Fiszki

efektywne zarządzanie IT w przedsiębiorstwie

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 126 Rozwiązywany: 4762 razy
System informacyjny:
jest zawsze sformalizowany;
może opierać się na niepisanych regułach.
służy do przetwarzania, magazynowania, analizowania i rozpowszechniania informacji w określonym celu;
może opierać się na niepisanych regułach.
służy do przetwarzania, magazynowania, analizowania i rozpowszechniania informacji w określonym celu;
Technologie informacyjne:
to technologiczna część systemu informacyjnego;
obejmują zarówno sprzęt, jak i oprogramowanie;
to zbiór systemów informacyjnych, użytkowników i metod zarządzania wykorzystywanych do ich nadzoru.
to technologiczna część systemu informacyjnego;
obejmują zarówno sprzęt, jak i oprogramowanie;
to zbiór systemów informacyjnych, użytkowników i metod zarządzania wykorzystywanych do ich nadzoru.
3. Infrastruktura technologiczna obejmuje:
kanały dostepu,
zbiory danych,
architekturę i standarty,
sprzęt.
kanały dostepu,
zbiory danych,
sprzęt.
Aplikacje transakcyjne to:
oprogramowanie służące do przeprowadzania analiz, interpretacji oraz dzielenia się informacjami i wiedzą,
systemy data mining.
systemy analizy i przetwarzania danych online
oprogramowanie automatyzujące powtarzalne czynności wynikające z operacyjnej działalności przedsiębiorstwa
oprogramowanie automatyzujące powtarzalne czynności wynikające z operacyjnej działalności przedsiębiorstwa
Aplikacjami transformacyjnymi mogą być:
aplikacje analityczne,
aplikacje transakcyjne,
żadne z powyższych.
aplikacje analityczne,
aplikacje transakcyjne,
Obserwowany w ostatnich latach wzrost różnorodności i złożoności informacji, które przedsiębiorstwa muszą przetworzyć w procesach zarządzania wynika z:
rynkowego rozszerzania się zakresu działalności przedsiębiorstw
większej intensywności konkurencji.
wzrostu złożoności rynków zbytu, dostawców, konkurentów
zmniejszenia się stopnia zmienności charakterystyk odbiorców, dostawców oraz konkurentów,
rynkowego rozszerzania się zakresu działalności przedsiębiorstw
większej intensywności konkurencji.
wzrostu złożoności rynków zbytu, dostawców, konkurentów
W odniesieniu do struktury sektora i reguł konkurencji wykorzystanie technologii teleinformatycznych powoduje:
pogorszenie siły przetargowej dostawców, poprzez ich ciągłe wystawienie na konkurencję i presję na obniżanie bądź niepodnoszenie cen.
zwiększenie asymetrii informacji między sprzedającymi i kupującymi,
większe zagrożenie jeszcze szybszego wprowadzania produktów substytucyjnych,
pogorszenie siły przetargowej dostawców, poprzez ich ciągłe wystawienie na konkurencję i presję na obniżanie bądź niepodnoszenie cen.
większe zagrożenie jeszcze szybszego wprowadzania produktów substytucyjnych,
W odniesieniu do budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, wykorzystanie technologii informacyjnych wpływa na:
zmianę zasięgu konkurencji,
redukcję kosztów.
zwiększenie zróżnicowanie,
odkrywanie niewidocznych dotychczas tendencji na rynku,
zmianę zasięgu konkurencji,
redukcję kosztów.
zwiększenie zróżnicowanie,
odkrywanie niewidocznych dotychczas tendencji na rynku,
Do głównych generatorów wartości przedsiębiorstwa należą:
koszt kapitału.
kapitał intelektualny,
okres wzrostu wartości,
wolne przepływy pieniężne,
koszt kapitału.
okres wzrostu wartości,
wolne przepływy pieniężne,
Kapitał strukturalny obejmuje:
lojalność i satysfakcję klientów.
umiejętności, doświadczenie i wiedzę pracowników,
organizację i procesy przedsiębiorstwa,
organizację i procesy przedsiębiorstwa,
W przypadku przedsiębiorstwa budującego swoją wartość zgodnie z modelem warsztatu wartości, źródłem wartości IT jest:
wspomaganie w zakresie gromadzenia i analizy informacji i wiedzy dotyczącej problemów i ich rozwiązań.
wspomaganie w zakresie identyfikowania nowych skupisk klientów i ich wzorców zachowań w celu zwielokrotnienia wymian między użytkownikami,
optymalizacja wydajności i uelastycznianie poszczególnych elementów łańcucha wartości,
wspomaganie w zakresie gromadzenia i analizy informacji i wiedzy dotyczącej problemów i ich rozwiązań.
Czy każde przedsiębiorstwo posiada nadzór IT?
nie
tak
tak
Nadzór IT obejmuje:
zarządzanie ludźmi.
podejmowanie codziennych decyzji,
struktury podejmowania decyzji,
zasady i procedury służące do efektywnego wykorzystywania IT,
struktury podejmowania decyzji,
zasady i procedury służące do efektywnego wykorzystywania IT,
Celem budowy efektywnego systemu nadzoru IT jest jasne określenie:
w jaki sposób te decyzje zostaną podjęte,
kto powinien podejmować te decyzje,
) jakie decyzje muszą zostać podjęte w celu zapewnienia efektywnego zarządzania IT,
w jaki sposób będą monitorowane efekty tych decyzji.
w jaki sposób te decyzje zostaną podjęte,
kto powinien podejmować te decyzje,
) jakie decyzje muszą zostać podjęte w celu zapewnienia efektywnego zarządzania IT,
w jaki sposób będą monitorowane efekty tych decyzji.
Czy nadzór IT jest elementem nadzoru korporacyjnego?
tak
nie
tak
W ramach nadzoru IT zaangażowane są:
zasoby fizyczne,
zarząd,
zasoby finansowe.
udziałowcy,
zarząd,
Zasoby informacyjne to m.in.:
ludzie i ich umiejętności,
wiedza o klientach, procesach i finansach przedsiębiorstwa,
budynki i fabryki.
relacje wewnątrz przedsiębiorstwa,
wiedza o klientach, procesach i finansach przedsiębiorstwa,
Do obszarów nadzoru IT należy:
dostarczanie wartości przez IT,
implementacja systemów IT.
pomiar wydajności IT,
zarządzanie usługami IT,
dostarczanie wartości przez IT,
pomiar wydajności IT,
Dopasowanie strategiczne IT obejmuje:
zarządzanie bezpieczeństwem IT.
jak najbardziej efektywne wykorzystanie posiadanych zasobów IT,
zapewnienie, iż IT dostarcza zakładane efekty poprzez jasno określone oczekiwania i miary,
zarządzanie ryzykiem IT,
jak najbardziej efektywne wykorzystanie posiadanych zasobów IT,
zapewnienie, iż IT dostarcza zakładane efekty poprzez jasno określone oczekiwania i miary,
Zarządzanie ryzykiem IT obejmuje:
zapewnianie ciągłości działania,
odzyskiwanie danych po awarii,
zabezpieczenie zasobów IT,
zapewnianie ciągłości działania,
odzyskiwanie danych po awarii,
zabezpieczenie zasobów IT,

Powiązane tematy

Inne tryby