Twój wynik: Zarządzanie wiedzą

Analiza

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Powtórka: Wybierz pytania
Pytanie 1
Podczas orientacji globalnej dominującą koncepcją zarządzania było:
Zarządzanie marketingowe
Zarządzanie funkcjonalne
Zarządzanie strategiczne
Pytanie 2
Do sposobów zachowania się społeczeństwa w warunkach Nowej gospodarki zaliczyć można
Lojalność pracownika wobec samego siebie
sposobów uczenia się, a po zakończeniu szkoły instruktaż w miejscu pracy
Uczenie się w każdym miejscu i czasie, uczenie ustawiczne
Pytanie 3
Gospodarka oparta na wiedzy to gospodarka
Inwestycje w środki trwałe i infrastrukturę materialną są podstawą rozwoju gospodarczego
Bazująca na produkcji przemysłowej
Bezpośrednio bazująca na produkcji, dystrybucji i użyciu wiedzy oraz informacji
Pytanie 4
Do cech gospodarki opartej na wiedzy, zaliczyć można:
Otoczenie określane jako „burzliwe pole”…
Stabilność warunków otoczenia
Przewidywalność cyklów gospodarczych, stabilizację
Pytanie 5
W organizacjach opartych na wiedzy:
Skoncentrowanie marketingu na relacjach
Dominującą koncepcją zarządzania jest zarządzanie marketingowe
Najważniejsze jest minimalizowanie kosztów
Pytanie 6
Do zasobów niematerialnych organizacji zalicza się
Kulturę organizacyjną
Zasób ludzki
Zasoby finansowe
Pytanie 7
Licencje to element:
Kapitału strukturalnego
Własności intelektualnej
Kapitału ludzkiego
Pytanie 8
Do cech organizacji opartych na wiedzy zalicza się:
Oparcie sposobów działania na sformalizowanych procedurach
Źródłem władzy menedżerskiej jest posiadana wiedza
Najważniejszym zasobem są środki finansowe
Wykorzystanie proaktywnych strategii konkurowania
Traktowanie zdarzeń nietypowych jako zagrożenie
Wartość rynkowa zdeterminowana jest przez wartość zasobów niematerialnych
Pytanie 9
Wiedza w ujęciu zachodnim to:
Wiedza o tym co wie człowiek
Potwierdzone przekonanie
Informacje przedstawione w kontekście wraz z ich zrozumieniem
Uzasadnione i prawdziwe przekonanie
Pytanie 10
Do elementów wiedzy ugruntowanej zalicza się
Produkty
Markę
Wiedzę zapisaną w umyśle człowieka
Wiedzę jawną
Pytanie 11
Elementy techniczne, jak znajomość rzeczy i umiejętności są składnikiem:
Elementów poznawczych
Wiedzy jawnej
Wiedzy ukrytej
Kapitału strukturalnego
Pytanie 12
Japońskie ujęcie aktywów wiedzy, umiejętności i know-how indywidualnych osób zalicza do:
Kapitału strukturalnego
Doświadczalnych aktywów wiedzy
Konceptualnych aktywów wiedzy
Kapitału społecznego
Pytanie 13
W japońskiej koncepcji zarządzania wiedzą:
Informacja jest składnikiem wiedzy
Informacja nie jest składnikiem wiedzy lecz narzędziem jej budowania i transferu
Pytanie 14
Zarządzanie wiedzą to:
Stanowiska i zespoły pracownicze realizujące funkcje zarządzania wiedzą
Proces polegający na realizacji funkcji zarządzania skoncentrowanych na zasobach wiedzy, procesach z ich udziałem i warunkach ich przebiegu
Proces transferu, kreowania, zapisywania i wykorzystania wiedzy
Pytanie 15
Do funkcji cyklicznych zarządzania wiedzą zalicza się:
Planowanie
Organizowanie
Koordynowanie
Decydowanie
Pytanie 16
Do faz procesu SECI zalicza się:
Customizację
Empiryczne uczenie się
Internacjonalizację
Kombinację
