Fiszki

efektywne zarządzanie IT w przedsiębiorstwie

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 126 Rozwiązywany: 4138 razy
System informacyjny:
służy do przetwarzania, magazynowania, analizowania i rozpowszechniania informacji w określonym celu;
jest zawsze sformalizowany;
może opierać się na niepisanych regułach.
służy do przetwarzania, magazynowania, analizowania i rozpowszechniania informacji w określonym celu;
może opierać się na niepisanych regułach.
Technologie informacyjne:
to technologiczna część systemu informacyjnego;
obejmują zarówno sprzęt, jak i oprogramowanie;
to zbiór systemów informacyjnych, użytkowników i metod zarządzania wykorzystywanych do ich nadzoru.
to technologiczna część systemu informacyjnego;
obejmują zarówno sprzęt, jak i oprogramowanie;
to zbiór systemów informacyjnych, użytkowników i metod zarządzania wykorzystywanych do ich nadzoru.
3. Infrastruktura technologiczna obejmuje:
zbiory danych,
kanały dostepu,
architekturę i standarty,
sprzęt.
zbiory danych,
kanały dostepu,
sprzęt.
Aplikacje transakcyjne to:
systemy analizy i przetwarzania danych online
systemy data mining.
oprogramowanie służące do przeprowadzania analiz, interpretacji oraz dzielenia się informacjami i wiedzą,
oprogramowanie automatyzujące powtarzalne czynności wynikające z operacyjnej działalności przedsiębiorstwa
oprogramowanie automatyzujące powtarzalne czynności wynikające z operacyjnej działalności przedsiębiorstwa
Aplikacjami transformacyjnymi mogą być:
żadne z powyższych.
aplikacje transakcyjne,
aplikacje analityczne,
aplikacje transakcyjne,
aplikacje analityczne,
Obserwowany w ostatnich latach wzrost różnorodności i złożoności informacji, które przedsiębiorstwa muszą przetworzyć w procesach zarządzania wynika z:
wzrostu złożoności rynków zbytu, dostawców, konkurentów
rynkowego rozszerzania się zakresu działalności przedsiębiorstw
większej intensywności konkurencji.
zmniejszenia się stopnia zmienności charakterystyk odbiorców, dostawców oraz konkurentów,
wzrostu złożoności rynków zbytu, dostawców, konkurentów
rynkowego rozszerzania się zakresu działalności przedsiębiorstw
większej intensywności konkurencji.
W odniesieniu do struktury sektora i reguł konkurencji wykorzystanie technologii teleinformatycznych powoduje:
większe zagrożenie jeszcze szybszego wprowadzania produktów substytucyjnych,
pogorszenie siły przetargowej dostawców, poprzez ich ciągłe wystawienie na konkurencję i presję na obniżanie bądź niepodnoszenie cen.
zwiększenie asymetrii informacji między sprzedającymi i kupującymi,
większe zagrożenie jeszcze szybszego wprowadzania produktów substytucyjnych,
pogorszenie siły przetargowej dostawców, poprzez ich ciągłe wystawienie na konkurencję i presję na obniżanie bądź niepodnoszenie cen.
W odniesieniu do budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, wykorzystanie technologii informacyjnych wpływa na:
redukcję kosztów.
zwiększenie zróżnicowanie,
zmianę zasięgu konkurencji,
odkrywanie niewidocznych dotychczas tendencji na rynku,
redukcję kosztów.
zwiększenie zróżnicowanie,
zmianę zasięgu konkurencji,
odkrywanie niewidocznych dotychczas tendencji na rynku,
Do głównych generatorów wartości przedsiębiorstwa należą:
kapitał intelektualny,
okres wzrostu wartości,
koszt kapitału.
wolne przepływy pieniężne,
okres wzrostu wartości,
koszt kapitału.
wolne przepływy pieniężne,
Kapitał strukturalny obejmuje:
organizację i procesy przedsiębiorstwa,
umiejętności, doświadczenie i wiedzę pracowników,
lojalność i satysfakcję klientów.
organizację i procesy przedsiębiorstwa,
W przypadku przedsiębiorstwa budującego swoją wartość zgodnie z modelem warsztatu wartości, źródłem wartości IT jest:
wspomaganie w zakresie identyfikowania nowych skupisk klientów i ich wzorców zachowań w celu zwielokrotnienia wymian między użytkownikami,
optymalizacja wydajności i uelastycznianie poszczególnych elementów łańcucha wartości,
wspomaganie w zakresie gromadzenia i analizy informacji i wiedzy dotyczącej problemów i ich rozwiązań.
wspomaganie w zakresie gromadzenia i analizy informacji i wiedzy dotyczącej problemów i ich rozwiązań.
Czy każde przedsiębiorstwo posiada nadzór IT?
nie
tak
tak
Nadzór IT obejmuje:
struktury podejmowania decyzji,
zasady i procedury służące do efektywnego wykorzystywania IT,
zarządzanie ludźmi.
podejmowanie codziennych decyzji,
struktury podejmowania decyzji,
zasady i procedury służące do efektywnego wykorzystywania IT,
Celem budowy efektywnego systemu nadzoru IT jest jasne określenie:
kto powinien podejmować te decyzje,
w jaki sposób będą monitorowane efekty tych decyzji.
) jakie decyzje muszą zostać podjęte w celu zapewnienia efektywnego zarządzania IT,
w jaki sposób te decyzje zostaną podjęte,
kto powinien podejmować te decyzje,
w jaki sposób będą monitorowane efekty tych decyzji.
) jakie decyzje muszą zostać podjęte w celu zapewnienia efektywnego zarządzania IT,
w jaki sposób te decyzje zostaną podjęte,
Czy nadzór IT jest elementem nadzoru korporacyjnego?
tak
nie
tak
W ramach nadzoru IT zaangażowane są:
zarząd,
udziałowcy,
zasoby fizyczne,
zasoby finansowe.
zarząd,
Zasoby informacyjne to m.in.:
relacje wewnątrz przedsiębiorstwa,
ludzie i ich umiejętności,
wiedza o klientach, procesach i finansach przedsiębiorstwa,
budynki i fabryki.
wiedza o klientach, procesach i finansach przedsiębiorstwa,
Do obszarów nadzoru IT należy:
zarządzanie usługami IT,
pomiar wydajności IT,
dostarczanie wartości przez IT,
implementacja systemów IT.
pomiar wydajności IT,
dostarczanie wartości przez IT,
Dopasowanie strategiczne IT obejmuje:
zarządzanie ryzykiem IT,
zarządzanie bezpieczeństwem IT.
jak najbardziej efektywne wykorzystanie posiadanych zasobów IT,
zapewnienie, iż IT dostarcza zakładane efekty poprzez jasno określone oczekiwania i miary,
jak najbardziej efektywne wykorzystanie posiadanych zasobów IT,
zapewnienie, iż IT dostarcza zakładane efekty poprzez jasno określone oczekiwania i miary,
Zarządzanie ryzykiem IT obejmuje:
zabezpieczenie zasobów IT,
odzyskiwanie danych po awarii,
zapewnianie ciągłości działania,
zabezpieczenie zasobów IT,
odzyskiwanie danych po awarii,
zapewnianie ciągłości działania,

Powiązane tematy

Inne tryby