Fiszki
Pedagogika społeczna
Test w formie fiszek Dziękuję, że już zdałyśmy pedagogike społeczną
Ilość pytań: 84
Rozwiązywany: 3080 razy
Wybierz wszystkie prawdziwe. Przywilej to:
To niezałużona przewaga
To nieuświadomiona przewaga
To uświawomiona przewga
To zasłużona przewaga
Bywa uważana dla korzyści
To niezałużona przewaga
To nieuświadomiona przewaga
Bywa uważana dla korzyści
2. Wskaż na jakich dziedzinach koncentruje się pedagogika społeczna:
wokół rozwoju lokalnego
problemtyce kultury i animacji kulturalnej
Problemy szkoły
zagadnieniach związanych z położnictwem
wokół zagadnień pracy socjalnej
wokół rozwoju lokalnego
problemtyce kultury i animacji kulturalnej
Problemy szkoły
wokół zagadnień pracy socjalnej
3. Które spośród środowisowych uwarunkowań możemy traktować jako pozytywnie wpływające na rozwój?
Bycie mężczyzną
Bycie wierzącycm
Dostęp do transportu publiznego
Dostęp do szcepień i służby zdrowia
Stabilna/bezpieczna relacfja z rodzicami
Dostęp do transportu publiznego
Dostęp do szcepień i służby zdrowia
Stabilna/bezpieczna relacfja z rodzicami
4. Wszystkie poniżej wymienione cechy mają związe z czymś (nieuprzywiljowaniem. WKAŻ DWIE cechy, które mają szczegóny wpływ na (nie)uprzywilejowanie społeczne?
Obywatelstwo
Rasa
Płeć
Orientacja seksualna
regilia
5. Pedagogika społeczna zajmuje się:
Badaniem środowiskowych uwarunkować rozwoju
Badaniem pychologicznych uwarunkowań rozwoju
Badaniem ozwojowych uwarunkować życia
Bdaniem stadiów rozwoju dziecka
Badaniem środowiskowych uwarunkować rozwoju
6. Zaznacz prawdziwe zakonczenia zdania: pedagogika społeczna zajmuje się:
…człowiekiem we wszystkich fazach życia
… dziećmi i młodzieża do 18rż
… osobami dorosłymi
… dziećmi w wieku szkolnym
…człowiekiem we wszystkich fazach życia
Myślenie społeczno- pedagogiczne obejmuje takie pytania jak:
Jaka powinna być relacja jednostki ze społeczeństem
W jaki sposób społeczeństwo wpływa na wychowanie
Jak poprzez edukację i wychowanie wzmacniać jednostki i rozwijać społeczeństwo
W jaki sposób edukacja może pomóc w rozwiązywaniu społecznych napięć i problemów
Jaka powinna być relacja jednostki ze społeczeństem
Jak poprzez edukację i wychowanie wzmacniać jednostki i rozwijać społeczeństwo
W jaki sposób edukacja może pomóc w rozwiązywaniu społecznych napięć i problemów
W jaki sposób powstała pedagogika społeczna jako nauka
Byłą jedną odpowiedxzią na trudne warunki życia warstwa najuboższych i podważnie niesprawiedliwych stosunków społęcznych w XIXw
Było to efektem wielowiekowych procesów kulturowych (rozwój myśli humanistycznej)
Była przenoszona z kraju do kraju w postaci "pakietu" zaleceń i wytycznych do rozwiązywania problemów społęcznych
Została wprowadzona dekretem monarchy
Byłą jedną odpowiedxzią na trudne warunki życia warstwa najuboższych i podważnie niesprawiedliwych stosunków społęcznych w XIXw
Było to efektem wielowiekowych procesów kulturowych (rozwój myśli humanistycznej)
Kto ukuł termin pedagogika społeczna
Platon
Rousseau
Arystoteles
Mager
Pedagogika społeczna jako dyscyplina naukowa wyłoniła się
w renesansie
w starożytności
na przełomie XIX/XX wieku
w oswiecieniu
na przełomie XIX/XX wieku
Które spośród środowiskowych uwarunkowań możemy traktować jako pozytywnie wpływające na rozwój
dostęp do transportu publicznego
dostęp do szczepień i służby zdrowia
bycie wierzącym
stabilna/bezpieczna relaja z rodzicami
bycie mężczyzną
dostęp do transportu publicznego
dostęp do szczepień i służby zdrowia
stabilna/bezpieczna relaja z rodzicami
Kiedy edukacja wzmacnia nierówności społeczne
Gdy dostęp do wysokiej jakości edukacji nie jest taki sam dla różnych jednostek grup uczniów/uczennic
Gdy system oświatowy danego państwa nie wdraża powszechnego, dostępnego i obowiązkowego wychowania przedszkolnego
