Fiszki

Marketing Międzynarodowy

Test w formie fiszek klkl
Ilość pytań: 34 Rozwiązywany: 5143 razy
Na czym polega teoria "czarnych łabędzi"?
różnice w podejściu do uwarunkowań kulturowych w badaniach marketingowych
pojawienie się nowych zjawisk, które wywołują ogromny wpływ na otoczenie
segmentacja rynków
dostosowanie firmy do przyszłych warunków rynkowych
pojawienie się nowych zjawisk, które wywołują ogromny wpływ na otoczenie
Jakie są trzy podstawowe zasady koncepcji marketungowej? (chronologicznie)
1 Orientacja na klienta
2 Integracja działań
3 Zyskowność
Jakie są poziomy strategii w przedsiębiorstwie? (chronologicznie)
1 Globalna
2 Poszczególnych obszarów działalności
3 Funkcjonalna
Jakie są narzędzia marketingowe służące do implementacji strategii?
1. t... teoria strategiczna wyników
2. p...m plan marketingowy
3. p...s... plan sprzedaży
Co oznacza skrót BERI?
raporty, które badaną stan rozwoju biznesu w danym kraju głównie pod kątem zagrożeń
bojkotowanie produktów zagranicznych
zapewnienie dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych
raporty, które badaną stan rozwoju biznesu w danym kraju głównie pod kątem zagrożeń
Zadaniem SIM (System Informacji Marketingowej) jest:
Tworzenie raportów, które badaną stan rozwoju biznesu w danym kraju głównie pod kątem zagrożeń
zapewnienie dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych
analizu wpływu krzyżowania się różnych kultur w promocji
zapewnienie dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych
Jakie są odmiany eksportowych form wejścia na rynki zagraniczne? (wielokrotny wybór)
Bezpośredni
Pośredni
Komplementarny
Substytucyjny
Kooperacyjny
Bezpośredni
Pośredni
Kooperacyjny
T. Levitt jest twórcą jednej z koncepcji marketingu międzynarodowego - jakiej?
Policentrycznej
Dualnej
Dychotomicznej
Sekwencyjnej
Dychotomicznej
Najważniejsze cechy licencjonowania jako strategii wejścia na rynki zagraniczne to:
bardzo wysokie ryzyko i duże możliwości kontroli
budowanie relacji związanych z tzw. marketingiem partnerskim
Efekt synergii i wysokie koszty
Relatywnie niskie ryzyko i duży zasięg terytorialny
Relatywnie niskie ryzyko i duży zasięg terytorialny
Najważniejsze możliwości kontroli powinny występować w przypadku:
licencji
eksportu
importu
joint venture
franchisingu
eksportu
Efekt CEO oznacza:
bojkotowanie produktów zagranicznych
nie ma takiego pojęcia
popieranie wpływu różnych kultur w promocji
krzyżowanie się wpływu różnych kultur w promocji
nie ma takiego pojęcia
do zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie międzynarodowym można wykorzystać:
Wskaźnik Buttermilcha
system CIM
Badanie dystansu psychicznego
Diagram Hofstede
Badanie dystansu psychicznego
Kluczowym czynnikiem sukcesu strategii BMW na rynku amerykańskim w latach 80-tych XX w. było:
rozszerzenie segmentu docelowego
zastosowanie nowych lakierów
postawienie na wysoką jakość produktu
pokonanie konkurentów z Japonii
rozszerzenie segmentu docelowego
Zazwyczaj największa niezależność strategiczna występuje w przypadku filii zagranicznej określonej jako:
replika
poddostawca
specjalista
handlowiec
samotny menadżer
replika

Powiązane tematy

#marketing #miedzynarodowy #test

Inne tryby