Fiszki
Pedagogika społeczna
Test w formie fiszek Dziękuję, że już zdałyśmy pedagogike społeczną
Ilość pytań: 84
Rozwiązywany: 3069 razy
Wybierz wszystkie prawdziwe. Przywilej to:
To nieuświadomiona przewaga
Bywa uważana dla korzyści
To uświawomiona przewga
To zasłużona przewaga
To niezałużona przewaga
To nieuświadomiona przewaga
Bywa uważana dla korzyści
To niezałużona przewaga
2. Wskaż na jakich dziedzinach koncentruje się pedagogika społeczna:
Problemy szkoły
wokół zagadnień pracy socjalnej
zagadnieniach związanych z położnictwem
wokół rozwoju lokalnego
problemtyce kultury i animacji kulturalnej
Problemy szkoły
wokół zagadnień pracy socjalnej
wokół rozwoju lokalnego
problemtyce kultury i animacji kulturalnej
3. Które spośród środowisowych uwarunkowań możemy traktować jako pozytywnie wpływające na rozwój?
Bycie wierzącycm
Dostęp do szcepień i służby zdrowia
Dostęp do transportu publiznego
Bycie mężczyzną
Stabilna/bezpieczna relacfja z rodzicami
Dostęp do szcepień i służby zdrowia
Dostęp do transportu publiznego
Stabilna/bezpieczna relacfja z rodzicami
4. Wszystkie poniżej wymienione cechy mają związe z czymś (nieuprzywiljowaniem. WKAŻ DWIE cechy, które mają szczegóny wpływ na (nie)uprzywilejowanie społeczne?
Płeć
regilia
Rasa
Obywatelstwo
Orientacja seksualna
5. Pedagogika społeczna zajmuje się:
Bdaniem stadiów rozwoju dziecka
Badaniem pychologicznych uwarunkowań rozwoju
Badaniem ozwojowych uwarunkować życia
Badaniem środowiskowych uwarunkować rozwoju
Badaniem środowiskowych uwarunkować rozwoju
6. Zaznacz prawdziwe zakonczenia zdania: pedagogika społeczna zajmuje się:
…człowiekiem we wszystkich fazach życia
… dziećmi w wieku szkolnym
… dziećmi i młodzieża do 18rż
… osobami dorosłymi
…człowiekiem we wszystkich fazach życia
Myślenie społeczno- pedagogiczne obejmuje takie pytania jak:
Jak poprzez edukację i wychowanie wzmacniać jednostki i rozwijać społeczeństwo
W jaki sposób społeczeństwo wpływa na wychowanie
W jaki sposób edukacja może pomóc w rozwiązywaniu społecznych napięć i problemów
Jaka powinna być relacja jednostki ze społeczeństem
Jak poprzez edukację i wychowanie wzmacniać jednostki i rozwijać społeczeństwo
W jaki sposób edukacja może pomóc w rozwiązywaniu społecznych napięć i problemów
Jaka powinna być relacja jednostki ze społeczeństem
W jaki sposób powstała pedagogika społeczna jako nauka
Została wprowadzona dekretem monarchy
Była przenoszona z kraju do kraju w postaci "pakietu" zaleceń i wytycznych do rozwiązywania problemów społęcznych
Byłą jedną odpowiedxzią na trudne warunki życia warstwa najuboższych i podważnie niesprawiedliwych stosunków społęcznych w XIXw
Było to efektem wielowiekowych procesów kulturowych (rozwój myśli humanistycznej)
Byłą jedną odpowiedxzią na trudne warunki życia warstwa najuboższych i podważnie niesprawiedliwych stosunków społęcznych w XIXw
Było to efektem wielowiekowych procesów kulturowych (rozwój myśli humanistycznej)
Kto ukuł termin pedagogika społeczna
Arystoteles
Platon
Mager
Rousseau
Pedagogika społeczna jako dyscyplina naukowa wyłoniła się
na przełomie XIX/XX wieku
w starożytności
w renesansie
w oswiecieniu
na przełomie XIX/XX wieku
Które spośród środowiskowych uwarunkowań możemy traktować jako pozytywnie wpływające na rozwój
dostęp do szczepień i służby zdrowia
bycie mężczyzną
dostęp do transportu publicznego
bycie wierzącym
stabilna/bezpieczna relaja z rodzicami
dostęp do szczepień i służby zdrowia
dostęp do transportu publicznego
stabilna/bezpieczna relaja z rodzicami
Kiedy edukacja wzmacnia nierówności społeczne
Gdy system oświatowy danego państwa przewiduje/akceptuje zróżniowanie jakości kształcenia w szkołach
Gdy rodzice nie mogą dowolnie wybrać placówki, w której ucy się ich dziecko