Pytanie 17
Jeśli:
System zarządzania wiedzą oparty zostanie na strategii kodyfikacji należy rozwijać u pracowników umiejętności obsługi systemów komputerowych
Organizacja stawia na transfer i rozwój wiedzy ukrytej powinna szczegółowo programować zachowania pracowników i uniemożliwiać rozwój nieformalnych kontaktów pracowników
Organizacja stosuje strategię tworzenia wiedzy powinna oprzeć swój system zarządzania wiedzą na strategii personalizacji
Pytanie 18
Jeśli pracownik notuje wypowiedź szkoleniowca na temat sposobu obsługi sprzętu (górniczego?) to:
Pozyskuje wiedzę
Ugruntowuje wiedzę
Kodyfikuje wiedzę
Pytanie 19
Jeśli pracownik opracował instrukcję obiegu dokumentów to
Rozwija wiedzę ugruntowaną
Rozwinął syntetyczne aktywa wiedzy
Rozwija elementy poznawcze wiedzy ukrytej
Pytanie 20
Lojalność pracownika wobec samego siebie oznacza:
Rekomendowanie samego siebie
Tworzenie pozytywnych relacji ze wszystkimi podmiotami otoczenia
Że wizerunek klienta się nie liczy
Pytanie 21
Aby osiągnąć stan samoorganizacji należy:
Ściśle kontrolować i sterować zachowaniami pracowników
Oprzeć system motywacji na sankcjach
Pracownik powinien mieć pełny dostęp do wszystkich informacji
Wprowadzić twórczy chaos
Pytanie 22
Prawdą jest że:
Aby wprowadzić gospodarkę opartą na wiedzy ludzie muszą dostrzegać w przyszłości lukratywne perspektywy
Dla organizacji opartych na wiedzy najważniejsze są praktyczne umiejętności - wiedza teoretyczna ma drugorzędne znaczenie.
Ludzie powinni uczyć się przez całe życie
Pytanie 23
Podczas orientacji globalnej dominującą koncepcją zarządzania było
Zarządzanie marketingowe
Zarządzanie funkcjonalne
Zarządzanie strategiczne
Pytanie 24
System ZW oparty zostanie na strategii kodyfikacji jeśli:
często pojawiają sie problemy wymagające podczas rozwiązywania wiedzy eksperckiej
przemysł w którym rozwija sie przedsiębiorstwo rozwija się intensywnie
jest niski stopien ukierunkowania produktu
Pytanie 25
Gospodarka oparta na wiedzy to gospodarka:
ująca na produkcji przemysłowej
w której rozwój bazuje na inwestycjach w zasoby niemateriale
Bezpośrednio bazująca na produkcji, dystrybucji i użyciu wiedzy oraz informacji
Pytanie 26
Do cech GOW zaliczyc mozna:
sieciowość
globalizacje
niezmienności warunków otoczenia
przewidywalność cyklówotoczenia
Pytanie 27
Do zasobow niematerialych organizacji zalicza sie
zasób ludzki
marki produktów
srodki trwałe
Pytanie 28
Licencja to element
własności intelektualnej
kapitału strukturalnego
kapitału ludzkiego
Pytanie 29
Do cech organizacji opartych na wiedzy zalicza sie:
źrodlem wiedzy menadzersiej jest posiadanie wiedzy
wykorzystywanie reaktywnych strategii konkurowania
wartośc rynkowa zdeterminowa jest przez wartosc zasobów niematerialych
traktowanie zdarzen nietypowych jako zagrożenie
Pytanie 30
wiedza w ujęciu japońskim to :
dane+informacje
informacje przedstawione w kontekście wraz z ich zrozumieniem
wiedza o tym co wie człowiek
potwierdzone przekonanie
ba
Pytanie 31
W zachodnim ujęciu wiedzy:
informacja jest składnikiem wiedzy
informacja nie jest składnikiem wiedzy lecz narzędziem jej budowania i transferu
informacje rozpatruje się rozłącznie od wiedzy
Pytanie 32
