Fiszki

ZW Egzamin

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 42 Rozwiązywany: 1931 razy
Strategia absorpcji wykorzystuje:
koła jakości
Intranet
zakup licencji
outsourcing badań
zakup licencji
Model „środek-góra-dół”:
ma pochodzenie japońskie
opiera się na zindywidualizowanym zakresie współpracy
ma pochodzenie anglosaskie
ma pochodzenie japońskie
Do cech organizacji inteligentnej zaliczyć można:
mocno zhierarchizowaną strukturę organizacyjną
zarządzanie wiedzą
głównym kierunkiem inwestycji są zasoby materialne
zarządzanie wiedzą
Do elementów wiedzy ugruntowanej zaliczymy:
markę
wiedzę jawną
produkty
wiedzę zapisaną w umyśle człowieka
markę
produkty
Cykl nauki przez działanie obejmuje kolejno:
planowanie, działanie, obserwację, refleksję
socjalizację, eksternalizację, kombinację, internalizację
przygotowanie środków, działanie, kontrolę
planowanie, działanie, obserwację, refleksję
Do warunków sprzyjających realizacji procesu SECI zaliczyć można:
autonomię
Prawdą jest, że:
wiedza ma zdolność do szybkiej dezaktualizacji
strategia protekcji wiedzy chroni przed nowymi wejściami do sektora
wiedza nie może być źródłem przewagi konkurencyjnej
wiedza nie może być sama w sobie produktem
wiedza ma zdolność do szybkiej dezaktualizacji
strategia protekcji wiedzy chroni przed nowymi wejściami do sektora
Do cech organizacji opartych na wiedzy zaliczyć można:
dużą stabilność relacji między pracownikami
uznanie pracowników wiedzy za szczególnie ważny element zasobu ludzkiego
masową produkcję standardowych wyrobów
traktowanie zmian jako zagrożenie
traktowanie zdarzeń nietypowych jako źródło inspiracji i szans rozwojowych
wysoką zależność od przywódcy
uznanie pracowników wiedzy za szczególnie ważny element zasobu ludzkiego
traktowanie zdarzeń nietypowych jako źródło inspiracji i szans rozwojowych
Przyjęcie orientacji proaktywnej przy realizacji procesów
organizacyjnego uczenia się oznacza:
traktowanie zdarzeń nietypowych jako zagrożenie
tworzenie innowacyjnych produktów
liczne znamiona innowacji wdrażanych zmian
podejmowanie dużego ryzyka
dostosowywanie się do zmian zaszłych już w otoczeniu
tworzenie innowacyjnych produktów
liczne znamiona innowacji wdrażanych zmian
Przejęcie orientacji reaktywnej przy realizacji procesów organizacyjnego uczenia się:
tworzenie innowacyjnych produktów o przełomowym znaczeniu
nieliczne znamiona innowacji wdrażanych zmian
podejmowanie dużego ryzyka
dostosowywanie się do zmian zaszłych już w otoczeniu
nieliczne znamiona innowacji wdrażanych zmian
dostosowywanie się do zmian zaszłych już w otoczeniu
Cechy gospodarki opartej na wiedzy to:
brak nadmiaru możliwości
sieciowość
turbulencja otoczenia
głównym źródlem przewagi konkurencyjnej są zasoby finansowe
coraz szerzej wykorzystanie marketingu transakcji
sieciowość
turbulencja otoczenia
Cybernetyczne uczenie się:
to udostępnianie wiedzy organizacjom partnerskim
to kwestionowanie reguł i założeń
to nauka przez codzienne doświadczenia
to kwestionowanie reguł i założeń
Decyzje podejmowane w ramach strategicznego zarządzania wiedzą dotyczą:
ustalania nośników wiedzy, na których wiedza zostanie zapisana
tworzenia luk wiedzy
kształtowania zasobów wiedzy otoczenia
podziału pracy między pracownikami
kształtowania zasobów wiedzy otoczenia
"Cyber ba” to inaczej:
„ba ćwiczące”
„ba syntetyzujące”
„ba pierwotne”
żadne z powyższych
„ba inicjujące”
„ba dialogowe”
żadne z powyższych
Wiedza cicha NIE JEST:
specyficzno-kontekstowa
żadna z powyższych odpowiedzi nie jest fałszywa
skodyfikowana
indywidualna
trudna do sformalizowania
skodyfikowana
Zarządzanie przez „namiętną samokrytykę” - to cecha organizacji:
inteligentnej
wirtualnej
sieciowej
uczącej się
inteligentnej
Dyscypliny P. Serge’a to:
mistrzostwo osobiste, wizja systemowa, zespołowe uczenie się, wspólne modele, myślenie systemowe
mistrzostwo osobiste, wspólne uczenie się, zespołowa wizja, modele systemowe, myślenie modelowe
mistrzostwo osobiste, wspólna wizja, zespołowe uczenie się , modele myślowe, myślenie systemowe
mistrzostwo osobiste, wspólna wizja, zespołowe uczenie się , modele myślowe, myślenie systemowe
„Rozmyta tożsamość” jako cecha organizacji wirtualnej oznacza, że:
żadna z powyższych odpowiedzi nie jest prawidłowa
organizacja ta jest chwilową konfiguracją jednostek organizacyjnych współpracujących ze sobą dla osiągnięcia okazjonalnych, wspólnych celów
organizacja ta nie jest wyraźnie oddzielona od swojego otoczenia
organizacja ta może składać się z jednostek, które rozproszone są geograficznie
organizacja ta nie jest wyraźnie oddzielona od swojego otoczenia
Posiadania potencjału celów, zadań, funkcji procesów i zasobów odnosi się do takiej cechy organizacji fraktalnej, jak:
samopodobieństwo
witalność
dynamika
samoorganizacja
samoorganizacja
Użyteczność informacji oznacza, że powinna być ona:
tak samo interpretowana przez każdego jej użytkownika
w sposób prawdziwy i rzetelny opisywać dane zjawiska
żadna z powyższych odpowiedzi nie jest poprawna
adekwatna do bieżących lub przewidywanych uwarunkowań
w sposób prawdziwy i rzetelny opisywać dane zjawiska
Podział na wiedzę jawną i ukrytą odnosi się do wymiaru:
ontologicznego
epistemologicznego
epistemologicznego
Do operacyjnych zadań zarządzania wiedzą zalicza się:
zapisywanie wiedzy
transfer wiedzy
gromadzenie wiedzy
ekonomiczną ocenę wiedzy i kapitału intelektualnego
określanie nowych kierunków i zakresu wykorzystania zasobów wiedzy
zapisywanie wiedzy
transfer wiedzy
gromadzenie wiedzy

Powiązane tematy

Inne tryby