Fiszki

FIZ/ALL

Test w formie fiszek dramat
Ilość pytań: 669 Rozwiązywany: 57452 razy
601. Przykładem pamięci świadomej jest:
pamięć proceduralna
pamięć prospektywna
wszystkie z powyższych
torowanie
pamięć prospektywna
602. Pamięć słów, reguł, języka to pamięć
nieświadoma
niedeklaratywna
semantyczna
zdarzeń
semantyczna
603. Pamięć epizodyczna jest kodowana w:
hipokampie
bocznej części płata skroniowego
wszystkie powyższe odpowiedzi są prawidłowe
tylnej części płata czołowego
hipokampie
604. Upośledzenie pamięci autobiograficznej, z tendencją do wypełniania luk konfabulacjami, jest typowe dla:
aleksji
niepamięci wstecznej
zespołu Korsakowa
niepamięci następczej
zespołu Korsakowa
605. Uszkodzenie bocznej części płata skroniowego upośledza pamięć
prospektywną
emocji
semantyczną
proceduralną
semantyczną
606. Upośledzenie pamięci semantycznej nastąpi przy uszkodzeniach
hipokampa
tylnej części płata czołowego
zarówno bocznej części płata skroniowego jak i tylnej części płata czołowego
bocznej części płata skroniowego
zarówno bocznej części płata skroniowego jak i tylnej części płata czołowego
607. Za zjawisko prymingu odpowiada
tylna część płata ciemieniowego
hipokamp
przegrod
ciało migdałowate
tylna część płata ciemieniowego
608. Zjawisko primingu polega na
ułatwieniu rozpoznawania słów lub przedmiotów dzięki wcześniejszej ekspozycji na nie
osłabieniu reakcji w miarę powtarzania bodźca
przechowywaniu informacji zwykle przez krótki czas
przekształceniu pamięci krótkotrwałej w długotrwałą
ułatwieniu rozpoznawania słów lub przedmiotów dzięki wcześniejszej ekspozycji na nie
609. Sytuacja, w której matka budzi się natychmiast, kiedy dziecko płacze jest przykładem: (
habituacji
afazji
sensytyzacji
synestezji
sensytyzacji
610. Zmniejszenie odpowiedzi po wielokrotnym powtarzaniu bodźca nie będącego bodźcem szkodliwym to
torowanie
sensytyzacja
synestezja
habituacja
habituacja
611. Podczas konsolidacji śladu pamięciowego impulsy nerwowe krążą po zamkniętych łańcuchach neuronów. Prawidłowa kolejność struktur tworzący krąg Papeza to:
zakręt obręczy - kora śródwęchowa - zakręt zębaty – hipokamp – ciała suteczkowate podwzgórza - jądra przednie wzgórza
hipokamp – zakręt obręczy – kora śródwęchowa – zakręt zębaty – ciała suteczkowate podwzgórza – jądra przednie wzgórza
zakręt zębaty – kora śródwęchowa – hipokamp – ciała suteczkowate podwzgórza – jądra przednie wzgórza
kora śródwęchowa – hipokamp – zakręt zębaty – ciała suteczkowate podwzgórza – zakręt obręczy
zakręt obręczy - kora śródwęchowa - zakręt zębaty – hipokamp – ciała suteczkowate podwzgórza - jądra przednie wzgórza
hipokamp – zakręt obręczy – kora śródwęchowa – zakręt zębaty – ciała suteczkowate podwzgórza – jądra przednie wzgórza
zakręt zębaty – kora śródwęchowa – hipokamp – ciała suteczkowate podwzgórza – jądra przednie wzgórza
kora śródwęchowa – hipokamp – zakręt zębaty – ciała suteczkowate podwzgórza – zakręt obręczy
612. Typowe objawy uszkodzenia hipokampa to:
niepamięć następcza
niepamięć wsteczna głównie epizodyczna
niepamięć wsteczna głównie semantyczna
prawidłowa jest odpowiedź a i c
prawidłowa jest odpowiedź a i c
613. Obustronne uszkodzenie obejmujące hipokamp i korę śródwęchową powodują, że chorzy zachowują pamięć zdarzeń odległych, lecz mają trudności z wytwarzaniem nowych śladów pamięciowych. Zjawisko takie nazywamy
zespołem Korsakowa
zespołem Kluver-Bucy
anterograde amnesia
retrograde amnesia
anterograde amnesia
614. Uszkodzenie styku ciemieniowo-skroniowo-potylicznego jest przyczyną afazji
amnestycznej
ruchowej
czuciowej
przewodzeniowej
amnestycznej
615. Uszkodzenie pęczka łukowatego łączącego obszar czuciowy z obszarem ruchowym mowy jest przyczyną:
afazji przewodzenia
apraksji mowy
afazji amnestycznej
afazji sensorycznej
afazji przewodzenia
616. Uszkodzenia w obrębie pola Broki są przyczyną afazji:
przewodnictwa
amnestycznej
ruchowej
czuciowej
ruchowej
617. U pacjenta doszło do uszkodzenia w obrębie wyspy co skutkuje
afazją sensoryczną
apraksją mowy
afazją amnestyczną
afazją przewodzeniową
apraksją mowy
618. Jeżeli chory nie rozumie adresowanych do niego prostych informacji i poleceń, stosuje parafazje i neologizmy możemy podejrzewać:
mutyzm akinetyczny
afazję czuciową
apraksję mowy
aleksję
afazję czuciową
619. Jeżeli chory ma problemy z nazywaniem przedmiotów, określa przedmioty w sposób opisowy, możemy podejrzewać:
adynamię czołową
mutyzm akinetyczny
apraksję mowy
afazję amnestyczną
afazję amnestyczną
620. Chorzy z tzw. zespołem rozszczepienia mózgu mają problemy z nazywaniem przedmiotów trzymanych:
w lewej ręce
w prawej ręce
nie wykazują takich problemów
w prawej i lewej ręce
w lewej ręce

Powiązane tematy

#wolne #wakacje #zegnajcie

Inne tryby