Fiszki

Radiooperator SRC

Test w formie fiszek Świadectwo operatora łączności bliskiego zasięgu (GMDSS) w służbie radiokomunikacyjnej morskiej i żeglugi śródlądowej.
Ilość pytań: 340 Rozwiązywany: 56579 razy
Zasięg stacji systemu NAVTEX wynosi:
50-100 Mm
200 – 400 Mm
350 – 1000 Mm
200 – 400 Mm
Podstawową częstotliwością transmisji w systemie NAVTEX jest:
518 kHz
500 kHz
4125 kHz
518 kHz
Stacje systemu NAVTEX pracują na częstotliwości:
2177 kHz
490 kHz
156,8 MHz
490 kHz
System NAVTEX służy do:
transmisji ostrzeżeń nawigacyjnych
łączności z publiczną siecią telefoniczną
transmisji map synoptycznych
transmisji ostrzeżeń nawigacyjnych
Testowanie aparatury DSC na kanale 70 może być realizowane:
testowanie kanału 70 jest zabronione
tak często jak to jest niezbędne
tak często jak to jest niezbędne
testowanie kanału 70 jest zabronione
Przedstaw możliwości stosowania kanałów DSC w korespondencji publicznej w paśmie VHF.
w paśmie VHF kanał 70 nie może być stosowany w celu zrealizowania korespondencji publicznej
w paśmie VHF kanał 70 nie może być stosowany do celów zapewnienia bezpieczeństwa
w paśmie VHF kanał 70 stosowany jest zarówno do wywołań DSC w niebezpieczeństwie jak i do celów zapewnienia bezpieczeństwa. Jest również stosowany do wywołań DSC w celu zrealizowania korespondencji publicznej
w paśmie VHF kanał 70 stosowany jest zarówno do wywołań DSC w niebezpieczeństwie jak i do celów zapewnienia bezpieczeństwa. Jest również stosowany do wywołań DSC w celu zrealizowania korespondencji publicznej
Pośredniczenie w przekazywaniu alarmu w niebezpieczeństwie w paśmie VHF polega na:
nadaniu typu pośrednictwo w niebezpieczeństwie do wszystkich stacji nadbrzeżnych
nadaniu typu pośrednictwo w niebezpieczeństwie do właściwej stacji nadbrzeżnej
nadaniu typu pośrednictwo w niebezpieczeństwie do wszystkich statków
nadaniu typu pośrednictwo w niebezpieczeństwie do właściwej stacji nadbrzeżnej
Zasady potwierdzania odbioru wywołania w niebezpieczeństwie to:
potwierdzenie odbioru wywołania w niebezpieczeństwie powinno być zainicjowane ręcznie- na tej samej częstotliwości na której odebrano to wywołanie z opóźnieniem co najmniej jednominutowym
potwierdzenie odbioru wywołania w niebezpieczeństwie powinno być zainicjowane ręcznie- na tej samej częstotliwości na której odebrano to wywołanie z opóźnieniem - nie większym jednak niż 2,75 min
potwierdzenie odbioru wywołania w niebezpieczeństwie powinno być zainicjowane ręcznie- na tej samej częstotliwości na której odebrano to wywołanie z opóźnieniem co najmniej jednominutowym
potwierdzenie odbioru wywołania w niebezpieczeństwie powinno być zainicjowane ręcznie- na tej samej częstotliwości na której odebrano to wywołanie z opóźnieniem - nie większym jednak niż 2,75 min
Określ jakie powinny być czynności operatora przy realizacji alarmu:
Wprowadzenie: - pożądanego rodzaju późniejszej komunikacji - pozycji statku - jeżeli czas na to pozwoli - czasu określania pozycji – o ile nie jest wprowadzony automatycznie - rodzaju niebezpieczeństwa zagrażającego statkowi Wybranie rodzaju komunikacji, aparatury Zainicjowanie próby wywołania w niebezpieczeństwie
Wprowadzenie: - pożądanego rodzaju późniejszej komunikacji - pozycji statku- jeżeli czas na to pozwoli - rodzaju niebezpieczeństwa zagrażającego statkowi Wybranie częstotliwości niebezpieczeństwa, którą ma zamiar użyć Zainicjowanie próby wywołania w niebezpieczeństwie
Wprowadzenie: - pożądanego rodzaju późniejszej komunikacji - pozycji statku- jeżeli czas na to pozwoli - czasu określania pozycji – o ile nie jest wprowadzony automatycznie - rodzaju niebezpieczeństwa zagrażającego statkowi Wybranie częstotliwości niebezpieczeństwa, którą ma zamiar użyć Zainicjowanie próby wywołania w niebezpieczeństwie
Wprowadzenie: - pożądanego rodzaju późniejszej komunikacji - pozycji statku- jeżeli czas na to pozwoli - czasu określania pozycji – o ile nie jest wprowadzony automatycznie - rodzaju niebezpieczeństwa zagrażającego statkowi Wybranie częstotliwości niebezpieczeństwa, którą ma zamiar użyć Zainicjowanie próby wywołania w niebezpieczeństwie
