Strona 3

TEST CONTROLLING 1

Pytanie 17
17. Mierniki służące do oceny centrum przychodów są ukierunkowane na spadek lub wzrost. W których z wymienionych mierników pożądany jest spadek?
b. Terminowość realizacji zamówień, poziom reklamacji, cykl zapasów wyrobów gotowych
a. Relacji kosztów sprzedaży do przychodów, poziom reklamacji, czas załatwiania reklamacji
c. Terminowość realizacji zamówień, czas załatwiania reklamacji, poziom realizacji zamówień
d. Stopa marży brutto, średnia sprzedaż na klienta, terminowość realizacji zamówień
Pytanie 18
18. System oceny centrów kosztów musi być tak zbudowany aby:
b. Umożliwiały analizę ex post w realizacji zadań
a. Liczby były ujęte z punktu widzenia księgowego
c. Dostarczały motywacji menadżerom i pracownikom
d. Umożliwiał analizę ex ante w realizacji zadań
Pytanie 19
19. Wybrane mierniki mogące posłużyć ocenie stopnia realizacji zadań powierzonych centrom inwestycji to: (skrypt) ?????
d. Księgowa stopa zwrotu z inwestycji
a. Stopa zwrotu z kapitału własnego
b. Żadna z odpowiedzi nie jest poprawna
c. Zysk rezydualny
Pytanie 20
20. Wskaźnik struktury marży pokrycia obrazuje:
c. Ile procent marży idzie na pokrycie kosztów produkcji danego centrum zysku
a. Ile procent marży idzie na pokrycie kosztów stałych danego centrum zysku
b. Ile procent marży idzie na pokrycie kosztów zmiennych danego centrum zysku
d. Ile procent marży idzie na pokrycie kosztów całkowitych danego centrum zysku
Pytanie 21
21. Na kryteria mierników oceny centrów odpowiedzialności składa się:
a. Adekwatność
b. Użyteczność
d. Terminowość
c. Siła
Pytanie 22
22. Specyficzne korekty wielkości księgowych w koncepcji zysku ekonomicznego:
c. Odróżniają zysk księgowy od zysku ekonomicznego
b. Przekładają informację księgowe na ekonomiczną rzeczywistość
a. Odróżniają ekonomiczną wartość dodaną od zysku ekonomicznego
d. Są łatwe do zrozumienia dla menadżerów spoza działu finansowego
Pytanie 23
23. Wg jakich kryteriów oceniani są menadżerowie centrum przychodów:
d. Terminowości dostaw
a. Różnicy między przychodami ze sprzedanych produktów a planowanymi kosztami
c. Realizacji budżetu
b. Skorygowanej wartości ekonomicznej dodanej
Pytanie 24
24. W jakim celu tworzy się budżet kosztów:
d. Aby zaplanować wynik całościowy przedsiębiorstw
b. W celu motywowania pracowników do większego zaangażowania w realizację budżetu
c. Dla celów kontroli
a. W celu koordynowania z innymi działami np. z finansowaniem wydatków

Powiązane tematy

#test #controlling #1