Fiszki

Kurs wychowawcy

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 48 Rozwiązywany: 531 razy
Jakie kroki może podjąć kurator po nadzorze?
decyzji administracyjnej o zakończeniu prowadzenia wypoczynku przez organizatora oraz nakazaniu organizatorowi niezwłocznego zorganizowania powrotu uczestników wypoczynku do miejsca zamieszkania z rygorem natychmiastowej wykonalności
nakaz natychmiastowego przeniesienia uczestników wypoczynku do innego obiektu, spełniającego warunki określone w odrębnych przepisach, jeżeli nieprawidłowości powodują beszpośrednie zagrożenie życia lub zdrowia uczestników wypoczynku, pod rygorem zakończenia prowadzenia wypoczynku
nakaz usunięcia w wyznaczonym terminie stwierdzonych nieprawidłowości pod rygorem zakończenia prowadzenia wypoczynku
decyzji administracyjnej o zakończeniu prowadzenia wypoczynku przez organizatora oraz nakazaniu organizatorowi niezwłocznego zorganizowania powrotu uczestników wypoczynku do miejsca zamieszkania z rygorem natychmiastowej wykonalności
nakaz natychmiastowego przeniesienia uczestników wypoczynku do innego obiektu, spełniającego warunki określone w odrębnych przepisach, jeżeli nieprawidłowości powodują beszpośrednie zagrożenie życia lub zdrowia uczestników wypoczynku, pod rygorem zakończenia prowadzenia wypoczynku
nakaz usunięcia w wyznaczonym terminie stwierdzonych nieprawidłowości pod rygorem zakończenia prowadzenia wypoczynku
Ile wychowawca może mieć uczestników?
*Dopuszcza się udział nie więcej niż 2 uczestników niepełnosprawnych lub przewlekle chorych w grupie pozostającej pod opieką jednego wychowawcy wypoczynku
20 w wieku 10-18 lat
15 w wieku poniżej 10 roku życia
*Dopuszcza się udział nie więcej niż 2 uczestników niepełnosprawnych lub przewlekle chorych w grupie pozostającej pod opieką jednego wychowawcy wypoczynku
20 w wieku 10-18 lat
15 w wieku poniżej 10 roku życia
Kto decyduje o tym kogo będziemy mieć w swojej grupie?
kierownik
kierownik
Jak ilość dzieci z niedostosowaniami w grupie?
niedostosowani społecznie, zagrożeni niedostosowaniem, zagrożeni uzaleznieniem lub z zaburzeniami zachowania - od 10 do 16
autyzm i niepełnosprawność sprzężona - od 2 do 4
niewidomi i słabowidzący - od 8
choroby przewlekłe - od 10
zaburzenia psychiczne - od 6 do 8
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim- od 10 do 16
niepełnosprawność ruchowa - od 8 do 12
upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym i znacznym p od 6 do 8
niedostosowani społecznie, zagrożeni niedostosowaniem, zagrożeni uzaleznieniem lub z zaburzeniami zachowania - od 10 do 16
autyzm i niepełnosprawność sprzężona - od 2 do 4
niewidomi i słabowidzący - od 8
choroby przewlekłe - od 10
zaburzenia psychiczne - od 6 do 8
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim- od 10 do 16
niepełnosprawność ruchowa - od 8 do 12
upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym i znacznym p od 6 do 8
Kiedy wychowawca dowiaduje się kogo będzie miał w grupie?
w momencie wejścia do autokaru - dostaje swoją kartę, swój dziennik, listę osób kltórymi ma się opiekować i te karty uczestników
w momencie wejścia do autokaru - dostaje swoją kartę, swój dziennik, listę osób kltórymi ma się opiekować i te karty uczestników
Czym zajmuje się konwojent?
opieką nad przejazdami (a opiekun wtedy tylko tym co w ośrodku się dzieje)
jak nie ma konwojenta to opiekun przejmuje jego rolę
opieką nad przejazdami (a opiekun wtedy tylko tym co w ośrodku się dzieje)
jak nie ma konwojenta to opiekun przejmuje jego rolę
Czym zajmuje się konwojent?
pilnuje bezpieczeństwa uczestników np. w czasie wycieczek, przejścia do miejsca szbiórki, zwiedzanego obiektu. W razie potrzeby w zalezności od usytuowania czy miejsca zaparkowania, przeprowadza dzieci na drugą stronę jezdni
nie dopuszcza do przewozu w syyuacji zagrażającej bezpieczeństwu ich zdrowia i życia
w sposób ciągły kontroluje stan liczebny dzieci i młodzieży, oczekiwania na przejazd oraz wewnątrz pojazdu
zwraca wuagę na własciwe zachowanie uczestników podczas przejazdu, w tym zapinanie pasów bezpieczeństwa
organizuje bezpieczne wysiadanie, zabezpiecza wyjścia w okolicznościah zmuszających do opuszczenia pojazdu (np. hamowania awary6jne na wymiotowanie), zabezpiecza wyjścia na prawe poboczze
siada z tyłu, w środku i z przodu - optymalne zapewnienie nadzoru
zapewnia bezpieczne wsiadanie i wysiadanie
przestrzega zalecenia wysiadania dzieci i młodzieży tylko na parkingu a po każdym postoju ponownie liczy uczestników
