Fiszki

European BC 2BBB

Test w formie fiszek European BC 2BBB
Ilość pytań: 104 Rozwiązywany: 2895 razy
Rozliczenia bezgotówkowe to:
polecenie przelewu ■■ polecenie zapłaty
■■ czek rozrachunkowy ■■ karta płatnicza
■■ czek gotówkowy ■■ wpłata gotówki na rachunek wierzyciela
■■ wypłata gotówki z rachunku
polecenie przelewu ■■ polecenie zapłaty
■■ czek rozrachunkowy ■■ karta płatnicza
Klasyfikacja rozliczeń pieniężnych dzielimy na
Rozliczenia gotówkowe
Rozliczenia bezgotówkowe
Rozliczenia kapitałowe
Rozliczenia gotówkowe
Rozliczenia bezgotówkowe
lientami pasywnymi, korzystającymi najczęściej z usług jednego banku, wykorzystujący oddziały bankowe do realizacji i tak rzadko dokonywanych operacji bankowych
potencjalnych, aktualnych i utraconych.
zdecydowanych,stabilnych,rozwojowych
potencjalnych, aktualnych i utraconych.
klientami pasywnymi, korzystającymi najczęściej z usług jednego banku, wykorzystujący oddziały bankowe do realizacji i tak rzadko dokonywanych operacji bankowych to klientci
zdecydowani
obserwatorzy
rozwojowi
obserwatorzy
Według kryterium zachowań na rynku usług bankowych228 klientów można podzielić
zdecydowanych,
rozwojowych
obserwatorzy,
biznesowych
stabilnych
zdecydowanych,
rozwojowych
obserwatorzy,
stabilnych
Istotnym podziałem jest również klasyfikacja ze względu na cykl życia rodziny
fałsz
prawda
prawda
Klienci średniozamożni i małozamożni obsługiwani są zazwyczaj w odmienny sposób niż klienci sektora private banking
prawda
fałsz
prawda
Według kryterium instytucjonalnego klientów detalicznych można podzielić
klientów poza-bankowych
klientów para-bankowych
klientów bankowych
klientów między-bankowych
klientów poza-bankowych
klientów para-bankowych
klientów bankowych
WEDłUG KRYTERIUM DOCHODOWEGO KLIENTóW DETALICZNYCH MO¿NA PODZIELIć NA:
klienta średniozamożnego – mającego wyższe dochody, zatem obsługa tej grupy jest już dla banków opłacalna
klienta bardzo zamożnego (tzw. VIP) – stanowiącego dla banku najbardziej zyskowną grupę, mającymi odmienne potrzeby w realizacji usług niż klienci z pozostałych sektorów
lienta masowego – dysponującego stosunkowo niskimi dochodami i korzystającego z tradycyjnych usług bankowych
klienta instytucjonalnego (tzw. VIP) – stanowiącego dla banku najbardziej zyskowną grupę, mającymi odmienne potrzeby w realizacji usług niż klienci z pozostałych sektorów
klienta średniozamożnego – mającego wyższe dochody, zatem obsługa tej grupy jest już dla banków opłacalna
klienta bardzo zamożnego (tzw. VIP) – stanowiącego dla banku najbardziej zyskowną grupę, mającymi odmienne potrzeby w realizacji usług niż klienci z pozostałych sektorów
lienta masowego – dysponującego stosunkowo niskimi dochodami i korzystającego z tradycyjnych usług bankowych
osoby młode, samotne lub zakładające rodzinę, uczące się bądź rozpoczynające karierę zawodową To kryterium
społeczno-ekonomiczne
demograficzne
behawioralne
demograficzne
dochód, wykształcenie, zawód, tradycje, pochodzenie narodowościowe, religia, rasa, język, sposób życia To kryterium
demograficzne
społeczno-ekonomiczne
behawioralne
społeczno-ekonomiczne
postawy wobec pieniędzy, osobowość, przywiązanie do banku, intensywność korzystania z usług bankowych, oczekiwania wobec sposobu świadczenia usług, intensywność korzystania z usług bankowych, postrzegane korzyści, reakcje na środki marketingowe. To kryterium
