służy do przetwarzania, magazynowania, analizowania i rozpowszechniania informacji w określonym celu;
jest zawsze sformalizowany;
może opierać się na niepisanych regułach.
służy do przetwarzania, magazynowania, analizowania i rozpowszechniania informacji w określonym celu;
może opierać się na niepisanych regułach.
Technologie informacyjne:
to zbiór systemów informacyjnych, użytkowników i metod zarządzania wykorzystywanych do ich nadzoru.
to technologiczna część systemu informacyjnego;
obejmują zarówno sprzęt, jak i oprogramowanie;
to zbiór systemów informacyjnych, użytkowników i metod zarządzania wykorzystywanych do ich nadzoru.
to technologiczna część systemu informacyjnego;
obejmują zarówno sprzęt, jak i oprogramowanie;
3. Infrastruktura technologiczna obejmuje:
kanały dostepu,
architekturę i standarty,
zbiory danych,
sprzęt.
kanały dostepu,
zbiory danych,
sprzęt.
Aplikacje transakcyjne to:
systemy analizy i przetwarzania danych online
systemy data mining.
oprogramowanie automatyzujące powtarzalne czynności wynikające z operacyjnej działalności przedsiębiorstwa
oprogramowanie służące do przeprowadzania analiz, interpretacji oraz dzielenia się informacjami i wiedzą,
oprogramowanie automatyzujące powtarzalne czynności wynikające z operacyjnej działalności przedsiębiorstwa
Aplikacjami transformacyjnymi mogą być:
żadne z powyższych.
aplikacje analityczne,
aplikacje transakcyjne,
aplikacje analityczne,
aplikacje transakcyjne,
Obserwowany w ostatnich latach wzrost różnorodności i złożoności informacji, które przedsiębiorstwa muszą przetworzyć w procesach zarządzania wynika z:
większej intensywności konkurencji.
wzrostu złożoności rynków zbytu, dostawców, konkurentów
zmniejszenia się stopnia zmienności charakterystyk odbiorców, dostawców oraz konkurentów,
rynkowego rozszerzania się zakresu działalności przedsiębiorstw
większej intensywności konkurencji.
wzrostu złożoności rynków zbytu, dostawców, konkurentów
rynkowego rozszerzania się zakresu działalności przedsiębiorstw
W odniesieniu do struktury sektora i reguł konkurencji wykorzystanie technologii teleinformatycznych powoduje:
zwiększenie asymetrii informacji między sprzedającymi i kupującymi,
pogorszenie siły przetargowej dostawców, poprzez ich ciągłe wystawienie na konkurencję i presję na obniżanie bądź niepodnoszenie cen.
większe zagrożenie jeszcze szybszego wprowadzania produktów substytucyjnych,
pogorszenie siły przetargowej dostawców, poprzez ich ciągłe wystawienie na konkurencję i presję na obniżanie bądź niepodnoszenie cen.
większe zagrożenie jeszcze szybszego wprowadzania produktów substytucyjnych,
W odniesieniu do budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, wykorzystanie technologii informacyjnych wpływa na:
zmianę zasięgu konkurencji,
zwiększenie zróżnicowanie,
odkrywanie niewidocznych dotychczas tendencji na rynku,
redukcję kosztów.
zmianę zasięgu konkurencji,
zwiększenie zróżnicowanie,
odkrywanie niewidocznych dotychczas tendencji na rynku,
redukcję kosztów.
Do głównych generatorów wartości przedsiębiorstwa należą:
koszt kapitału.
wolne przepływy pieniężne,
kapitał intelektualny,
okres wzrostu wartości,
koszt kapitału.
wolne przepływy pieniężne,
okres wzrostu wartości,
Kapitał strukturalny obejmuje:
lojalność i satysfakcję klientów.
organizację i procesy przedsiębiorstwa,
umiejętności, doświadczenie i wiedzę pracowników,
organizację i procesy przedsiębiorstwa,
W przypadku przedsiębiorstwa budującego swoją wartość zgodnie z modelem warsztatu wartości, źródłem wartości IT jest:
wspomaganie w zakresie identyfikowania nowych skupisk klientów i ich wzorców zachowań w celu zwielokrotnienia wymian między użytkownikami,
optymalizacja wydajności i uelastycznianie poszczególnych elementów łańcucha wartości,
wspomaganie w zakresie gromadzenia i analizy informacji i wiedzy dotyczącej problemów i ich rozwiązań.
wspomaganie w zakresie gromadzenia i analizy informacji i wiedzy dotyczącej problemów i ich rozwiązań.
Czy każde przedsiębiorstwo posiada nadzór IT?
tak
nie
tak
Nadzór IT obejmuje:
zasady i procedury służące do efektywnego wykorzystywania IT,
zarządzanie ludźmi.
struktury podejmowania decyzji,
podejmowanie codziennych decyzji,
zasady i procedury służące do efektywnego wykorzystywania IT,
struktury podejmowania decyzji,
Celem budowy efektywnego systemu nadzoru IT jest jasne określenie:
w jaki sposób będą monitorowane efekty tych decyzji.
kto powinien podejmować te decyzje,
w jaki sposób te decyzje zostaną podjęte,
) jakie decyzje muszą zostać podjęte w celu zapewnienia efektywnego zarządzania IT,
w jaki sposób będą monitorowane efekty tych decyzji.
kto powinien podejmować te decyzje,
w jaki sposób te decyzje zostaną podjęte,
) jakie decyzje muszą zostać podjęte w celu zapewnienia efektywnego zarządzania IT,
Czy nadzór IT jest elementem nadzoru korporacyjnego?
tak
nie
tak
W ramach nadzoru IT zaangażowane są:
zarząd,
udziałowcy,
zasoby finansowe.
zasoby fizyczne,
zarząd,
Zasoby informacyjne to m.in.:
budynki i fabryki.
ludzie i ich umiejętności,
relacje wewnątrz przedsiębiorstwa,
wiedza o klientach, procesach i finansach przedsiębiorstwa,
wiedza o klientach, procesach i finansach przedsiębiorstwa,
Do obszarów nadzoru IT należy:
zarządzanie usługami IT,
pomiar wydajności IT,
implementacja systemów IT.
dostarczanie wartości przez IT,
pomiar wydajności IT,
dostarczanie wartości przez IT,
Dopasowanie strategiczne IT obejmuje:
zarządzanie ryzykiem IT,
jak najbardziej efektywne wykorzystanie posiadanych zasobów IT,
zarządzanie bezpieczeństwem IT.
zapewnienie, iż IT dostarcza zakładane efekty poprzez jasno określone oczekiwania i miary,
jak najbardziej efektywne wykorzystanie posiadanych zasobów IT,
zapewnienie, iż IT dostarcza zakładane efekty poprzez jasno określone oczekiwania i miary,