Strona 3

Olimpiada znajomości Afryki

Pytanie 17
. Termin „fetyszyzm” – w kontekście afrykańskim – wprowadził do religioznawstwa
Alvise da Ca’da Mosto
Charles de Brosses
Mircea Eliade
Pytanie 18
Pierwszym dokumentem w historii papiestwa, który w dużej grupie religii pozachrześcijańskich dostrzegł także religie Afryki Subsaharyjskiej, była encyklika:
Aleksandra VI Inter caetera (1493);
Jana Pawła II Redemptoris missio (1990).
Pawła VI Ecclesiam suam (1964)
Pytanie 19
Autorem orędzia Africae terrarum jest papież:
Grzegorz XVI
Pius XII
Paweł VI.
Pytanie 20
W tradycyjnych religiach afrykańskich:
wyznanie wiary składa się podczas obrzędów inicjacyjnych
poszczególne elementy doktryny wiary ustala rada starszych dla danej grupy etnicznej.
nie ma wyznań wiary
Pytanie 21
Sena u ludu Tura z Wybrzeża Kości Słoniowej to:
duchy-olbrzymy
Matka-Ziemia.
zmarli przodkowie
Pytanie 22
W Afryce Wschodniej wśród Bantu zaszczytny termin „mugambi” oznacza:
wodza deszczu
ofiarnika
tego, kto posiada słowo
Pytanie 23
Tym, co z pewnością łączy kultury Afryki Subsaharyjskiej, jest:
tradycyjna struktura wspólnotowa
kasta kapłańska.
instytucja Naczelnego Wodza
Pytanie 24
Plemię, które w Afryce Subsaharyjskiej jest bardziej jednostką organizacji politycznej, jest zasadniczo
matrylinearne.
endogamiczne
egzogamiczne