Twój wynik: test cz2

Analiza

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Powtórka: Wybierz pytania
Pytanie 1
Badając cykl SZ możemy stwierdzić, że wdrożenia w przedsiębiorstwach polskich, w porównaniu z przedsiębiorstwami brytyjskimi, cechuje:
c. występowanie BPR i kastomizacji po fazie wdrożeniowej
a. analiza kładąca nacisk na zagadnienia związane z systemem
b. analiza kładąca nacisk na zagadnienia biznesowe
d. większy nacisk na wzajemne porozumienie między dostawcą i odbiorcą
Pytanie 2
Poziom rozwoju w gospodarkach tranzytywnych:
cykl życia systemu w pełni zgadza się z cyklem zaproponowanym przez Somers i Nelson (2004)
c. zindentyfikowano nową fazę występującą w cyklu życia systemu - „Decline”
b. kluczowi gracze są tacy sami jak w gospodarkach wysoko rozwiniętych
d. motywacje wdrożenia systemu różnią się od motywacji krajów wysoko rozwiniętych
Pytanie 3
(Interesariusze): Najważniejsze grupy interesariuszy podczas wyboru systemu zintegrowanego:
audytorzy
deweloperzy po stronie dostawcy
zarząd
komitet sterujący/
Pytanie 4
Badając cykl życia SZ możemy stwierdzić, że wdrożenia w przedsiębiorstwach polskich, w porównaniu z przedsiębiorstwami brytyjskimi, cechuje:
a. brak fazy Infusion
większy nacisk na fazy Initiation i Adoption
c. większy nacisk na fazę Acceptance
b. brak fazy Decline
Pytanie 5
W algorytmie MRP prawdziwe są następujące definicje i wzory:
Planowane przyjęcie zamówień (t) = Planowane zamówienia (t – Czas realizacji)
Planowane przyjęcie zamówień dotyczy zleceń / zamówień, które nie zostały jeszcze uruchomione.
Przewidywane na stanie (t) = Planowane przyjęcia (t) + Planowane przyjęcie zamówień (t) – Całkowite zapotrzebowanie (t)
Planowanie przyjęcia pochodzą ze zleceń / zamówień już uruchomionych (produkcja, zamówienia zakupu)
Pytanie 6
Wybór systemu w krajach wysokorozwiniętych w porównaniu do gospodarek tranzytywnych:
czas wdrożenia jest ważniejszy dla MŚP w obydwu przypadkach
jest uzależniony od wielkości firmy w obydwu przypadkach
w gospodarkach wysokorozwiniętych koszt nie odgrywa poważniejszej roli
generalnie przebiega w podobny sposób
Pytanie 7
Do czynności wykonywanych podczas procedury wyboru systemu należy
ogólna specyfikacja wymagań
prezentacje standardowej funkcjonalności systemu
analiza procesów biznesowych
Do czynności wykonywanych podczas procedury wyboru systemu należy
Pytanie 8
Istotą algorytmu MRP jest:
badanie zapasów produkcyjnych i ustalanie, które części i surowce muszą być zamówione i w jakim czasie, aby jak najkrócej były składowane w procesie wytwarzania
łączenie harmonogramu produkcji z zestawem materiałów niezbędnych do wytworzenia produktu
zapewnienie, aby poziom zapasów był jak najwyższy
pomijanie czasu realizacji zamówienia podczas obliczania terminu realizacji zamówienia
Pytanie 9
Do determinant wdrażania SZ w firmach polskich, które występują jako bariery, a nie jako czynniki sukcesu, zaliczamy:
finanse
podstawy pracowników i uczestników wdrożenia
przygotowanie firmy do wdrożenia
system oraz infrastruktura
Pytanie 10
Rozpatrując cykl życia SZ w przedsiębiorstwach polskich i brytyjskich, do najważniejszych czynności wspólnie postrzeganych przez obydwa kraje zaliczamy:
ocena systemu (ES evaluation) podczas fazy Adaptation
analiza rynku (Market analysis) podczas fazy Adoption
projektowanie rozwiązania (Solution design) podczas fazy Adoption
przygotowanie bazy danych (Database preparation) podczas fazy Initiation
Pytanie 11
Najważniejsze determinanty wdrażania SZ wspólne dla Polski oraz krajów wysokorozwiniętych obejmują następujące zagadnienia:
koszt projektu
planowanie i harmonogram projektu (project schedule/planning
zespół wdrożeniowy (project team)
infrastruktura (infrastrucrute
Pytanie 12
W algorytmie MRP wzór na dostępność ma postać:
Dostępne (t) = Dostępne (t -1 ) - Przewidywany popyt (t) + Produkcja (t)
Dostepne (t) = Przewidywany popyt (t) + Produkcja (t)
Dostępne (t) = Dostępne (t -1 ) + Produkcja (t)
Dostępne (t) = Dostępne (t -1 ) - Przewidywany popyt (t)
Pytanie 13
Determinanty wdrażania SZ mające większe znaczenie wśród krajów wysokorozwiniętych niż w Polsce obejmują następujące zagadnienia:
szkolenia (trainings)
postawy ludzi (ppl's attitudes)
wsparcie dostawcy
zmiana procesów biznesowych (BPR)
Pytanie 14
Na podstawie analizowanego przypadku wdrożenia systemu Digitland w firmie dystrybucyjnej, możemy sformułować następujące zalecenia dla projektów wdrożeniowych:
należy zapewnić pracowników o wystąpieniu wszystkich planowanych efektów zaraz po uruchomieniu systemu
należy zadbać o dobrą współpracę pomiędzy odbiorcą i dostawcą
należy zadbać o przygotowanie firmy do wdrożenia
należy zapewnić poparcie zarządu przedsiębiorstwa
Pytanie 15
Algorytm MRP
uwzględnia kiedy różne części produktu końcowego mają być produkowane według harmonogramu
korzysta GHP, struktury produktu i stanu zapasów
korzysta ze strategicznego planu przedsiębiorstwa
bierze pod uwagę konieczne okresy otrzymania materiałów i rozdziela w czasie zamówienia na uzupełnienie zapasów
Pytanie 16
W gospodarkach tranzytywnych, w cyklu życia systemu mamy do czynienia z:
dużym naciskiem na właściwe fazy wdrożeniowe, podobne do krajów wysokorozwiniętych
większym naciskiem na fazę powdrożeniową „Infusion”
występowaniem etapu schyłkowego (Decline)
większym naciskiem na 2 pierwsze etapy w cyklu Cooper i Zmud
Pytanie 17
Najważniejsze kryteria wyboru systemu w polskich przedsiębiorstwach to:
opinia dostawcy systemu
dopasowanie do wymagań funkcjonalnych
koszt licencji
opinia kierownictwa
Pytanie 18
Na podstawie analizowanego przypadku wdrożenia systemu Digitland w firmie dystrybucyjnej, możemy spodziewać się następujących utrudnień podczas projektu wdrożeniowego:
problemy z dokupieniem większej liczby licencji programu
a. problemy z unifikacją danych spowodowane krótkim czasem wdrożenia
spadek wydajności po uruchomieniu systemu
przyzwyczajenia i opór pracowników
Pytanie 19
Rozpatrując cykl życia SZ w przedsiębiorstwach polskich i brytyjskich, do najważniejszych czynności wspólnie postrzeganych przez obydwa kraje zaliczamy:
instalację i konfigurację systemu podczas fazy Adaptation
osiąganie korzyści (Benefits) podczas fazy Adoption
uruchomienie systemu (Roll out) podczas fazy Acceptance
testowanie (Testing) podczas fazy Adaptation
Pytanie 20
Cykl życia systemu wg Cooper i Zmud:
kładzie nacisk na fazach powdrożeniowych
obejmuje trzy fazy przedwdrożeniowe
