Fiszki

Suwnice

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 222 Rozwiązywany: 2010 razy
240 Czy podczas pracy można pozostawić zawieszony ładunek na haku suwnicy bez nadzoru?
należy tak postępować w celach ekonomicznie uzasadnionych
można, bo ładunek nigdy nie spadnie
można, gdy hakowy wyrazi zgodę i wyznaczy odpowiednią strefę niebezpieczną
nie wolno
nie wolno
241 Czy można podnosić jeden ładunek przez dwie lub więcej suwnic?
można ale wyłącznie z zastosowaniem suwnic specjalnego przeznaczenia
można po uzgodnieniu z operatorem drugiej suwnicy
w żadnym przypadku nie wolno podnosić
można, po opracowaniu przez eksploatującego szczegółowych warunków eksploatacji
można, po opracowaniu przez eksploatującego szczegółowych warunków eksploatacji
242 Przenoszenie ludzi wraz z ładunkiem:
jest zabronione
jest dozwolone za zgodą i na polecenie kierownika zakładu
jest dozwolone wyłącznie w przypadku gdy zapas udźwigu przekracza 1 tonę a suwnica posiada dwa niezależne hamulce podnoszenia
jest zabronione, gdy suma ciężaru ładunku i osoby przekracza udźwig suwnicy
jest zabronione
243 Sygnał „STOP”, na który należy bezzwłocznie zareagować może podać:
wyłącznie hakowy
wyłącznie sygnalista
dowolna osoba
wyłącznie kierownik zakładu lub budowy
dowolna osoba
244 Jak należy zawieszać ładunek na haku dwurożnym?
tak, aby jedna gardziel była obciążona
tak, aby żadna z gardzieli nie była obciążona
tak, aby obie gardziele były równomiernie obciążone
sposób zawieszenia nie ma znaczenia
tak, aby obie gardziele były równomiernie obciążone
245 Do przeciągnięcia ładunku leżącego poza polem pracy suwnicy można użyć:
mechanizmu podnoszenia
żadna z powyższych odpowiedzi nie jest prawidłowa
mechanizmu jazdy wózka
mechanizmu jazdy mostu
żadna z powyższych odpowiedzi nie jest prawidłowa
246 Operator suwnicy, widząc ludzi na trasie przenoszonego ładunku, powinien:
podnieść przenoszony ładunek na taką wysokość, żeby nie zahaczyć o osoby postronne ładunkiem podczas jego przenoszenia
wstrzymać wykonywaną operację do czasu opuszczenia strefy przez osoby postronne
podnieść przenoszony ładunek aż do zadziałania wyłącznika krańcowego "Góra" i sprawdzić, czy te osoby mają założone kaski
ostrzec sygnałem akustycznym osoby znajdujące się w strefie niebezpiecznej i kontynuować pracę
wstrzymać wykonywaną operację do czasu opuszczenia strefy przez osoby postronne
247 W przypadku stwierdzenia niewłaściwego ustawienia łącznika krańcowego mechanizmu podnoszenia w kierunku góra operator powinien:
kontynuować pracę aby zachować ciągłość procesu technologicznego zakładu
kontynuować pracę, regulacja zostanie wykonana przy przeglądzie konserwacyjnym
zapoznać się z dokumentacją producenta i przeprowadzić regulację
przerwać pracę i zawiadomić przełożonego o konieczności regulacji
przerwać pracę i zawiadomić przełożonego o konieczności regulacji
248 Po zakończeniu pracy suwnicą należy:
ustawić suwnicę w miejscu jej stałego postoju i podnieść hak na wysokość nie kolidującą z drogami transportowymi poniżej zadziałania łącznika krańcowego
podnieść zblocze hakowe na wysokość zapewniającą prawidłowe napięcie pasm liny nośnej
podnieść hak do zadziałania łącznika krańcowego
opuścić hak do zetknięcia się z podłożem
ustawić suwnicę w miejscu jej stałego postoju i podnieść hak na wysokość nie kolidującą z drogami transportowymi poniżej zadziałania łącznika krańcowego
249 Jeżeli podczas przenoszenia ładunku suwnicą operator zauważy samoczynne powolne opuszczanie się ładunku, wówczas:
oznacza to awarię hamulca mechanizmu podnoszenia
jest to efekt zadziałania ogranicznika obciążenia
w sterowaniach nastawnikowych jest to sytuacja całkowicie normalna
) oznacza to chwilową obniżkę napięcia zasilania, która minie samoistnie
oznacza to awarię hamulca mechanizmu podnoszenia
250 Kojarzenie ruchów suwnicy to:
próba jednoczesnego uruchomienia podnoszenia i opuszczania haka
umiejętność wygaszenia rozkołysanego ładunku