demograficzne
behawioralne
społeczno-ekonomiczne
behawioralne
Metoda FRAT dotyczy:
aktualności zakupowych (R)
wartości monetarnej (A)
szybkości (F)
częstotliwości (F)
typu zakupowanych usług (T)
aktualności zakupowych (R)
wartości monetarnej (A)
typu zakupowanych usług (T)
Metoda RFM dotyczy:
wartości monetarnej (M)
szybkości (F)
aktualności zakupowych (R)
częstotliwości (F)
wartości monetarnej (M)
aktualności zakupowych (R)
częstotliwości (F)
Ideą modelu RFM jest ocena klienta w świetle trzech parametrów:
jak często klient realizuje operacje,
kiedy ostatnio klient dokonał operacji bankowej,
status społeczny klienta
jaka jest zasobność portfela klienta
jak często klient realizuje operacje,
kiedy ostatnio klient dokonał operacji bankowej,
jaka jest zasobność portfela klienta
system klasyfikacji RFM (Recency, Frequency and Monetary), bazujący na
informacjach opartych na historii dokonywanych operacji
informacjach opartych na historii kredytowej
informacjach opartych na historii inwestycyjnej i oszczędnosciowej
informacjach opartych na historii dokonywanych operacji
Potrzeby finansowe klientów detalicznych są zróżnicowane, podobnie jak ich charakter, upodobania, oczekiwania i styl ich życia.
fasz
prawda
prawda
Klienci z zamożniejszych grup wymagają dodatkowo:
zarządzania zobowiązaniami podatkowymi.
zarządzania napływającymi środkami pieniężnymi
kontrolowania posiadanych zobowiąza
zarządzania zobowiązaniami podatkowymi.
zarządzania napływającymi środkami pieniężnymi
Klienci znajdujący się powyżej granicy ubóstwa mają pięć fundamentalnych potrzeb finansowych bez względu na swój wiek, dochody i cechy demograficzne. Te podstawowe potrzeby to:
zabezpieczać lub ubezpieczać
płacić, pożyczać
oszczędzać, inwestować,
zarządza, kontrolować
zabezpieczać lub ubezpieczać
płacić, pożyczać
oszczędzać, inwestować,
Dla klientów detalicznych kluczowe potrzeby finansowe obejmują
inwestowanie
pożyczanie
transmisję pieniądza.
oszczędzanie
pożyczanie
transmisję pieniądza.
oszczędzanie
SEKTOR KLIENTóW DETALICZNYCH W DU¿EJ MIERZE TWORZą OSOBY PRYWATNE, KTóRE MO¿NA PODZIELIć NA NASTęPUJąCE PODSTAWOWE SEGMENTY:
indywidualni przedsiebiorcy
klienci bankowosci prywatnej
klienci bankowosci personalnej
klienci bankowosci masowej
klienci bankowosci prywatnej
klienci bankowosci personalnej
klienci bankowosci masowej
Poziom zamożności w sektorze bankowości prywatnej jest zróżnicowany, dlatego też dzieli się ich na:
high-net-worth individuals (HNWI)
ultra high-net-worth individuals (ultra HNWI)
very high-net-worth individuals ( very HNWI)
mega very high-net-worth individuals ( mega HNWI)
high-net-worth individuals (HNWI)
ultra high-net-worth individuals (ultra HNWI)
very high-net-worth individuals ( very HNWI)
Sektor klientów detalicznych w dużej mierze tworzą osoby prywatne, które można podzielić na trzy podstawowe segmenty:
klienci bankowosci masowej
osoby prywatne
klienci bankowosci personalnej
klienci bankowosci prywatnej
klienci bankowosci masowej
klienci bankowosci personalnej
klienci bankowosci prywatnej
SEKTOR GOSPODARSTW DOMOWYCH jako segment bankowości detalicznej dzieli się na :
indywidualni przedsiebiorcy
indywidualni rolnic
osoby prywatne
klienci bankowosci prywatnej
indywidualni przedsiebiorcy
indywidualni rolnic
osoby prywatne

Powiązane tematy

#european #bc #2bbb

Inne tryby