Fiszki

Teorie Strategii

Test w formie fiszek Test wszystkie pytania
Ilość pytań: 113 Rozwiązywany: 4528 razy
Aby inwestycje w kluczowe kompetencje przyniosły zwrot, konieczne jest :
Minimalizowanie wydatków na badania i rozwój
Tworzenie ich na poziomie strategicznych jednostek biznesu (SBU)
Maksymalizowanie wydatków na badania i rozwój
Wykorzystywanie ich w produktach na wielu rynkach
Wykorzystywanie ich w produktach na wielu rynkach
Aby rozwiązać problem złożony (taki jak strategia)
Należy jasno komunikować wszelkie założenia
Należy zapewnić dostęp informacji z wielu źródeł N
Patrzeć na problem z wielu różnych perspektyw
Wszystkie powyższe
Wszystkie powyższe
Autorem strategii w podejściu planistycznym jest:
Cała kadra kierownicza
Najwyższe kierownictwo organizacji
Cała organizacja
Nie można określić autora, gdyż strategia powstaje inkrementalnie
Najwyższe kierownictwo organizacji
Autorem w strategii planistycznej jest:
Cała organizacja
Cała kadra kierownicza
Najwyższe kierownictwo organizacji
Nie można określić autora gdyż strategia powstaje inkrementalnie
Najwyższe kierownictwo organizacji
Barierą myślenia twórczego (kreatywnego) jest:
Brak procedury postępowania
Zbyt wiele pomysłów
Brak wizji
Brak informacji
Brak wizji
Celem podejścia planistycznego do strategii jest:
Kreowanie elastyczności
Nadmierna autonomia organizacji
Optymalizacja z góry podejmowanych działań
Integracja zadań wykonywanych w procesie formułowania strategii
Optymalizacja z góry podejmowanych działań
Decyzje inwestycyjne realizowane w sekwencji z zachowaniem prawa do braku kontynuacji to definicja:
Strategii planistycznej
Strategii prostych reguł
Strategii realnych opcji
Strategii dominującej logiki
Strategii realnych opcji
Ekonomia skali (nie mylić z zakresu) polega na:
Ekonomicznemu doborowi rynków pozwalającym na minimalizację kosztów
Wykorzystywaniu takich samych elementów / części w wielu produktach
Wytwarzaniu długich serii takich samych, standardowych produktów
Zakreślaniu granic działania organizacji
Wytwarzaniu długich serii takich samych, standardowych produktów
Ekonomia zakresu (nic mylić ze skali) polega na:
Zakreślaniu granic działania organizacji
Wykorzystywaniu takich samych elementów / części w wielu produktach
Wytwarzaniu długich serii takich samych produktów
Ekonomicznemu doborowi rynków pozwalającym na minimalizację kosztów
Wykorzystywaniu takich samych elementów / części w wielu produktach
Fujisawa nie stawiał żadnego ilościowego celu przed menedżerem Hondy w USA , z punktu widzenia szkoły ewolucyjnej (wzorca):
Jest to norma kulturowa japońskich organizacji - niemożliwa do zastosowania w innych
Pozwala to na stopniowe odkrywanie kierunku działania
Jest to błąd strategiczny
Umożliwia rozliczenie z działem menedżerów
Pozwala to na stopniowe odkrywanie kierunku działania
Gdy trzeba uwzględnić wiele czynników, a kluczowe jest zaangażowanie:
Należy eksperymentować
Należy określić plan działania i wyznaczyć wysokie nagrody za realizację
Należy wybrać podejście kreatywne
Należy wybrać podejście racjonalne
Należy wybrać podejście kreatywne
Jaką strategię wejścia na rynek wybrali japońscy menedżerowie:
Testowanie rynku różnymi modelami i dopasowania do potrzeb
Analiza rynku i dopasowania do oferty
Kopiowania oferty z rynku japońskiego
Testowanie rynku różnymi modelami i dopasowania do potrzeb
Kluczem do sukcesu wdrożenia planu A 380 była:
Synergia i koordynacja działań
Przeznaczenie odpowiednich zasobów finansowych
Odpowiednia kampania marketingowa
Synergia i koordynacja działań
Kluczowe kompetencje wg koncepcji Hamela i Prahalada powinny:
Odznaczać się trudnością w imitacji
Dawać dostęp do atrakcyjnego rynku
Być budowane na poziomie SJB (SBU)
Wszystkie powyższe
Odznaczać się trudnością w imitacji
Kluczowym założeniem podejścia prostych reguł jest
Żadne z powyższych
Umiejętność korzystania z ulotnych szans
Korzystanie z realnych opcji
Formalizacja procedur działania
Umiejętność korzystania z ulotnych szans
Komatsu ( firma na skraju bankructwa ) stawiające za cel pobicie Caterpilara (lidera na rynku maszyn budowlanych) w latach 60:
Wszystkie powyższe
Stworzyło „dynamiczne napięcie” redukowane przy wykorzystaniu zasobów niematerialnych
Nieracjonalnie formuło cel strategiczny
Sformułowało cel zgodnie z modelem SMART
Stworzyło „dynamiczne napięcie” redukowane przy wykorzystaniu zasobów niematerialnych
Które ze stwierdzeń poniżej najlepiej określa - dynamiczne napięcie - w koncepcji szkoły zasobowej?
żadne z powyższych
jest to dynamiczne dopasowanie zasobów niematerialnych do materialnych
jest to błąd w formułowaniu celów polegający na niedopasowaniu celów do posiadanych zasobów
jest to celowe formułowanie „napiętych celów”, które mają mobilizować organizacje
jest to celowe formułowanie „napiętych celów”, które mają mobilizować organizacje
Metoda scenariuszowa
bierze pod uwagę zarówno czynniki ilościowe jak i jakościowe
wszystkie powyższe
nie może być stosowana w warunkach niepewności
pozwala na znalezienie najważniejszego kierunku zmian
bierze pod uwagę zarówno czynniki ilościowe jak i jakościowe
Myślenie kreatywne w strategii obrazuje metafora:
Strategia jak ogrodnictwo
Strategia jako sztuka
Strategia jako nauka
Strategia jako chaos
Strategia jako sztuka
Myślenie racjonalne w strategii obrazuje metafora:
Strategia jako chaos
strategia jako sztuka
Strategia jako nauka
strategia jako ogrodnictwo
Strategia jako nauka

Powiązane tematy

Inne tryby