Gdy system oświatowy danego państwa przewiduje/akceptuje zróżniowanie jakości kształcenia w szkołach
Gdy rodzice nie mogą dowolnie wybrać placówki, w której ucy się ich dziecko
Gdy dostęp do wysokiej jakości edukacji nie jest taki sam dla różnych jednostek grup uczniów/uczennic
Gdy system oświatowy danego państwa nie wdraża powszechnego, dostępnego i obowiązkowego wychowania przedszkolnego
Gdy system oświatowy danego państwa przewiduje/akceptuje zróżniowanie jakości kształcenia w szkołach
Wskaż 3 różne tradycje w rozwoju pedagogiki społecznej
amerykańska
niemiecka
emancypacyjna
kontynentalna
amerykańska
emancypacyjna
kontynentalna
Czym może być ów dostęp do dóbr publicznych
umiejętność czytania (ze zrozumieniem) każdego człowieka/obywatela
Możliwość porozumiewania się z innymi ludźmi (znajomość języka lub dostęp do tłumaczenia)
możliwość wyboru szkoły przez rodziców
przejrzyste, zrozumiałe dla wszystkich i wszechobecne instytucje państwa demokrtycznego np spotkania z radnymi, punkty wyborcze
umiejętność czytania (ze zrozumieniem) każdego człowieka/obywatela
Możliwość porozumiewania się z innymi ludźmi (znajomość języka lub dostęp do tłumaczenia)
przejrzyste, zrozumiałe dla wszystkich i wszechobecne instytucje państwa demokrtycznego np spotkania z radnymi, punkty wyborcze
W koncepcji melioracji gleby przed pedagogów chodzi o
realizację założenia w wenętrznych możliwości człowieka, który jest jak bijące źródło, które to źródło trzeba skierować na właściwe tory
realizację założenia o konieczności zapewnienia dostępu do "życiodajnych wód" (dorobku ludzkości) każdemu dziecku narodu
ochronę planety przed nadchodzącym kryzysem klimatycznym
realizację założenia o konieczności zapewnienia dostępu do "życiodajnych wód" (dorobku ludzkości) każdemu dziecku narodu
Twórczynią pedagogiki społecznej była..
Helena Radlińska
imię i nazwisko z WIELKIEJ LITERY
wychowanie to
wspieranie naturalnych procesów rozwoju poprzez rozpoznanie i pobudzanie sił tkwiących w środowisku
zjwisko społeczne i społeczne zorganizowana działanie, które odpowiada na formuowane przez władze państwowe potrzeby społeczństwa
wspieranie naturalnych procesów rozwoju poprzez rozpoznanie i pobudzanie sił tkwiących w środowisku
jaka jest geneza polskiej pedagogiki społecznej
Pedagogika społeczna uksonstytowała się jako subdyscypina naukowa, dzięki konceptualizacji pojęcia środowisko przez Helenę radlińską
Pedagogika społeczna wyodrębniła się z pedagogiki ogólnej
Pedagogika społeczna w Polsce została rozwinięta dzięki „przeszczepieniu” myśliniemieckich pedagogów społecznych i tłumaczeniu ich dzieł na język polski
Pedagogika społeczna uksonstytowała się jako subdyscypina naukowa, dzięki konceptualizacji pojęcia środowisko przez Helenę radlińską
Co oznacza „społeczna” w pedagogice społecznej
Podkreśla, że edukacja i wychowanie dotyczą nie tylko jednostek, ale mają miejsce w społeczności
Oznacza to, że edukacja i wychowanie obejmują pracę zarówno z jednostką jak i ze społecznością
Oznacza to, że edukacja i wychowanie odnosi się do polityki społęcznej
Oznacza to że ludzie potrzebują pomocy społecznej
Podkreśla, że edukacja i wychowanie dotyczą nie tylko jednostek, ale mają miejsce w społeczności
Oznacza to, że edukacja i wychowanie obejmują pracę zarówno z jednostką jak i ze społecznością
Zdaniem radlińskiej, pedagodzy powinni
Opracowywać pożądny model człowieka na dane czasy
Udostępniać narzędzia (poprzez pracę w środowisku) by człowiek/ ludi za ich pomocą sami mogli kształtować swoje środowisko życia
Przedstawiać ludziom ideał wizję przyszłego) społeczeństwa i go wprowazać
Udostępniać narzędzia (poprzez pracę w środowisku) by człowiek/ ludi za ich pomocą sami mogli kształtować swoje środowisko życia