obejmuje cztery fazy całego cyklu życia systemu
obejmuje sześć faz całego cyklu życia systemu
Pytanie 21
(Interesariusze): Najczęstsze błędy interesariuszy
Pytanie 22
Wybór systemu zintegrowanego w praktyce:
w każdej firmie wygląda mniej więcej podobnie
zawsze angażuje użytkowników końcowych
cechuje się brakiem uporządkowanego procesu
ogranicza się zwykle do prezentacji handlowców
Pytanie 23
Wybór systemu przez MŚP w porównaniu do firm dużych cechuje się:
większym kosztem procesu wyrobu / nie ma istotnej różnicy także raczej nie
podejściem mniej skomplikowanym i angażującym mniej zasobów firmy
dłuższym trwaniem procesu wyboru
większym znaczeniem kosztów systemu i wdrożenia
Pytanie 24
Plan projektu wdrożeniowego jest postrzegany jako bardzo ważna determinanta wśród wdrożeń w polskich przedsiębiorstwach przede wszystkim przez:
przedstawicieli dostawcy systemu
osoby nadzorujące projekt
użytkowników systemu
kierownika projektu
Pytanie 25
W algorytmie MRP zapotrzebowanie netto:
jest obliczane kolejno dla każdego poziomu począwszy od poziomu 0
jest niezależne od planowanych przyjęć
przedstawia się wzorem: potrzeby netto = potrzeby brutto – aktualny zapas – zapas już zamówiony
jest niezależne od poziomu aktualnego zapasu
Pytanie 26
Wspólnymi powodami biznesowymi, dla których zarówno MŚP jak i duże przedsiębiorstwa decydują się na wdrożenie SZ są:
Dostosowanie do wzrostu firmy
Usprawnienie konsolidacji finansowych
Standaryzacja procedur w różnych oddziałach
Ulepszenie nieefektywnych procesów biznesowych
Pytanie 27
(Zakres): Większy zakres wdrożenia jest związany z:
Większym poziomem oporu pracowników
Wymaganą większą współpracą działów
Zwykle zaawansowanym zapleczem technicznym
Brakiem integracji przedsiębiorstwa w efekcie wdrożenia
Pytanie 28
Najistotniejszymi barierami, na które napotykają MŚP podczas wdrażania SZ są:
Przyzwyczajenie do obecnego systemu
Opór pracowników
Dopasowanie SZ
Koszt SZ
Pytanie 29
Determinanty wdrażania SZ mające większe znaczenie w Polsce niż wśród krajów wysokorozwiniętych obejmują następujące zagadnienia:
cechy systemu (system characteristics)
infrastruktura
zmiana procesów biznesowych (BPR)
postawy ludzi ( ppl's attitudes)
Pytanie 30
Na podstawie analizowanego przypadku wdrożenia systemu Digitland w firmie dystrybucyjnej, możemy sformułować następujące zalecenia dla projektów wdrożeniowych:
należy zatrudnić kierownika projektu z firmy zewnętrznej
dobrze jest przeprowadzić analizę przedwdrożeniową przed rozpoczęciem właściwego wdrożenia
należy maksymalnie wydłużyć fazę równoległej pracy w starym oraz nowym systemie
należy ograniczyć do minimum kontakty z dostawcą systemu
Pytanie 31
(Zakres): Większy zakres wdrożenia jest związany z:
Pytanie 32
Czy wg prog. Przemysława Lecha wybór kryteriów systemu zintegrowanego w polskich przedsiębiorstwach różni się od tych w krajach wysokorozwiniętych:
w nieznacznym stopniu
w znacznym stopniu
głównie w branży informatycznej
nie różni się
Pytanie 33
Procedura MRP
używa czasu realizacji zamówienia i innych istotnych informacji, aby znaleźć czas zamówienia
wykorzystuje zestawienie materiałów (strukturę produktu), aby przekształcić potrzeby netto poziomu ostatniego na potrzeby brutto poziomu następnego.
