Fiszki

Egzamin inżynierski - SOBDitd

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 62 Rozwiązywany: 2467 razy
W systemie Linux dostępne są następujące algorytmy szeregowania zadań:
statyczne FIFO i Round Robin i dynamiczny SCHED OTHER
statyczny SCHED OTHER i dynamiczne FIFO i Round Robin
statyczny FIFO i dynamiczne SCHED_OTHER i Round Robin
statyczny SCHED_OTHER i dynamiczny FIFO
statyczne FIFO i Round Robin i dynamiczny SCHED OTHER
Jest prawdą, że w systemie Linux szeregowaniu zadań w trybie dynamicznym pierwsze zadanie do wykonania to:
zadanie o najwyższym priorytecie dynamicznym
które ma największą wartość atrybutu interactive credit
zadanie, które ma najwięcej niewykorzystanych impulsów zegara w bieżącej epoce
zadanie o największej wartości nice
zadanie o najwyższym priorytecie dynamicznym
Prawdą jest, że szeregowanie procesów w systemie Linux cechuje następująca własność:
istnieje wsparcie dla aplikacji interaktywnych, które wykorzystuje sygnały od klawiatury i myszki
zadania o priorytecie statycznym podlegają wywłaszczeniu
wyznaczanie epoki następuje po zakończeniu wykonywania procesów czasu rzeczywistego
w pierwszej kolejności w zakresie dynamicznym wykonywane są procesy zgodnie z regułą SJF
istnieje wsparcie dla aplikacji interaktywnych, które wykorzystuje sygnały od klawiatury i myszki
Prawdziwy jest następujący opis dotyczący zasad szeregowania zadań w systemie Windows NT:
połowa niewykorzystanego czasu jest dodawana przy następnym uzyskaniu procesora
aplikacje pierwszoplanowe mają priorytet 15
doładowanie podnosi priorytet procesom serwerowym, oczekującym na dostęp do HDD
jeśli proces wykorzystał swój przedział czasowy, to obniżana jest wartość jego priorytetu o 1
doładowanie podnosi priorytet procesom serwerowym, oczekującym na dostęp do HDD
Prawdziwy jest następujący opis dotyczący zasad szeregowania zadań w systemie Windows NT:
proces interaktywny jest wspierany przez mechanizm ochrony przed zagłodzeniem
Procesy serwerowe mają dwa razy dłuższe czasy wykonania niż procesy w tle
proces w tle może mieć krótszy czas wykonania niż procesy aktywne
proces, który wykonał się poprzez przydzielony czas procesora ma skracany czas wykonania w następnym przedziale
proces w tle może mieć krótszy czas wykonania niż procesy aktywne
Prawdziwy jest następujący opis dotyczący zasad szeregowania zadań w systemie Windows NT:
procesy, które mają wyższy priorytet czekają na zakończenie aktualnie wykonującego się procesu, a następnie dostają zasób procesora
proces, który dostał zasób, na który czekał, dostaje jednorazowo priorytet 15
procesy serwerowe w systemach serwerowych mają dłuższe przedziały wykonywania
procesy, które mają niższy priorytet niż aktualnie wykonujące się, muszą czekać na zakończenie wykonywania procesów o wyższych priorytetach
procesy serwerowe w systemach serwerowych mają dłuższe przedziały wykonywania
Prawdziwy jest następujący opis dotyczący poziomów priorytetów w systemie Linux:
wartość priorytetu statycznego wpływa na liczbę impulsów, w oparciu o które wyznaczany jest czas wykonywania się
w systemie Linux procesom nadawane są priorytety statyczne, dynamiczne i mieszane
priorytet statyczny jest zmieniany w trakcie wykonywania programu przez system operacyjny
wartość priorytetu dynamicznego zależy od programisty
wartość priorytetu dynamicznego zależy od programisty
Prawdziwy jest następujący opis dotyczący poziomów priorytetów w systemie Linux:
priorytet dynamiczny jest realizowany dla procesów o priorytecie statycznym równym 99
wartość interactive credit pozwala na zmianę z linii poleceń priorytetów dynamicznych
priorytet dynamiczny można zmieniać komendą nice
priorytet statyczny można zmieniać komendą nice
priorytet dynamiczny można zmieniać komendą nice
Prawdziwy jest następujący opis dotyczący poziomów priorytetów w systemie Linux:
jako pierwszy do wykonania wśród procesów dynamicznych zostanie wybrany proces o największej przydzielonej liczbie impulsów zegara
czas wykonywania na procesorze jest obliczany w oparciu o priorytety statyczny i wartość nice
parametry interactive credit i nice mogą być zmieniane z linii poleceń lub programowo
czas wykonywania na procesorze jest obliczany w oparciu o priorytety statyczny i dynamiczny
jako pierwszy do wykonania wśród procesów dynamicznych zostanie wybrany proces o największej przydzielonej liczbie impulsów zegara
Prawdziwy jest następujący opis dotyczący poziomów priorytetów w systemie Windows NT:
tylko wybrane wartości priorytetu w zakresie 16-31 mogą być osiągnięte
priorytet może być zmieniany dynamicznie w zakresie 0-31
aplikacje serwerowe mają priorytet równy priorytetowi zadań systemowych (11)
aplikacja aktywna ma podwyższony priorytet na 15
tylko wybrane wartości priorytetu w zakresie 16-31 mogą być osiągnięte
Prawdziwy jest następujący opis dotyczący poziomów priorytetów w systemie Windows NT:
procesy w klasie NORMAL nie mogą osiągnąć priorytetów wątków 15
procesy w klasie NORMAL mają priorytet 8, a w klasie HIGH - 11
