Fiszki

Surdologopedia

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 19 Rozwiązywany: 2229 razy
Rozwój narządu słychu kończy się
4 miesiąc życia płodowego
2 miesiącu życia płodowego
3 miesiącu życia płodowego
4 miesiąc życia płodowego
Okres odruchowej wokalizacji obejmuje:
2-5 tydzień życia
2-4 tydzień życia
4-8 tydzień życia
2-4 tydzień życia
Okres odruchowej wokalizacji u dziecka słyszącego przebiega
w identyczny sposób jak u dziecka niesłyszącego
jest to uzależnione od kondycji urodzeniowej dziecka
w sposób odmienny
w identyczny sposób jak u dziecka niesłyszącego
Zjawisko głużenia u dzieci niesłyszących
Występuje jak u dzieci słyszących
To zależy od stopnia uszkodzenia słuchu
Nie występuje
Występuje jak u dzieci słyszących
Okres zabawy głosem obejmuje
4-6 miesiąc życia
6-8 miesiąc życia
3-6 miesiąc życia
4-6 miesiąc życia
Okres zabawy głosem u dziecka niesłyszącego
Jest obecny
Nie jest obecny
To zależy od stopnia uszkodzenia słuchu
Nie jest obecny
Zjawisko gaworzenia polega na
świadomym powtarzaniu dźwięków
nieświadomym powtarzaniu dźwięków
to zależy od stopnia uszkodzenia słuchu
świadomym powtarzaniu dźwięków
Zjawisko gaworzenia u dzieci niesłyszących
Jego obecność zależy od posiadanej wady
Jest obecne
Nie jest obecne
Nie jest obecne
Powyżej 7 roku życia u dzieci niesłyszących rozwój mowy
Nadal trwa
uzależniony jest od wczesnego wspomagania rozwoju
Zostaje zakończony
Nadal trwa
Zjawisko głużenia pełni rolę
Ćwiczeń słuchowych
Ćwiczeń ruchowych i słuchowych
Ćwiczeń ruchowych
Ćwiczeń słuchowych
Uszkodzenie słuchu w granicach 15-30 db powoduje problemy w
nie powoduje żadnych problemów
powoduje problem w rozumieniu mowy nawet w nieznacznej odległosci
rozumieniu mowy cichej z dalszej odległości
rozumieniu mowy cichej z dalszej odległości
Uszkodzenie słuchu w granicach 30-40db powoduje
problem w rozumieniu mowy z odległości 1,5 m
Problem w rozumieniu mowy ponad 1m
Problem w rozumieniu mowy do 1 m
Problem w rozumieniu mowy ponad 1m
Przy uszkodzeniu słuchu w granicach 45 - 80db dziecko
Odbiera głosną mowę z odległosci 1 m
odbiera głośną mowę z odległości 2 m
odbiera cichą mowę z odległości 1m
Odbiera głosną mowę z odległosci 1 m
Przy uszkodzeniu słuchu w granicach 80-95db dziecko może słyszeć
Bardzo głośne dźwięki
Nawet ciche dźwięki
To zależy
Bardzo głośne dźwięki
Aparat słuchowy
to zależy od głośności otoczenia
Przywraca słuch
nie przywraca słuchu ale go wzmacnia
nie przywraca słuchu ale go wzmacnia
Słuchanie to
Wyłącznie rozumienie słyszanych dźwięków
Odbiór i rozumienie słyszanych dźwięków
Nieświadome odbieranie słyszanych dźwięków
Odbiór i rozumienie słyszanych dźwięków
Na wychowanie słuchowe składają się:
Codzienne czynności i okazjonalne sytuacje domowe
Zaplanowane przez logopedę ćwiczenia słuchowe
wyłącznie codzienne czynności
Codzienne czynności i okazjonalne sytuacje domowe
W terapii surdologopedycznej należy
Łączyć bodźce słuchowe z dotykowymi
Łączyć bodźce słuchowe z dotykowymi i wzrokowymi
Łączyć bodźce słuchowe ze wzrokowymi i dotykowymi
Łączyć bodźce słuchowe ze wzrokowymi i dotykowymi
Rozumienie mowy ułatwiają dziecku NIESŁYSZĄCEMU
to zależy od emocjonalności dziecka
GESTY pozbawione zabarwienia emocjonalnego
gesty nacechowane emocjonalnie
gesty nacechowane emocjonalnie

Powiązane tematy

#logopedia #narzadmowy

Inne tryby