Fiszki

Audyt

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 37 Rozwiązywany: 2985 razy
Które ze zdań nie jest prawdziwe?
Kwestionariusze kontroli wewnętrznej, kwestionariusze samooceny, listy kontrolne, raporty to przykładowe dokumenty wykorzystywane w audycie wewnętrznym
Rygor i metoda, wprowadzane poprzez umiejętność analitycznego myślenia, pozwalającego wyłonić problem oraz umiejętność syntetyzowania tychże problemów dla pokonania nieprawidłowości i wydania rzeczowych zaleceń to jedna z cech charakteryzujących audytora wewnętrznego
Żadne z powyższych
Harmonogram, terminarze i instrukcje inwentaryzacyjne to możliwe do zastosowania mechanizmy kontrolne minimalizujące ryzyko nieprawidłowości w zakresie przeprowadzania inwentaryzacji
Rygor i metoda, wprowadzane poprzez umiejętność analitycznego myślenia, pozwalającego wyłonić problem oraz umiejętność syntetyzowania tychże problemów dla pokonania nieprawidłowości i wydania rzeczowych zaleceń to jedna z cech charakteryzujących audytora wewnętrznego
Raport COSO, wskazówki Coco, standardy ISO i INTOSAI (Międzynarodowe standardy Kontroli IFAC) to:
Formy certyfikowania zawodu audytora wewnętrznego
Formy certyfikowania zawodu kontrolera wewnętrznego
Formy standardów audytu wewnętrznego
Formy standardów kontroli wewnętrznej
Formy standardów kontroli wewnętrznej
OLAF to skrót określający:
Ogólnopolskich Liderów Audytu Finansowego
Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych
Stowarzyszenie Audytorów Wewnętrznych
Europejski Trybunał Obrachunkowy
Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych
Ogół działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, skuteczny, efektywny, oszczędny i terminowy, to zgodnie z ustawą o finansach publicznych:
kontroli wewnętrzne
audyt funduszy unijnych
kontroli zarządczej
audyt wewnętrzny
kontroli zarządczej
Bezpośredni kontakt z personelem odpowiedzialnym za proces, możliwość osobistego przekonania o stanie faktycznym, bezpośredniej obserwacji pracy, środowiska, warunków to technika audytu
Spotkania i warsztaty robocze
Wizytacja terenowa, inspekcja
Przegląd dokumentacji
Żadna z powyższych
Wizytacja terenowa, inspekcja
Cechy prawidłowo sporządzonego raportu z przeprowadzonego audytu to:
-obiektywność ( neutralność i bezstronność prezentacji zarówno faktów, jak i analizy oraz oceny, wnioski powinny być wolne od subiektywnych spostrzeżeń i stronniczości),
-jasność ( zrozumiałość i logiczność),
-czytelność i przejrzystość.
-dokładność (dokładnie odzwierciedla stan faktyczny
-obiektywność ( neutralność i bezstronność prezentacji zarówno faktów, jak i analizy oraz oceny, wnioski powinny być wolne od subiektywnych spostrzeżeń i stronniczości),
-jasność ( zrozumiałość i logiczność),
-czytelność i przejrzystość.
-dokładność (dokładnie odzwierciedla stan faktyczny
Do obowiązków audytora wewnętrznego w ramach prowadzonych czynności nie należy:
Określenie oraz analiza przyczyn i skutków uchybień
Żadne z powyższych
Przedstawienie zaleceń w sprawie usunięcia uchybień lub wprowadzenia usprawnień
Ustalenie stanu faktycznego w zakresie funkcjonowania jednostki
Żadne z powyższych
Kryterium klasyfikacji dokumentacji audytu ze względu na sposób przechowywania dzieli dokumentację na:
Żadna z powyższych
Dokumenty pierwotne i zbiorcze
Akty stałe oraz akty bieżące
Dokumenty wewnętrzne, zewnętrzne, pozyskanie i przygotowane
Akty stałe oraz akty bieżące
Czy zgodnie z ustawą o finansach publicznych biegły rewident może być audytorem wewnętrznym:
Nie, chyba, że odbędzie dwuletnią praktykę na stanowisku audytora wewnętrznego
Tak, ale tylko pod warunkiem odbycia dwuletniej praktyki w jednostce sektora finansów publicznych
Tak
Nie
Tak
Czy ocena audytora 5 (w skali od 1 do 5) w kryterium kontrola wewnętrzna oznacza:
Kontrolę bardzo silną
Brak kontroli
Kontrolę racjonalną
Żadna z powyższych
Brak kontroli
Minimalizacja kosztów wykorzystywanych zasobów przez jednostkę przy jednoczesnym utrzymaniu odpowiedniej ich jakości to definicja:
Zasady wydajności
Zasady efektywności
Zasady oszczędności
Zasady skuteczności
Zasady oszczędności
Działania o charakterze zapewniającym, profil audytorów, proces badania jest podobny dotyczą:
Zarówno wewnętrznego i zewnętrznego
Żadne z powyższych
Tylko audytu zewnętrznego
Tylko audytu wewnętrznego
Żadne z powyższych
Kodeks etyki audytora wewnętrznego określa: zasady dotyczące zawodu i praktyki wykonywania audytu wewnętrznego, oraz reguły postępowania, które opisują normy zachowania oczekiwanego od audytora wewnętrznego. Według kodeksu audytor wewnętrzny powinien przestrzegać następujących zasad:
Konflikt interesów
Uczciwość
Obiektywizm
Profesjonalizm
Konflikt interesów
Uczciwość
Obiektywizm
Profesjonalizm
Ustalenie zbioru przepisów prawnych, zgodnie z którymi jednostka musi działać, to w ramach przygotowania planu audytu, etap:
Identyfikacja środowiska zewnętrznego
Identyfikacja potrzeb audytu
Identyfikacji uniwersum jednostki
Identyfikacja misji jednostki
Identyfikacja środowiska zewnętrznego
Do cech audytu wewnętrznego należą:
Żadna z powyższych
Działanie zapobiegawcze, nastawienie na usprawnienie działalności, działanie post fatum, działanie na podstawie uregulowań wewnętrznych –
Duża miara niezależności, nastawienie na wykrycie sprawcy, działanie wyłącznie post fatum
Nacisk na przyczyny niekorzystnego zjawiska, niezależność, nastawienie na usprawnienie działalności
Nacisk na przyczyny niekorzystnego zjawiska, niezależność, nastawienie na usprawnienie działalności
Audyt robót budowlanych, systemu kadr i płac, systemu zakupów oraz systemu zarządzania wchodzą w zakres:
Audytu operacyjnego
Audytu finansowego
Żadna z powyższych
Zarówno finansowego jak i operacyjnego
Audytu operacyjnego
Gdy stan faktyczny odpowiada wzorcowemu, audytor upewnia kierownictwo, że jest wszystko w porządku to:
Funkcja prewencyjna i informacyjna
Funkcja informacyjna i doradcza audytu
Żadna z powyższych
Funkcja kontrolna i doradcza audytu
Funkcja prewencyjna i informacyjna
Stowarzyszenie audytorów wewnętrznych (IIA- Polska) powstało w roku: (w Polsce)
1992
Żadna z powyższych
1941
2002
2002
Stowarzyszenie audytorów wewnętrznych (IIA- Polska) powstało w roku: (w Stanach Zjednoczonych)
1941
2002
1992
Żadna z powyższych
1941
Wspomaganie operacyjne kadry menedżerskiej dla skutecznego wprowadzenia
Współczesny audyt wewnętrzny
Żadna z powyższych
Tradycyjny audyt wewnętrzny
Nowoczesny audyt wewnętrzny
Nowoczesny audyt wewnętrzny

Powiązane tematy

Inne tryby