Gdy system oświatowy danego państwa nie wdraża powszechnego, dostępnego i obowiązkowego wychowania przedszkolnego
Gdy dostęp do wysokiej jakości edukacji nie jest taki sam dla różnych jednostek grup uczniów/uczennic
Gdy system oświatowy danego państwa przewiduje/akceptuje zróżniowanie jakości kształcenia w szkołach
Gdy system oświatowy danego państwa nie wdraża powszechnego, dostępnego i obowiązkowego wychowania przedszkolnego
Gdy dostęp do wysokiej jakości edukacji nie jest taki sam dla różnych jednostek grup uczniów/uczennic
Wskaż 3 różne tradycje w rozwoju pedagogiki społecznej
kontynentalna
niemiecka
amerykańska
emancypacyjna
kontynentalna
amerykańska
emancypacyjna
Czym może być ów dostęp do dóbr publicznych
Możliwość porozumiewania się z innymi ludźmi (znajomość języka lub dostęp do tłumaczenia)
możliwość wyboru szkoły przez rodziców
umiejętność czytania (ze zrozumieniem) każdego człowieka/obywatela
przejrzyste, zrozumiałe dla wszystkich i wszechobecne instytucje państwa demokrtycznego np spotkania z radnymi, punkty wyborcze
Możliwość porozumiewania się z innymi ludźmi (znajomość języka lub dostęp do tłumaczenia)
umiejętność czytania (ze zrozumieniem) każdego człowieka/obywatela
przejrzyste, zrozumiałe dla wszystkich i wszechobecne instytucje państwa demokrtycznego np spotkania z radnymi, punkty wyborcze
W koncepcji melioracji gleby przed pedagogów chodzi o
ochronę planety przed nadchodzącym kryzysem klimatycznym
realizację założenia o konieczności zapewnienia dostępu do "życiodajnych wód" (dorobku ludzkości) każdemu dziecku narodu
realizację założenia w wenętrznych możliwości człowieka, który jest jak bijące źródło, które to źródło trzeba skierować na właściwe tory
realizację założenia o konieczności zapewnienia dostępu do "życiodajnych wód" (dorobku ludzkości) każdemu dziecku narodu
Twórczynią pedagogiki społecznej była..
Helena Radlińska
imię i nazwisko z WIELKIEJ LITERY
wychowanie to
zjwisko społeczne i społeczne zorganizowana działanie, które odpowiada na formuowane przez władze państwowe potrzeby społeczństwa
wspieranie naturalnych procesów rozwoju poprzez rozpoznanie i pobudzanie sił tkwiących w środowisku
wspieranie naturalnych procesów rozwoju poprzez rozpoznanie i pobudzanie sił tkwiących w środowisku
jaka jest geneza polskiej pedagogiki społecznej
Pedagogika społeczna wyodrębniła się z pedagogiki ogólnej
Pedagogika społeczna w Polsce została rozwinięta dzięki „przeszczepieniu” myśliniemieckich pedagogów społecznych i tłumaczeniu ich dzieł na język polski
Pedagogika społeczna uksonstytowała się jako subdyscypina naukowa, dzięki konceptualizacji pojęcia środowisko przez Helenę radlińską
Pedagogika społeczna uksonstytowała się jako subdyscypina naukowa, dzięki konceptualizacji pojęcia środowisko przez Helenę radlińską
Co oznacza „społeczna” w pedagogice społecznej
Oznacza to, że edukacja i wychowanie obejmują pracę zarówno z jednostką jak i ze społecznością
Podkreśla, że edukacja i wychowanie dotyczą nie tylko jednostek, ale mają miejsce w społeczności
Oznacza to że ludzie potrzebują pomocy społecznej
Oznacza to, że edukacja i wychowanie odnosi się do polityki społęcznej
Oznacza to, że edukacja i wychowanie obejmują pracę zarówno z jednostką jak i ze społecznością
Podkreśla, że edukacja i wychowanie dotyczą nie tylko jednostek, ale mają miejsce w społeczności
Zdaniem radlińskiej, pedagodzy powinni
Udostępniać narzędzia (poprzez pracę w środowisku) by człowiek/ ludi za ich pomocą sami mogli kształtować swoje środowisko życia
Przedstawiać ludziom ideał wizję przyszłego) społeczeństwa i go wprowazać
Opracowywać pożądny model człowieka na dane czasy
Udostępniać narzędzia (poprzez pracę w środowisku) by człowiek/ ludi za ich pomocą sami mogli kształtować swoje środowisko życia