Próba nadania przez statek w obszarze A1 sygnału alarmowego w paśmie VHF może być realizowana na:
jednej częstotliwości
dwóch częstotliwościach
trzech częstotliwościach
jednej częstotliwości
W polu „informacja” dla wywołań w niebezpieczeństwie należy umieścić:
Wiadomość pierwsza - opis rodzaju niebezpieczeństwa jakie zagraża statkowi. Wiadomość druga - pozycja geograficzna statku, który znajduje się w niebezpieczeństwie. Wiadomość trzecia - informacja o czasie, w którym pozycja była określana. Wiadomość czwarta - jakie środki ratunkowe posiada statek
Wiadomość pierwsza - informacje jaki rodzaj pomocy jest oczekiwany przez statek. Wiadomość druga - pozycja geograficzna statku, który znajduje się w niebezpieczeństwie. Wiadomość trzecia - informacja o czasie, w którym pozycja była określana. Wiadomość czwarta - rodzaj późniejszej komunikacji (telefonia lub wydruk bezpośredni)
Wiadomość pierwsza - rodzaj niebezpieczeństwa jakie zagraża statkowi. Wiadomość druga - pozycja geograficzna statku, który znajduje się w niebezpieczeństwie. Wiadomość trzecia - informacja o czasie, w którym pozycja była określana. Wiadomość czwarta - rodzaj późniejszej komunikacji (telefonia lub wydruk bezpośredni)
Wiadomość pierwsza - rodzaj niebezpieczeństwa jakie zagraża statkowi. Wiadomość druga - pozycja geograficzna statku, który znajduje się w niebezpieczeństwie. Wiadomość trzecia - informacja o czasie, w którym pozycja była określana. Wiadomość czwarta - rodzaj późniejszej komunikacji (telefonia lub wydruk bezpośredni)
Pole „kategorii” definiuje:
zastosowany rodzaj adresu
adres sekwencji wywoławczej
priorytet sekwencji wywoławczej
priorytet sekwencji wywoławczej
Prawidłowe adresy to:
do adresowania pojedynczej stacji statkowej 261001021, do grupy statków 0026101145, do stacji nadbrzeżnej 02320018
do adresowania pojedynczej stacji statkowej 261001021, do grupy statków 026101143, do stacji nadbrzeżnej 002320018
. do adresowania pojedynczej stacji statkowej 261001021, do grupy statków 026101143, do stacji nadbrzeżnej 0002320015
do adresowania pojedynczej stacji statkowej 261001021, do grupy statków 026101143, do stacji nadbrzeżnej 002320018
Adres numeryczny w DSC to:
10-cio cyfrowy identyfikator składający się z 8-cio cyfrowej liczby dziesiętnej uzupełnionej zerem na dziewiątej pozycji. Numer ten nazywany jest identyfikatorem morskiej służby ruchomej (MMSI) który zawiera tzw. MID
9-cio cyfrowy identyfikator składający się z 9-cio cyfrowej liczby dziesiętnej. Numer ten nazywany jest identyfikatorem morskiej służby ruchomej (MMSI)
10-cio cyfrowy identyfikator składający się z 9-cio cyfrowej liczby dziesiętnej uzupełnionej zerem na dziesiątej pozycji
9-cio cyfrowy identyfikator składający się z 9-cio cyfrowej liczby dziesiętnej. Numer ten nazywany jest identyfikatorem morskiej służby ruchomej (MMSI)
Czas trwania całkowitego pojedynczego wywołania DSC w paśmie VHF wynosi:
0,45 s - 0,63 s
6,2 s - 7,2 s
3 s - 4 s
0,45 s - 0,63 s
Do transmisji radiowej sygnału DSC w paśmie VHF stosuje się:
modulację amplitudy jednowstęgową SSB
modulację amplitudy dwuwstęgową DSB
modulację częstotliwości
modulację częstotliwości
Stosowany w DSC kod to kod:
binarny
ósemkowy
dziesiętny
binarny
Do transmisji radiowej sygnału DSC w paśmie VHF stosuje się częstotliwość kanału:
70-go
16-go
6-go
70-go
System cyfrowego selektywnego wywołania to system:
do transmisji ostrzeżeń pogodowych
do transmisji ostrzeżeń nawigacyjnych
do automatycznego ustanawiania połączeń radiowych i alarmowania
do automatycznego ustanawiania połączeń radiowych i alarmowania
W skład wyposażenia statku pływającego w obszarze A1 wchodzi:
urządzenie nadawczo-odbiorcze na kanale 70
urządzenie nadawczo-odbiorcze na częstotliwości 406 MHz
urządzenie nadawczo-odbiorcze na częstotliwości 2187,5 kHz
urządzenie nadawczo-odbiorcze na kanale 70