się na:
c) Koszty niezgodności, koszty zgodności
b) Koszty niespełnienia wymagań klientów, koszty prewencji, koszty inspekcji
a) Koszty reklamacji i skarg, koszty błędnej informacji, koszty monitorowania niezgodności
d) Koszty błędów wewnętrznych i zewnętrznych, koszty przekraczania wymagań klientów
Pytanie 53
54. Systematyczny i ciągły proces mierzenia wyrobów, usług oraz procesów względem najsilniejszych konkurentów lub tych organizacji, które są liderem w danej dziedzinie nazywamy:
a) polityką jakości
d) marketingiem relacji
b) benchmarkingiem
c) bankowym procesem referencyjnym
Pytanie 54
55. Rodzaje benchmarkingu:
Konkurencyjny
Wewnętrzny
Funkcyjny
Pytanie 55
56. Co nie należy do fazy realizacji w zarządzaniu personelem?
d) pozyskiwanie pracowników
c) controlling personalny
a) rozwój i motywowanie
b) planowanie kadr
Pytanie 56
57. Kafeteria to rodzaj motywowania:
c) administracyjno-prawne
a) normatywne
b) pobudzające pieniężne
d)pobudzające niepieniężne
Pytanie 57
58. W ramach obowiązującego systemu standardów kwalifikacji bankowych mamy stopnie:
d) menedżer zarządzania ryzykiem bankowym
c) dyplomowany pracownik biurowy
a) specjalista bankowy z zakresu operacji bankowych
b) specjalista do spraw technologii mobilnych
Pytanie 58
59. O EFCB - jakie masz możliwości pracy czy coś w sensie jakiś egzamin i jakie to stanowisko (pewności co do odpowiedzi nie ma):
c) specjalista bankowy
b) menedżer bankowy
a) aliant bankowy
d) chyba referent
Pytanie 59
60. Kompetencje rady nadzorczej:
b) ustalanie zasad oprocentowania kredytów
a) sprawuje nadzór nad działalnością spółki we wszystkich dziedzinach jej działalności w imieniu właścicieli
c) kierowanie bieżącą działalnością banku
d) podejmowanie decyzji o emisji nowych akcji
Pytanie 60
61. W kompetencjach zarządu banku leży
a) wprowadzanie zmian w statucie banku
b) mianowanie i odwoływanie członków zarządu
d) udzielanie członkom organów kierowniczych absolutorium z wykonania przez nich obowiązków
c) kierowanie bieżącą działalnością banku
Pytanie 61
62. System zasad i regulacji, mechanizmów i bodźców, dotyczący związków między zarządzaniem instytucją a kontrolą nad nią dokonywaną przez różne grupy interesariuszy to:
b) nadzór korporacyjny
d) kontrola właścicielska
c) audyt zewnętrzny
a) kontrola zewnętrzna
Pytanie 62
63. Jeśli instytucja kredytowa na etapie budowanie strategii oraz w trakcie swoich działań dobrowolnie uwzględnia interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy to jest:
a) Zgodna z ideą środowiskowej odpowiedzialności biznesu
b) Zgodna z ideą społecznej odpowiedzialności biznesu
c) Zgodna z wytycznymi Komitetu Bazylejskiego zawartymi w NUK
d) Zgodna z regulacjami formalnymi i standardami środowiskowymi
Pytanie 63
64. Funkcja zgodności realizowana w instytucjach kredytowych m. in.
a) pozwala zarządzać ryzykiem zgodności, czyli takiego zarządzania działaniami banku aby minimalizować konsekwencje niezgodności z prawem, regulacjami, zasadami i standardami dobrych praktyk
b) nie powinna być tematem cyklicznych kontroli w ramach audytu wewnętrznego
d) nie ma racji bytu w bankach spółdzielczych
c) powinna być zależna od biznesowej działalności banku
Pytanie 64
65. Kontrolę wewnętrzną można podzielić na:
b) instytucjonalną, formalną, samokontrolę
c) informatyczną, profilaktyczną, samokontrolę
a) samokontrolę, nadzór kierowniczy, audyt wewnętrzny
d) regulaminową, incydentalną, samokontrolę
Pytanie 65
66. Lokowanie produktu w serialu
b) product location
a) product placement
Pytanie 66
67. Z poniższych stwierdzeń wybierz te, które są prawdziwe:
d) zgodność z normami ISO 26000, dotyczącymi społecznej odpowiedzialności biznesu jest obowiązkiem banków notowanych na GPW
b) crowdsourcing to odmiana outsourcingu polegająca na zlecaniu podmiotowi zewnętrznemu transakcji wykonywanych masowo
a) macierz BCG to przykład metody analizy pozycji strategicznej
c) program opcji menedżerskich to system rozwoju kariery, w której wybór określonej ścieżki kariery przez pracownika wiąże się z uzyskiwaniem przewidywanych w niej stopni zawodowych i gratyfikacji
Pytanie 67
68. Jeśli bank dla usług podstawowych ustala cenę na niskim poziomie w celu zwiększenia zainteresowania klientów, a w przypadku usług dodatkowych cena jest zdecydowanie wyższa to mamy do czynienia z:
a) Strategią kompensacyjną
b) Strategią ceny negocjowanej
c) Strategią ceny wyrównanej
d) Strategią ceny psychologicznej
Pytanie 68
69. Ile obszarów biznesowych wyznaczamy w metodzie standardowej:
b) 12
d) 10
c) 8
a) 6
Pytanie 69
70. Co oznacza skrót GRC
Governance Risk and Compliance
Government Review Competition
Pytanie 70
71. Bank ma cenę 9,5 a inne banki 8-11,jaka to cena?
d) nieopłacalna
a) kompensacyjna
c) zbieranie śmietanki
b) psychologiczna
Pytanie 71
72. Relację między TQM a ISO można przedstawić następująco:
b) system jakości ISO jako bazowe rozwiązanie formalno organizacyjne, które pozwala wprowadzać TQM
d) TQM i ISO to właściwie to samo, tylko TQM zdobył popularność w USA i Japonii a ISO w Europie
a) TQM jest koncepcją wejściową, rozwijaną następnie przez system jakości w standardzie ISO
c) TQM i ISO to dwa konkurencyjne standardy zarządzania jakością
Pytanie 72
73. GRC
a) nadzór
b) zgodność
c) zarządzanie ryzykiem
Pytanie 73
Ewentualne straty banku:
c) we wskaźniku pokrycia strat przez fundusze/kapitałe własne występują w formie skumulowanej
d) mogą wpłynąć na decyzję o likwidacji banku
b) są dofinansowywane z BFG
a) pokrywane są z funduszy/kapitałów własnych
Pytanie 74
Analiza polegająca na ustaleniu udziału procentowego poszczególnych pozycji w wielkości ogółem, pozwalająca określić główne obszary zaangażowania banku to (nie znam odpowiedzi):
a) analiza pionowa
b) analiza pozioma
c) analiza nominalna
d) analiza względna
Pytanie 75
Wskaźnikiem, którym jako normą parametryczną posługują się nadzory, wystandaryzowanym w skali światowej jest (nie jestem pewny odpowiedzi):
c) wskaźnik płynności strukturalnej
d) wskaźnik rentowności aktywów
a) współczynnik pokrycia strat przez fundusze własne
b) współczynnik wypłacalności
Pytanie 76
Zaznacz stwierdzenie prawdziwe (nie jestem pewny odpowiedzi):
c) przekroczenie przez bank granicznych wartości współczynnika wypłacalności gwarantuje automatycznie pełne bezpieczeństwo
a) banki detaliczne charakteryzują się z reguły wysokimi kosztami operacyjnymi
b) wskaźniki rentowności to destymulanty
d) dekompozycja wksaźnika to przedstawienie go jako kombinacji innych wskaźników
Pytanie 77
Piramida Du Ponta to:
c) najpopularniejszy system analizy finansowej
a) system pomiaru efektywności zbudowany na wartości dodanej
d) system zależności pozwalający określić prawdopodobieństwo upadku banku
e) opiera się na wyborze wskaźnika głównego i rozkładaniu go na czynniki pierwsze
b) system dekompozycji wskaźników
Pytanie 78
Aktywa i pasywa w bilansie banku są uporządkowane według
malejącej płynności
rosnącej płynności
Pytanie 79
Budowa i podtrzymywanie bezpośrednich kontaktów z klientami to element:
b) marketingu pozyskującego (acquisition marketing)
a) marketingu kontaktowego (contact marketing)
c) marketingu partnerskiego (relationship marketing)
d) public relations
Pytanie 80
Do najbardziej charakterystycznych cech myślenia projektowego należy (według mnie):
a) odwoływanie się do empatii względem klientów
c) formalizm metodyczny
d) tworzenie prototypów
b) iteracyjność
Pytanie 81
Doświadczenie klienta:
a) nie daje się kształtować przez bank
d) to wewnętrzny zbiór odczuć i subiektywnych sądów wynikający z wszelkich interakcji z bankiem, odnoszący się przede wszystkim do oczekiwań klienta i stopnia ich zaspokojenia
b) jest zmienne w czasie
c) powstaje jedynie w bezpośrednich interakcjach z pracownikami banku
Pytanie 82
Fazy zarządzania klientem banku to:
b) etap rozpoznania klientów, etap pozyskania klientów, etap indywidualizacji klientów
d) etap ewaluacji klientów, etap segmentacji klientów, etap obsługi posiadanych klientów
c) etap akwizycji klientów, etap ewaluacji klientów, etap obsługi posiadanych klientów
a) etap pozyskiwania klientów, etap obsługi posiadanych klientów, etap utraty klientów
Pytanie 83
Program kafeteryjny to mechanizm, który może wchodzić w skład:
b) motywowania pobudzającego niematerialnego
c) motywowania administracyjno-prawnego
a) motywowania normatywnego
d) motywowania pobudzającego materialnego
Pytanie 84
W które obszary da się wpisać komponenty modelu biznesowego (w uproszczeniu):
d) obszar finansowy
b) obszar budowania relacji z klientem
a) obszar dekomponowania wartości (poprawna odpowiedz to obszar kreowania wartości)
c) obszar infrastruktury i sieci partnerskiej
Pytanie 85
Wzrost zewnętrzny instytucji kredytowej może odbywać się przez:
a) Inkluzje
d) Alians strategiczny
b) Outsourcing
c) Fuzje
Pytanie 86
Model biznesowy w mBanku (pierwotny):
a) dyskontowany
d) dyskontowy
c) otwartej architektury
b) zdyskontowany
Pytanie 87
System zarządzania jakością z uwzględnieniem metod statystycznych:
b) EFQM
c) Six Sigmua
a) Six Sigma
d) ISO
Pytanie 88
Big Data:
b) mogą prowadzić do zdobycia nowej wiedzy
a) zróżnicowane dane
c) tylko dane numeryczne ?
