Fiszki

Marketing Międzynarodowy

Test w formie fiszek klkl
Ilość pytań: 34 Rozwiązywany: 4070 razy
Na czym polega teoria "czarnych łabędzi"?
różnice w podejściu do uwarunkowań kulturowych w badaniach marketingowych
pojawienie się nowych zjawisk, które wywołują ogromny wpływ na otoczenie
dostosowanie firmy do przyszłych warunków rynkowych
segmentacja rynków
pojawienie się nowych zjawisk, które wywołują ogromny wpływ na otoczenie
Jakie są trzy podstawowe zasady koncepcji marketungowej? (chronologicznie)
Jakie są poziomy strategii w przedsiębiorstwie? (chronologicznie)
Jakie są narzędzia marketingowe służące do implementacji strategii?
Co oznacza skrót BERI?
bojkotowanie produktów zagranicznych
raporty, które badaną stan rozwoju biznesu w danym kraju głównie pod kątem zagrożeń
zapewnienie dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych
raporty, które badaną stan rozwoju biznesu w danym kraju głównie pod kątem zagrożeń
Zadaniem SIM (System Informacji Marketingowej) jest:
analizu wpływu krzyżowania się różnych kultur w promocji
Tworzenie raportów, które badaną stan rozwoju biznesu w danym kraju głównie pod kątem zagrożeń
zapewnienie dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych
zapewnienie dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych
Jakie są odmiany eksportowych form wejścia na rynki zagraniczne? (wielokrotny wybór)
Komplementarny
Bezpośredni
Pośredni
Substytucyjny
Kooperacyjny
Bezpośredni
Pośredni
Kooperacyjny
T. Levitt jest twórcą jednej z koncepcji marketingu międzynarodowego - jakiej?
Policentrycznej
Dychotomicznej
Dualnej
Sekwencyjnej
Dychotomicznej
Najważniejsze cechy licencjonowania jako strategii wejścia na rynki zagraniczne to:
Efekt synergii i wysokie koszty
bardzo wysokie ryzyko i duże możliwości kontroli
Relatywnie niskie ryzyko i duży zasięg terytorialny
budowanie relacji związanych z tzw. marketingiem partnerskim
Relatywnie niskie ryzyko i duży zasięg terytorialny
Najważniejsze możliwości kontroli powinny występować w przypadku:
licencji
eksportu
joint venture
importu
franchisingu
eksportu
Efekt CEO oznacza:
nie ma takiego pojęcia
bojkotowanie produktów zagranicznych
popieranie wpływu różnych kultur w promocji
krzyżowanie się wpływu różnych kultur w promocji
nie ma takiego pojęcia
do zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie międzynarodowym można wykorzystać:
Diagram Hofstede
Badanie dystansu psychicznego
system CIM
Wskaźnik Buttermilcha
Badanie dystansu psychicznego
Kluczowym czynnikiem sukcesu strategii BMW na rynku amerykańskim w latach 80-tych XX w. było:
postawienie na wysoką jakość produktu
rozszerzenie segmentu docelowego
pokonanie konkurentów z Japonii
zastosowanie nowych lakierów
rozszerzenie segmentu docelowego
Zazwyczaj największa niezależność strategiczna występuje w przypadku filii zagranicznej określonej jako:
poddostawca
replika
specjalista
handlowiec
samotny menadżer
replika

Powiązane tematy

#marketing #miedzynarodowy #test

Inne tryby