Fiszki

Olimpiada znajomości Afryki

Test w formie fiszek Pytania z XX edycji
Ilość pytań: 140 Rozwiązywany: 1689 razy
Cheikh Hamidou Kane (ur. 1928) jest:
twórcą tzw. odnowy islamskiej w Afryce Zachodniej.
znanym pisarzem senegalskim;
przywódcą duchowym muzułmanów malijskich
znanym pisarzem senegalskim;
Trzecie Zwyczajne Zgromadzenie Ogólne Synodu Biskupów, poświęcone ewangelizacji we współczesnym świecie, odbyło się w roku:
1985
1974
1991
1974
Według adhortacji Ecclesia in Africa, u początków chrześcijaństwa chrzest przyjął – jako pierwszy Afrykanin:
Anastazy z Aleksandrii Egipskiej;
dworzanin Kandaki, królowej etiopskiej.
Barnaba, niewolnik z Afryki Czarnej
dworzanin Kandaki, królowej etiopskiej.
I Specjalne Zgromadzenie Synodu Biskupów poświęcone Afryce odbyło się w roku:
1998
1989
1994
1994
Według adhortacji Ecclesia in Africa początki ewangelizacji Afryki sięgają czasów apostolskich i zgodnie z tradycją są związane z imieniem i nauczaniem
św. Barnaby.
ewangelisty Marka
św. Pawła, apostoła narodów
ewangelisty Marka
Do wybitnych przedstawicieli tzw. Szkoły Aleksandryjskiej należał
św. Augustyn;
Tertulian
Orygenes
Orygenes
W ciągu tych pierwszych stuleci Kościoła w Afryce także kobiety dawały świadectwo o Chrystusie, m.in
św. Felicyta i św. Perpetua
św. Klotylda
św. Agnieszka
św. Felicyta i św. Perpetua
Według adhortacji Ecclesia in Africa ewangelizacja Angoli rozpoczęła się w roku:
1492
1884
1822
1492
Papież Grzegorz XV utworzył Kongregację De Propaganda Fide, aby zapewnić sprawniejszą organizację i rozwój misji w roku:
1803
1622
1748
1622
Święci męczennicy ugandyjscy zostali kanonizowani w bazylice rzymskiej przez papieża:
Pawła VI
Jana Pawła II
Grzegorza XVI
Pawła VI
.Święta Józefina Bakhita pochodziła z
Zairu (Konga)
Madagaskaru
Sudanu
Sudanu
I Specjalne Zgromadzenie Synodu Biskupów poświęcone Afryce uznało za ideę przewodnią ewangelizacji Afryki wizję
respektowania prawa człowieka do wolności religijnej;
wyzwolenia ekonomicznego i kulturowego
Kościoła jako Rodziny Bożej
Kościoła jako Rodziny Bożej
Według adhortacji Ecclesia in Africa chrześcijanie nie mogą zapominać, że wielu muzułmanów stara się naśladować
Mojżesza w jego wędrówce do Ziemi Obiecanej.
Adama, pierwszego człowiek
wiarę Abrahama
wiarę Abrahama
. Ile podróży apostolskich odbył Jan Paweł II do krajów afrykańskich
51
32
42
42
Alvise da Ca’da Mosto, autor jednej z najstarszych relacji o Afryce, z pochodzenia był
Turkiem w służbie portugalskiej.
Hiszpanem
Wenecjaninem
Wenecjaninem
Georg Friedrich Hegel – słynny niemiecki filozof – uważał Afrykę za
kolebkę pierwszych systemów filozoficznych
kontynent bez religii i bez prawa
pełną obietnic gospodarczych
kontynent bez religii i bez prawa
. Termin „fetyszyzm” – w kontekście afrykańskim – wprowadził do religioznawstwa
Charles de Brosses
Alvise da Ca’da Mosto
Mircea Eliade
Charles de Brosses
Pierwszym dokumentem w historii papiestwa, który w dużej grupie religii pozachrześcijańskich dostrzegł także religie Afryki Subsaharyjskiej, była encyklika:
Jana Pawła II Redemptoris missio (1990).
Aleksandra VI Inter caetera (1493);
Pawła VI Ecclesiam suam (1964)
Pawła VI Ecclesiam suam (1964)
Autorem orędzia Africae terrarum jest papież:
Grzegorz XVI
Paweł VI.
Pius XII
Paweł VI.
W tradycyjnych religiach afrykańskich:
wyznanie wiary składa się podczas obrzędów inicjacyjnych
nie ma wyznań wiary
poszczególne elementy doktryny wiary ustala rada starszych dla danej grupy etnicznej.
nie ma wyznań wiary