Strona 3

Teoria Strategii

Pytanie 17
Dwa kluczowe wyzwania w teraźniejszości działania firmy to:
d. Zmniejszenie kosztów i poprawa jakości
b. Zwiększenie ekonomii skali i zakresu
c. Stałe doskonalenie i neutralizacja ruchów konkurencji
a. Doskonalenie ścieżki rozwojowej i przełamywanie inercji
Pytanie 18
Jedną z kluczowych technik teorii prostych reguł jest budowa innowacyjnych strategii z wykorzystaniem analizy grzebieniowej zwanej również strategią błękitnego oceanu. Jej istota sprowadza się przede wszystkim do:
d. Starannej analizy preferencji odbiorców i koncentracji na kluczowych oczekiwanych ważnego segmentu klientów.
c. Istotnej modyfikacji dominującego modelu biznesowego drogą dodawania, odejmowania i/lub zmiany istotnych wyborów lub ich wartości
b. Wygenerowanie maksymalnej liczby możliwych kreatywnych opcji strategii i następnie – po analizie – wybraniu jednego który jest jednocześnie innowacyjny i realistyczny.
a. Stworzenie zupełnie nowej koncepcji strategicznej wychodząc – podobnie jak w podobnie jak w reinżynieringu - od czystej kartki papieru
Pytanie 19
Aktualnie dominujący model teoretycznych strategii firmy opiera się na koncepcji:
d. Specyficznych zasobów i umiejętności, które budują podstawy przewagi konkurencyjnej
b. Elektrycznej teorii zasobów J. Dunninga
c. Przewagi konkurencyjnej zbudowanej na kilku silnych stronach firmy w jednym elemencie łańcucha wartości
a. Łączenia strategii samorzutnych i planowych
Pytanie 20
Historia odciska silne piętno na rozwiązaniach przyjętych przez organizacje i kształtuje także ich strategie poprzez efekt:
b. Ograniczonej mobilności i specyfiki zasobów
c. Agencji ścieżki rozwojowej
a. Kohorty i imprintu
d. Rezerw strategicznych i opcji realnych
Pytanie 21
Zasada ograniczonej racjonalności H. Simona jest istotną podstawą teorii ewolucji strategii. Wskazuje ona bowiem, iż ludzie w roli decydentów:
c. Minimalizują ryzyko i cechuje ich aktywna inercja w podejmowaniu decyzji
d. Nie są w stanie rozwiązać prawdziwie złożonych problemów i koncentrują się na osiąganiu satysfakcjonujących a nie optymalnych rezultatów.
b. Wykorzystują głownie heurystyki decyzyjne, głównie kotwiczenie, reprezentatywność i dostępność
a. Wykorzystują przede wszystkim stopniowy proces uczenia się metodą prób i błędów
Pytanie 22
Dwa główne motory imprintu (wdrukowania) rozwiązań organizacyjnych, które cechują się wysoką inercją to:
a. Założyciele i instytucje zewnętrzne
c. Normy i wartości pracowników
b. Kohorty i ścieżka rozwojowa
d. Założyciele i instytucje zewnętrzne
Pytanie 23
Modelowa teoria agencji sugeruje, że w warunkach prawie pełnej informacji i transparentności wyników, funkcjonowania firmy, zarządy firmy powinny być ocenianie przez rady nadzorcze na bazie kontraktów:
a. O natychmiastowych gratyfikacjach, aby zwiększyć motywację zarządów do działania na rzecz pryncypała
d. Opartych na efektach, ponieważ kontrakt oparty na zrachowaniach transferuje zysk w stronę agenta
b. Opartych częściowo na specyfikacji zachowań a częściowo specyfikacji efektów
c. Opartych na specyfikacji zachowań, ponieważ kontrakt oparty na efektach transferuje zysk w stronę agenta
Pytanie 24
Kluczowe wnioski praktyczne wynikające z teorii prostych reguł sugerują zmianę modelu zachowaniu menedżerów, których firmy działają na zmiennych rynkach. Menedżerowie tacy powinni:
d. Działać szybko, ale rozważnie, traktując wypracowany z czasem zbiór reguł jako dekalog postepowania.
b. Działać jak przedsiębiorcy, koncentrując się na szansach i akceptując wysoki poziom ryzyka
c. Koncentrować się na budowaniu wizji, misji firmy, a skuteczne rozwiązanie problemów organizacyjnych pozostawiać średniej kadrze.
a. Maksymalnie upraszczać system zarządzania firmą i zarządzać w sposób partycypacyjny.

Powiązane tematy