rozpoczyna się od wykorzystania GHP dla znalezienia potrzeb brutto pozycji z poziomu 0
korzysta jedynie ze struktury produktu i wielkości zapasu
Pytanie 34
Wg. Badań przeprowadzonych wśród wdrożeń w polskich przedsiębiorstwach dotyczących determinant, system:
jest postrzegany jako determinanta przede wszystkim przez kierowników projektów
występuje przede wszystkim jako czynnik sukcesu // jak może być b i c równocześnie
jest postrzegany jako determinanta przede wszystkim przez użytkowników
jest postrzegany przede wszystkim jako bariera
Pytanie 35
Badając cykl życia SZ możemy stwierdzić, że wdrożenia w przedsiębiorstwach polskich, w porównaniu z przedsiębiorstwami brytyjskimi, cechuje:
traktowanie analizy przedwdrożeniowej jako osobnego projektu
zakończenie projektu po fazie Infusion
zakończenie projektu po fazie Routinization lub Decline
szybciej zmieniające się wymagania w stosunku do systemu
Pytanie 36
(Fazy): Rozpatrując model cyklu życia Initiation – Infusion, w której fazie szkolenia są krytycznym czynnikiem dla wdrożenia systemu:
Adaptation //rozwijanie, utrzymywanie aplikacji IT
Routinization
Adoption //podjecie decyzji o np. wdrożeniu danego systemu
Acceptance //Organizational members are induced to commit to IT application usage.
Pytanie 37
Jakie motywacje w wyborze systemu wskazują przedsiębiorstwa polskie i z krajów wysokorozwiniętych?
reorganizacja firmy
redukcja kosztów
wady poprzednich systemów
lepsze oddziaływanie na klientów
Pytanie 38
(Interesariusze): Sukces wdrożenia systemu zintegrowanego w dużej mierze zależy od:
wielkości firmy
poświęcenia
determinacji
ilości osób
Pytanie 39
Cykl życia systemu wg Markus i Tanis:
obejmuje sześć faz całego cyklu życia systemu
obejmuje trzy fazy przedwdrożeniowe
skupia się szczególnie na fazach powdrożeniowych
obejmuje cztery fazy całego cyklu życia systemu
Pytanie 40
Do podstawowych cech SOA należą:
Enterprise Service Bus nie jest synonimem SOdeteA
SOA ma zastosowanie dla aplikacji biznesowych
Komponenty SOA są aranżowane i współpracują ze sobą realizując proces biznesowy
Komponenty SOA są ze sobą nierozerwalnie powiązane
Pytanie 41
SOA jest architekturą komponentów (tzw. “czarnych skrzynek”), oznacza to, że:
jej istotą jest ukrycie elementów składowych przed odbiorcą usług
usługi są implementowane na bazie różnych technologii
udostępnianie usług odbywa się za pomocą niezależnego protokołu komunikacyjnego
posiada infrastrukturę, którą przedsiębiorstwa wykorzystują do integracji usług na płaszczyźnie aplikacji
Pytanie 42
Jakie są różnice pomiędzy ERP a ERPII?
ERPII=ERP+CRM+SCM
ERPII=ERP+MRP+SCM
ERPII=ERP
ERPII=CRM+SCM
Pytanie 43
Które z niżej wymienionych odpowiedzi nie są dobrymi praktykami?
Przyzwyczajenia i opór pracowników.
Przygotowanie odbiorcy systemu do wdrożenia.
Ograniczony kontakt pomiędzy dostawcą a odbiorcą.
Pytanie 44
MRP wspiera planowanie harmonogramu zakupu surowców na podstawie następujących czynników:
czas
stan zapasów materiału
zasoby ludzkie
Informacja o strukturze wyrobu (BOM)
Pytanie 45
Metodyka Target Enterprise składa się z:
odwzorowania
migracji
pilotażu
uruchomienia
Pytanie 46
Które z niżej wymienionych programów nie należą do grupy Open Source?