ustala sposób porozumiewania się z keirowcą w czasie jazdy
pilnuje bezpieczeństwa uczestników np. w czasie wycieczek, przejścia do miejsca szbiórki, zwiedzanego obiektu. W razie potrzeby w zalezności od usytuowania czy miejsca zaparkowania, przeprowadza dzieci na drugą stronę jezdni
nie dopuszcza do przewozu w syyuacji zagrażającej bezpieczeństwu ich zdrowia i życia
w sposób ciągły kontroluje stan liczebny dzieci i młodzieży, oczekiwania na przejazd oraz wewnątrz pojazdu
zwraca wuagę na własciwe zachowanie uczestników podczas przejazdu, w tym zapinanie pasów bezpieczeństwa
organizuje bezpieczne wysiadanie, zabezpiecza wyjścia w okolicznościah zmuszających do opuszczenia pojazdu (np. hamowania awary6jne na wymiotowanie), zabezpiecza wyjścia na prawe poboczze
siada z tyłu, w środku i z przodu - optymalne zapewnienie nadzoru
zapewnia bezpieczne wsiadanie i wysiadanie
przestrzega zalecenia wysiadania dzieci i młodzieży tylko na parkingu a po każdym postoju ponownie liczy uczestników
ustala sposób porozumiewania się z keirowcą w czasie jazdy
Jak wygląda przerwa w czasie przejazdu?
Przerwę mozna podzielić na dwie części: pierwsza musi liczyć 15 min lub więcej. a druga nie mniej niż 30 min
Po okresie prowadzenia pojazdu trwającym 4,5 h kierowca powinien zrobić ciągłą przerwę (odpoczynek) trwający co najmniej 45 min.
Przerwę mozna podzielić na dwie części: pierwsza musi liczyć 15 min lub więcej. a druga nie mniej niż 30 min
Po okresie prowadzenia pojazdu trwającym 4,5 h kierowca powinien zrobić ciągłą przerwę (odpoczynek) trwający co najmniej 45 min.
Jak wygląda sprawa z łącznym czasem prowadzenia pojazdu?
łączny czas prowadzenia pojazdu od zakończenia jedego dziennego okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego okresu odpoczynku lub pimiędzy dziennym okresem a tygodniowym okjresem odpoczybnku ,oże przekroczuć 9 godzin (dwa razy w tygodniu może trwać do 10h). Tydzień nalezy rozumiec jako okres od godziny 00:00 w poniedziałek do godz 24:00 w niedzielę
łączny czas prowadzenia pojazdu od zakończenia jedego dziennego okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego okresu odpoczynku lub pimiędzy dziennym okresem a tygodniowym okjresem odpoczybnku ,oże przekroczuć 9 godzin (dwa razy w tygodniu może trwać do 10h). Tydzień nalezy rozumiec jako okres od godziny 00:00 w poniedziałek do godz 24:00 w niedzielę
Kto jest naszymm przełożobym?
on będzie rozwiewał wszelkie wątpliwości, do niego kierujemy pytania
kierownik
on będzie rozwiewał wszelkie wątpliwości, do niego kierujemy pytania
kierownik
Co się jeszcze skłąd ana kadrę wypoczynku?
kadra medyczna
personek administracyjno-obsługowy
Personel dydaktyczny (wychowawcy)
Kierownik
Kierownik
Co jeżeli kierownik nie wyznaczy osoby która będzie ratownikiem?
Musi być taka osoba w ośrodku (ale nie na 2-3 h)
Musi być taka osoba w ośrodku (ale nie na 2-3 h)
Co warto zrobić pierwszego dnia? a najlepiej przed przyjazdem do ośrodka?
zapoznać się z atrakcjami, bramki, elementy ruchome, stołówkę, pokojami, pogody
zapoznać się z atrakcjami, bramki, elementy ruchome, stołówkę, pokojami, pogody
Plan pracy wyoczynku
1)ORGANIZATOR WYPOCZYNKU opracowuje ramowy program wypoczynku i wpisuje go do zgłoszenia wypoczynku
Czym jest element odróżniający?
jakaś naszywka, chusta, czapkę ktora odróżnia od innych grup
jakaś naszywka, chusta, czapkę ktora odróżnia od innych grup
Plakietki
z imionami, na drzwi, żeby być pewnym kto w danym pokoju mieszka, które dzieci są nasze
z imionami, na drzwi, żeby być pewnym kto w danym pokoju mieszka, które dzieci są nasze
Apel poranny i wieczorny
zapoznać się z programem, jakie wymaganian ma organizator
zapoznać się z programem, jakie wymaganian ma organizator
Ognisko
nie robić na ostatnim dniu przed wyjazdem, bo może boleć brzuch, niedobrze itp
nie robić na ostatnim dniu przed wyjazdem, bo może boleć brzuch, niedobrze itp
Współzawodnictwo między grupami
wychowawca lepiej żeby dzielił na grupy, a nie tak jak się dzieci chcą dobrać, bo może być niesprawiedliwie (np. starsze dzieci z młodszymi)
wychowawca lepiej żeby dzielił na grupy, a nie tak jak się dzieci chcą dobrać, bo może być niesprawiedliwie (np. starsze dzieci z młodszymi)
Konkursy
Organizator wypoczynku będzie wskazywał jakie konkursy przeprowadzić i to on zapewnia fundusz i przekazuje nagrody
Organizator wypoczynku będzie wskazywał jakie konkursy przeprowadzić i to on zapewnia fundusz i przekazuje nagrody

Powiązane tematy

Inne tryby