Wskaż cechy wiedzy:
wiedza jako sama w sobie moze stanowic produkt
raz wykorzystana nie dezaktualizuje się
potrafi obniżyć poziom niepewności w ryzykownych przedsięwzięciach
Pytanie 33
Elementy techniczne jak znajomosc rzeczy i umiejetnosci sa składnikiem:
wiedzy ukrytej
elementów poznawczych
ba
kapitału strukturalnego
wiedzy jawnej
Pytanie 34
Japońskie ujęcie aktywów wiedzy, umiejętności i know-how indywidualnych osób zalicza do:
Kapitału strukturalnego
Kapitału społecznego
Doświadczalnych aktywów wiedzy
Konceptualnych aktywów wiedzy
Pytanie 35
Zarzadznie wiedza to:
proces transferu kreowania zapisywania i wykorzystywania wiedzy
proces polegający na realizacji funkcji zarządzania skoncentrowanych na zasobach wiedzy procesach z ich udziałem i warunkach ich przebiegu
stanowiska i zespoły pracownicze realizujace funkcje ZW
Pytanie 36
Do funkcji ciąglych ZW zalicza sie
organizowanie
koordynowanie
decydowanie
prace z ludxmi
planowanie
Pytanie 37
Jeśli
istnieje koniecznosc pozyskania wiedzy istniejącej w otoczeniu organizacji nalezy zastosowac strategie kreacji wewnetrznej
organizacja stawia na transfer i rozwoj wiedzy ukrytej powinna szczegółowo programować zachowania pracowników i uniemożliwić rozwój nieformalnych kontaktów pracowników
organizacja nie jest w stanie sama wykreowac potrzebnej wiedzy moze zastosowac outsourcing badan
Pytanie 38
Jesli pracownik sporzadza notatki podczas wypowiedzi specjalisty z firmy konsultingowej na temat sposobu obsługi komputerowej systemu wspomagania decyji to:
ugruntowuje wiedze
realizauje strategie absorpcji wiedzy
kodyfikuje wiedze
pozyskuje wiedze
Pytanie 39
E-mail jest nośnikiem
wiedzy skodyfikowanej
aktywów wiedzy doświadczalnej
elementów poznawczych wiedzy ukrytej
Pytanie 40
Jesli pracownik tworzy w myslach model nowego produktu to
rozwija wiedze ugruntowaną
kodyfikuje wiedze
rozwija elementy poznawcze wiedzy ukrytej
Pytanie 41
Fałszem jest:
pracownicy z wiekszym doswiadczeniem nie powinni dzielic sie wiedzą z młodszymi pracownikami gdyż zagraża to ich pozycji w organizacji
pracownik administracji powinien uczyc sie przez całe życie
przyjmując ludzi do pracy w administracji wazniejesze sa ich praktyczne umiejętności niż posiadana formalna wiedza
Pytanie 42
Aby osiągnąć stan samoorganizacji nalezy:
stworzyć ludziom warunki do pracy zawodowej
wprowadzić tworczy chaos
zwiększyć zakres autonomi ludzi
ściśle kontrolowac i sterowa zachowaniami pracownika
oprzeć system motywacji na sankcjach
Pytanie 43
w procesie SECI kombinacja oznacza:
tworzenie systematycznej wiedzy jawnej
naukę przez działanie
przekształcanie wiedzy cichej w wiedzę jawną
przekształcanie wiedzy jawnej w wiedzę cichą
Pytanie 44
cyber ba” to inaczej
ba pierwotne”
ba ćwiczące”
ba inicjujące”
ba dialogowe”
ŻADNE Z POWYŻSZYCH
ba syntetyzujące”
Pytanie 45
Wspólną cechą organizacji inteligentnej i uczącej się NIE JEST:
Otwartość informacyjna
Myślenie systemowe
Żadna z powyższych nie jest fałszywa
Demokratyzacja zarządzania
Pytanie 46
Posiadania potencjału (samoklonowania) celów, zadań, funkcji procesów i zasobów odnosi się takiej cechy organizacji fraktalnej, jak:
Samopodobieństwo
Samoorganizacja
dynamika
Witalność