jednoczesne załączenie ruchu dwóch mechanizmów
podstawowy błąd początkujących operatorów suwnic
jednoczesne załączenie ruchu dwóch mechanizmów
251 Chcąc podnieść ładunek o nieznanej masie należy:
oszacować masę ładunku
prace transportowe wykonywać z prędkością bezpieczną, przenosząc ładunek jak najbliżej podłoża
sprawdzić prawidłowość działania ogranicznika udźwigu a następnie podnieść ładunek
poprosić o pomoc np. operatora wózka widłowego
oszacować masę ładunku
252 Próbę hamulca mechanizmu podnoszenia wykonujemy:
jednorazowo przed rozpoczęciem danej zmiany
przed pierwszym podjęciem ładunku i przy podnoszeniu ładunku większego od poprzedniego
tylko po zakończeniu pracy
każdorazowo przy podnoszeniu ładunku
przed pierwszym podjęciem ładunku i przy podnoszeniu ładunku większego od poprzedniego
253 Jak należy poprawnie sprawdzić działanie łączników krańcowych w suwnicach dwubiegowych?
suwnice nie są wyposażane w łączniki krańcowe
1x z szybką prędkością
2x, (1x wolno i 1x szybko)
nie ma potrzeby sprawdzania łączników krańcowych
1x z szybką prędkością
254 Czy operator suwnicy, wciągnika, wciągarki, po zakończeniu pracy na haku mechanizmu podnoszenia może pozostawić zawiesia:
tak, ale tylko łańcuchowe bądź pasowe
nie
w zakładach pracy o ruchu ciągłym jest to zalecane
tak, lecz tylko wtedy, gdy zblocze hakowe podniesie dostatecznie wysoko
nie
255 Czy obsługujący może eksploatować urządzenie z uszkodzonym hamulcem mechanizmu podnoszenia:
tak, ale tylko wtedy, gdy podnoszony ładunek ma masę nie przekraczającą udźwigu nominalnego urządzenia
nie, nie może
tak, ale tylko wtedy, gdy podnoszony ładunek ma nieznaczną masę
tak, używa wtedy hamulca awaryjnego aktywowanego przyciskiem bezzwłocznego zatrzymania STOP
nie, nie może
256 Czy obsługujący może podnosić przemieszczany ładunek gdy liny mechanizmu podnoszenia wciągnika, wciągarki, suwnicy nie są w pionie:
tak, gdyż maksymalny dopuszczalny kąt wynosi 120°
tak, pod warunkiem, że kąt odchylenia lin nie przekracza 60
tak, pod warunkiem, że kąt odchylenia lin nie przekracza 45°
nie może podnosić ładunku
nie może podnosić ładunku
257 Zabezpieczenia przeciwwiatrowe obsługujący suwnicy zobowiązany jest uruchomić:
zawsze przed rozpoczęciem pracy w warunkach silnego wiatru
wyłącznie wtedy gdy otrzymał od przełożonego informację o silnych wiatrach lub o nadciągającej burzy
nie powinien uruchamiać, ponieważ to należy do obowiązków konserwatora
zawsze po zakończeniu pracy i/lub opuszczeniu miejsca sterowania
zawsze po zakończeniu pracy i/lub opuszczeniu miejsca sterowania
258 Nad kontenerami w których mogą przebywać ludzie:
wolno przewozić ładunki, pod warunkiem zachowania odległości pionowej 0,5 metra od kontenera
wolno przewozić ładunki bez zatrzymywania się nad kontenerami i zachowania odległości pionowej 1 metra od kontenera
żadna z powyższych odpowiedzi nie jest prawidłowa
nie wolno przewozić ładunków
nie wolno przewozić ładunków
259 W przypadku ograniczonej widoczności miejsca składowania ładunku należy:
oszacować drogę transportową, a następnie samodzielnie odłożyć ładunek
najpierw spróbować odłożyć bez pomocy hakowego, dopiero gdy się nie uda poprosić go o pomoc
odmówić wykonania pracy
skorzystać z pomocy hakowego (sygnalisty)
skorzystać z pomocy hakowego (sygnalisty)
260 Blokada zerowa uniemożliwi załączenie suwnicy w przypadku:
ustawienia wszystkich nastawników w położeniu zerowym
złego stanu izolacji przewodów elektrycznych
niesprawnej instalacji przeciwporażeniowej
ustawienia któregokolwiek nastawnika poza pozycją zerową
ustawienia któregokolwiek nastawnika poza pozycją zerową
261 Strefa bezpieczeństwa suwnicy będącej w ruchu zależy od?
prędkości z jaką transportowany jest ładunek
prędkości z jaką transportowany jest ładunek
wysokość i prędkość transportowanego ładunku nie ma wpływu na strefę bezpieczeństwa
wysokości i prędkości z jaką transportowany jest ładunek
wysokości i prędkości z jaką transportowany jest ładunek

Powiązane tematy

Inne tryby