Fiszki

Radiooperator SRC

Test w formie fiszek Świadectwo operatora łączności bliskiego zasięgu (GMDSS) w służbie radiokomunikacyjnej morskiej i żeglugi śródlądowej.
Ilość pytań: 340 Rozwiązywany: 65881 razy
Jeżeli urządzenie DSC nie jest podłączona do urządzeń nawigacyjnych, operator powinien wprowadzać do niego aktualną pozycję statku co najmniej:
2 razy na dobę
co 1 godzinę
co 4 godziny
co 4 godziny
W zakresie VHF, radiotelefoniczne wezwanie w niebezpieczeństwie powinno być nadane na kanale:
6
13
16
16
Wezwanie w niebezpieczeństwie nadane na kanale 16 VHF powinno rozpoczynać się od wywołania zawierającego sygnał niebezpieczeństwa MAYDAY wymówiony:
1 raz
2 razy
3 razy
3 razy
Zawiadomienie w niebezpieczeństwie nadane na kanale 16 VHF powinno rozpoczynać się od sygnału niebezpieczeństwa MAYDAY wymówionego:
3 razy
1 raz
2 razy
1 raz
Potwierdzenie odbioru zawiadomienia w niebezpieczeństwie nadanego na kanale 16 VHF powinno być nadane na kanale:
13
16
26
16
Potwierdzenie odbioru zawiadomienia w niebezpieczeństwie nadane na kanale 16 VHF powinno rozpoczynać się od sygnału niebezpieczeństwa MAYDAY wymówionego:
1 raz
3 razy
2 razy
1 raz
Nadanie radiotelefonicznego zawiadomienia o niebezpieczeństwie przez stację w nim nie będącą powinno być poprzedzone sygnałem:
MAYDAY MAYDAY MAYDAY
MAYDAY RELAY MAYDAY RELAY MAYDAY RELAY
MAYDAY
MAYDAY RELAY MAYDAY RELAY MAYDAY RELAY
Sygnał pilności PAN PAN należy stosować przed wywołaniem dotyczącym:
uzyskania ostrzeżenia nawigacyjnego
uzyskania porady medycznej
wypadnięcia człowieka za burtę
uzyskania porady medycznej
Jeżeli stacja statkowa VHF nie posiada urządzenia DSC, wywołanie pilne (PAN PAN) powinno być nadane na kanale:
16
12
6
16
Sygnał ostrzegawczy SECURITE należy stosować przed wywołaniem dotyczącym:
wypadnięcia człowieka za burtę
uzyskania porady medycznej
nadania ostrzeżenia
nadania ostrzeżenia
Jeżeli stacja statkowa VHF nie posiada urządzenia DSC, wywołanie ostrzegawcze (SECURITE) powinno być nadane na kanale:
12
6
16
16
Kanał 75 VHF jest kanałem:
bezpieczeństwa
do łączności w niebezpieczeństwie
zabronionym dla zwykłej łączności publicznej
zabronionym dla zwykłej łączności publicznej
Kanał 76 VHF jest kanałem:
bezpieczeństwa
zabronionym dla zwykłej łączności publicznej
do łączności w niebezpieczeństwie
zabronionym dla zwykłej łączności publicznej
Kanał 15 VHF w pierwszej kolejności jest kanałem:
do łączności wewnątrzstatkowej z mocą zredukowaną do 1 W
do łączności w niebezpieczeństwie
zabronionym dla łączności publicznej
do łączności wewnątrzstatkowej z mocą zredukowaną do 1 W
Kanał 17 VHF w pierwszej kolejności jest kanałem:
do łączności wewnątrzstatkowej z mocą zredukowaną do 1W
do łączności w niebezpieczeństwie
zabronionym dla łączności publicznej
do łączności wewnątrzstatkowej z mocą zredukowaną do 1W
Kanał 13 VHF w pierwszej kolejności jest kanałem:
zabronionym dla łączności publicznej
wyłącznie do łączności międzystatkowej z mocą zredukowaną do 1 W
do łączności związanej z bezpieczeństwem żeglugi
do łączności związanej z bezpieczeństwem żeglugi
Kanał 16 VHF w pierwszej kolejności jest kanałem:
do łączności międzystatkowej z mocą zredukowaną do 1 W
zabronionym dla łączności publicznej
do łączności w niebezpieczeństwie
do łączności w niebezpieczeństwie
W zakresie VHF, testowanie urządzenia DSC polega na przeprowadzeniu testu:
"wewnętrznego"
"wewnętrznego albo zewnętrznego"
"wewnętrznego i zewnętrznego"
"wewnętrznego"
Testowanie „zewnętrzne” urządzenia DSC w zakresie VHF powinno być przeprowadzane:
codziennie
zabronione jest takie testowanie
raz w tygodniu
zabronione jest takie testowanie
W zakresie VHF, odwołanie fałszywego alarmowania DSC powinno być nadane na kanale:
16
13
70
16