SAP
system KOHA
Comarch ERP Optima
Anakonda
Pytanie 47
Wskaż zalety oprogramowania Open Source:
brak odpowiedzialności za udostępnione oprogramowanie
wykorzystanie Open Source powoduje zmniejszenie kosztów ogólnych
oprogramowanie pisane jest przez młodych, często niedoświadczonych programistów
rozwija się sprawnie i szybko
Pytanie 48
Do głównych korzyści integracji należą:
zapobieganie dublowaniu się procesów i procedur
zmniejszenie liczby procedur, instrukcji i zapisów
wysoki stopień skomplikowania procesów biznesowych
oszczędność czasu audytów, a co za tym idzie zmniejszenie kosztów z nimi związanych
Pytanie 49
Celami integracji są:
usprawnienie łańcucha dostaw
przepływ informacji w najkrótszym czasie
niższe koszty utrzymania dwóch systemów
tworzenie innowacyjnych i kompleksowych procesów między wieloma współpracującymi
Pytanie 50
Do przykładów Systemów Zintegrowanych należą:
SAP Business
Autocad
Enova
Comarch ERP Optima
Pytanie 51
Jakie są cechy wspólne systemów Comarch ERP Optima i Enova
Oba systemy są dostępne w chmurze
Oba systemy potrzebują serwera SQL
Oba systemy posiadają moduły bezpłatne
oba systemy są przeznaczone zarówno dla duzych jak i małych firm
Pytanie 52
Z jakiego systemu wywodzi się ERP ?
MRP II
MPR
ERM
Business Inteligence
Pytanie 53
Jakie cele powinny zostać osiągnięte po zakończeniu wdrożenia systemu zintegrowanego na Uniwersytecie Śląskim ?
zwiększenie zakresu dostępnych danych na wszystkich stanowiskach operacyjnych
uzyskiwanie informacji zbiorczej
bieżący dostęp do informacji zarządczych
prawidłowe działanie systemu na większości stanowisk operacyjnych
Pytanie 54
Etap III wdrożenia systemu zintegrowanego na Uniwersytecie Śląskim obejmuje procesy dotyczące:
przyznawaniu stypendiów studentom
praktyk studenckich
rekrutacji na studia
zarządzania planem zajęć
Pytanie 55
Wdrożenie systemu zintegrowanego wywiera bezpośredni wpływ na:
wyeliminowanie redundancji przy wprowadzaniu danych do systemu
lepszą jakość i dopasowanie informacji do potrzeb użytkowników
usprawnienie działania organizacji
ujednolicenie informacji w obrębie przedsiębiorstwa
Pytanie 56
Wielkość korzyści z reorganizacji w omawianych przedsiębiorstwach branży spożywczej zależała przede wszystkim od:
tego jak głębokie były zmiany (skali zmian)
zasobów finansowych przeznaczonych na dokonanie zmian (finansowania zmian)
rodzaju wdrażanego systemu zintegrowanego (specyfiki zmian)
tego jakie procesy były zmieniane (zakresu zmian)
Pytanie 57
Jakie cechy posiada SOA:
Złożoność
Łatwość wdrażania
Skalowalność
Nadmiarowość
Pytanie 58
Z jakich 3 elementów składa się koncepcja architektury SOA?
Service Consumers
Service Broker
Service Pack
Service Provider
Pytanie 59
Jak rozszyfrujesz skróty SaaS, PaaS, IaaS ?
Software as a service, Platform as a Service, Infrastructure as a Service,
Special as a Service, Platform as a Service, Institute a advanced Study
Special a Air Service, Portable Antiquities a Service , Institute as a Study
Software as a service, Performance Art a Studies, International American as School
Pytanie 60
Jaki czynnik miał największy wpływ na rozwój rynku przetwarzania danych w Polsce w 2012 roku ?
Oszczędności
Regulacje prawne
Bezpieczeństwo
Przepustowość sieci internetowej