System Windows wspiera doładowanie procesów oczekujących na zdarzenie z klawiatury bardziej niż oczekujące na zdarzenie z HDD
Procesy interaktywne oparte o konsolę nie wymagają wsparcia ze strony systemu Linux
System Linux przerzuca wykonywanie procesów interaktywnych na najmniej aktualnie obciążony procesor
Procesy interaktywne wymagają wydłużonego przedziału czasu procesora w Windows NT
System Windows wspiera doładowanie procesów oczekujących na zdarzenie z klawiatury bardziej niż oczekujące na zdarzenie z HDD
Prawdą jest, że potoki anonimowe:
realizują komunikację w pełni obustronną
realizują przepływ danych ograniczony w przestrzeni adresowej jednego procesu
umożliwiają na komunikację dwóch niespokrewnionych procesów
wymagają użycia dodatkowego mechanizmu do synchronizacji
realizują przepływ danych ograniczony w przestrzeni adresowej jednego procesu
Prawdą jest, że potoki anonimowe:
pozwalają na komunikację między procesem macierzystym a procesem potomnym
umożliwiają komunikację między procesem nadającym a procesem odbierającym (twórcą potoku)
umożliwiają komunikację między procesem odbierającym a procesem nadającym (twórcą potoku)
pozwalają na komunikację procesów niespokrewnionych ale tylko w obrębie jednej maszyny
pozwalają na komunikację między procesem macierzystym a procesem potomnym
Prawdą jest, że:
identyfikowane są w systemie Linux poprzez funkcję generującą identyfikator ftok()
potoki anonimowe wymagają podania nazwy w celu pozyskania uchwytu (wskaźnika)
dostarczają uchwyty do zapisu i odczytu operacji na plikach
pozwalają na komunikację w sieci
dostarczają uchwyty do zapisu i odczytu operacji na plikach
Prawdą jest, że:
pamięć dzielona polega na utworzeniu kopii obiektu pamięci dzielonej w każdym podłączającym się do niej procesie
Pamięć dzielona nie posiada mechanizmów synchronizacji dostępu do danych
Pamięć dzielona pozwala na komunikację asynchroniczną
pamięć dzielona jest identyfikowana jedynie jako lokalny wskaźnik
Pamięć dzielona nie posiada mechanizmów synchronizacji dostępu do danych
Prawdą jest, że:
Instrukcje atomowe pozwalają na synchronizowany dostęp do zmiennych w obrębie pamięci dzielonej
dostęp do obiektu pamięci dzielonej mogą uzyskać co najwyżej dwa osobne procesy (nadawca i odbiorca)
pamięć dzielona tworzona jest w momencie podłączenia się drugiego procesu dokonującego wymiany danych, w przypadku czytania z pustej pamięci generowany jest odpowiedni sygnał (Linux)
synchronizację międzyprocesową pamięci dzielonej można przeprowadzić przy pomocy semafora anonimowego
synchronizację międzyprocesową pamięci dzielonej można przeprowadzić przy pomocy semafora anonimowego
Prawdą jest, że:
pamięć dzielona jest optymalnym rozwiązaniem do przekazywania pojedynczych zmiennych
aby uzyskać dostęp do spójnych danych w pamięci dzielonej, trzeba wykorzystywać globalne obiekty synchronizujące
pamięć dzielona jest optymalnym rozwiązaniem do przekazywania ciągu wiadomości
dane w pamięci dzielonej formowane są jako paczki
aby uzyskać dostęp do spójnych danych w pamięci dzielonej, trzeba wykorzystywać globalne obiekty synchronizujące
Prawdą jest, że:
potoki nazwane pozwalają na komunikację opartą o powiadomienia o nadejściu wiadomości
komunikacja w potokach nazwanych może odbywać się obustronnie
potoki nazwane zawsze posiadają osobnego odbiorcę i osobnego nadawcę (dwa różne procesy)
potoki nazwane występują w systemie Linux
komunikacja w potokach nazwanych może odbywać się obustronnie
Prawdą jest, że potoki nazwane:
pozwalają na informowanie odbiorcy o nadejściu danych
nie występują w systemie Windows NT
pozwalają na komunikację jedynie jednostronną
pozwalają na komunikację zorientowaną na wiadomości
pozwalają na komunikację zorientowaną na wiadomości
Prawdą jest, że potoki nazwane:
pozwalają na komunikację procesów niespokrewnionych
pozwalają na wysyłanie danych od wielu procesów do wielu procesów jednym obiektem potoku
realizują przepływ danych ograniczony do przestrzeni adresowej jednego procesu
pozwalają na komunikację procesów tylko spokrewnionych
pozwalają na komunikację procesów niespokrewnionych
Stronicowanie na żądanie to:
Ładowanie statyczne stron do pamięci operacyjnej przed uruchomieniem programu
Podział aplikacji na segmenty danych, kodu oraz stosu i ładowanie ich podczas pierwszego odwołania do danego segmentu
Ładowanie strony do pamięci operacyjnej przy pierwszym odwołaniu do tej strony
Podział przestrzeni adresowej na pewną liczbę równych części z żądaniem równości wielkości segmentu i wielkości strony pamięci
Ładowanie strony do pamięci operacyjnej przy pierwszym odwołaniu do tej strony