Pytanie 89
W analizie finansowej banku w zakresie wyboru zestawu wskaźników i mierników:
d) wskazane jest podawanie algorytmu wyliczeń wskaźników
a) istnieje całkowita swoboda
c) wyniki muszą być porównywalne
b) obowiązuje publikowany zestaw wskaźników
Pytanie 90
Analiza pionowa banku:
b) jest analiza wstępną
c) wyrażona wartościowo i procentowo
a) bada zaangażowanie kapitału banku
d) obejmuje co najmniej dwa okresy
Pytanie 91
Co trzeba brać pod uwagę przy analizie oddziału banku (??):
a) konkurencję
b) zamożność mieszkańców
Pytanie 92
ROE:
c) zwrot na aktywach
d) rentowność obrotu
a) wartość progowa zero
b) jest stymulantą
Pytanie 93
Rodzaje więzi organizacyjnych występujących w instytucji kredytowej:
c) służbowe, funkcjonalne
b) federacyjne, macierzowe
d) procesowe, informatyczne
a) współpracy, pomostowe
Pytanie 94
Dokumentacja systemu jakości zawiera:
c) księgę jakości
a) zapisy dotyczące jakości
b) formalne normy jakości, np. ISO 9001
d) listę markerów jakości, czyli atrybutów produktów i usług istotnych z punktu widzenia jakości
Pytanie 95
Składowe kapitału strukturalnego, w ramach kapitału intelektualnego to:
c) kapitał innowacyjny
b) kapitał organizacyjny
d) kapitał relacyjny
a) kapitał procesów
Pytanie 96
Kontrolę wewnętrzną można podzielić na:
a) samokontrolę, nadzór kierowniczy, audyt wewnętrzny (inaczej samokontrola, kontrola funkcjonalna, kontrola instytucjonalna)
d) regulaminową, incydentalną, samokontrolę
c) informatyczną, profilaktyczną, samokontrolę
b) instytucjonalną, formalną, samokontrolę
Pytanie 97
Analiza pozioma sprawozdania finansowego (są wątpliwości co do poprawności jednej odpowiedzi):
a) polega na ustaleniu udziału procentowego poszczególnych pozycji w wielkości ogółem
d) jest badaniem sprawozdań za co najmniej dwa okresy
c) pozwala określić główne obszary zaangażowania banku
b) polega na ocenie skutków zmian poszczególnych elementów sprawozdań finansowych wybranego okresu
Pytanie 98
Przykładem systemowego podejścia do zarządzania jakością jest:
c) model doskonałości EFQM
a) six sigma
d) SERVQUAL
b) koncepcja TQM
Pytanie 99
Czynniki wewnętrzne inicjatyw procesowych podejmowanych przez instytucje kredytowe w ostatnich latach to:
b) redukcja kosztów
a) konieczność zarządzania ryzykiem operacyjnym
d) dążenie do zwiększania kwalifikacji kadr
c) rozwój technologii informatycznych
Pytanie 100
Metoda wskaźnika podstawowego, ile wynosi współczynnik przez który mnożymy :
15%
5%
10%
20%
Pytanie 101
Wybrać poprawny schemat zarządzania ryzykiem operacyjnym:
na slajdach identyfikacja, ocena, zapobieganie, monitorowanie
identyfikacja, ocena, redukcja ryzyka, monitorowanie i raportowanie
u Bywalec identyfikacja, pomiar i limitowanie, monitorowanie, kontrola (w książce chyba też tak jest)