wątek procesu o klasie HIGH z modyfikacją THREAD PRIORITY IDLE jest mniej ważny niż wątki procesu NORMAL bez modyfikacji
każdemu wątkowi po przydzieleniu THREAD_PRIORITY_TIME_CRITICAL zostaje nadany priorytet 15
wątek procesu o klasie HIGH z modyfikacją THREAD PRIORITY IDLE jest mniej ważny niż wątki procesu NORMAL bez modyfikacji
Prawdziwy jest następujący opis dotyczący poziomów priorytetów w systemie Windows NT:
wartość klasy procesu można modyfikować w trakcie wykonywania procesu
wartości modyfikatorów priorytetów wątków dotyczą też klas procesów
klasy procesów można przypisywać wątkom danego procesu
danemu wątkowi można programowo zmienić klasę procesu
wartość klasy procesu można modyfikować w trakcie wykonywania procesu
Prawdziwe jest określenie dotyczące szeregowania wieloprocesorowego w systemach Linux i Windows NT:
w obu systemach można przydzielać wybrane zadanie do wybranego procesora
w systemie Linux jest jedna kolejka do każdego procesora
w systemie Linux jeden z procesorów służy do obsługi głównie procesów zagłodzonych
w systemie Windows są osobne kolejki do każdego procesora
w systemie Linux jest jedna kolejka do każdego procesora
Prawdziwe jest określenie dotyczące szeregowania wieloprocesorowego w systemach Linux i Windows NT:
w systemie Linux są osobne kolejki do każdego procesora
jeśli różnica w planowanym wykonaniu dla danego procesora jest większa niż 20% w stosunku do innego procesora, Windows przerzuca wykonanie zadań na ów procesor
w systemie Windows są osobne kolejki do każdego procesora, a ostatni obsługuje tylko procesy zagłodzone
równoległe wykonywanie zadań jest w systemie Linux bezpośrednio powiązane ze wsparciem aplikacji interaktywnych
w systemie Linux są osobne kolejki do każdego procesora
Prawdziwe jest określenie dotyczące szeregowania wieloprocesorowego w systemach Linux i Windows NT:
system Linux przesuwa część zadań do wykonania na inny procesor, jeśli różnica planowanego obciążenia wynosi 25%
W systemie Windows kolejki zadań do wykonania na procesorach są wyznaczane w każdej epoce
system Windows w sposób płynny równoważy obciążenie dla kolejek do procesorów skracając przydziały czasu procesora
system Linux dla danej kolejki zadań obniża czas wykonania o połowę jeśli długość planowanych zadań przekracza 20% kolejki zadań dla pozostałych procesorów
system Linux przesuwa część zadań do wykonania na inny procesor, jeśli różnica planowanego obciążenia wynosi 25%
Prawdą jest, że:
zagłodzenie procesu jest wyraźnie zauważalne w przypadku procesów interaktywnych
zagłodzenie procesu w systemie Linux powoduje wyraźny spadek wydajności systemu
zagłodzenie procesu to długotrwałe oczekiwanie na semafor
zagłodzenie procesu w systemie Windows NT prowadzi do zawieszenia systemu
zagłodzenie procesu jest wyraźnie zauważalne w przypadku procesów interaktywnych
Prawdą jest, że:
zagłodzenie procesu dotyczy tylko procesów interaktywnych
w systemie Windows każdy oczekujący na CPU proces, który się od dłuższego czasu nie wykonuje, dostaje wysoki priorytet
zagłodzeniu w systemie Windows NT odpowiada moduł obsługi systemu plików
w systemie Linux zagłodzenie procesów nie występuje
w systemie Windows każdy oczekujący na CPU proces, który się od dłuższego czasu nie wykonuje, dostaje wysoki priorytet
Prawdą jest, że:
w systemie Windows procesy, które najdłużej się nie wykonywały są przydzielane do poszczególnych procesorów
W systemie Linux algorytm ochrony przed zagłodzeniem zwiększa priorytet statyczny
W systemie Linux niewykorzystane impulsy są częściowo przekazywane procesowi w nowej epoce
w systemie Windows algorytm ochrony przed zagłodzeniem równomiernie podwyższa priorytety wszystkim procesom
W systemie Linux niewykorzystane impulsy są częściowo przekazywane procesowi w nowej epoce
Prawdą jest, że:
aplikacje interaktywne często nie wykorzystują w pełni przydzielonego czasu procesora, co jest wykorzystywane przez algorytm ochrony przed zagłodzeniem do podwyższania priorytetu w Linux
w systemie Linux wsparcie dla aplikacji interaktywnych oparte jest o większe priorytety procesów korzystających z myszki i klawiatury
w systemie Windows procesy, które oczekują na klawiaturę i myszkę, mają wydłużany czas przydziału procesora
w systemie Linux wsparcie aplikacji interaktywnych odbywa się na takich samych zasadach jak w systemie WIndows NT, odpowiednio do modelu priorytetów danego systemu operacyjnego
aplikacje interaktywne często nie wykorzystują w pełni przydzielonego czasu procesora, co jest wykorzystywane przez algorytm ochrony przed zagłodzeniem do podwyższania priorytetu w Linux
Prawdą jest, że:
system Linux wspiera aplikacje korzystające z klawiatury i myszki
system Windows NT wspiera aplikacje interaktywne poprzez przydzielenie priorytetu 15 i wydłużenie przydzielonego czasu procesora dla każdej aplikacji
system Windows NT używa algorytmu doładowania dla klawiatury i myszki
wsparcie aplikacji interaktywnych w systemie Linux odbywa się tylko poprzez mechanizm ochrony przed zagłodzeniem
system Windows NT używa algorytmu doładowania dla klawiatury i myszki

Powiązane tematy

Inne tryby