Fiszki

ZW Egzamin

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 42 Rozwiązywany: 1923 razy
W procesie SECI kombinacja oznacza:
naukę przez działanie
tworzenie systematycznej wiedzy jawnej
przekształcanie wiedzy cichej w wiedzę jawną
przekształcanie wiedzy jawnej w wiedzę cichą
tworzenie systematycznej wiedzy jawnej
Wiedza w ujęciu japońskim to:
informacje przedstawione w kontekście wraz z ich zrozumieniem
wiedza o tym, co wie człowiek
dane + informacje
potwierdzone przekonanie
potwierdzone przekonanie
Strategie zarządzania wiedzą oparte na transferze wiedzy to:
absorpcji
protekcji wiedzy
kreacji przez współdziałanie
rozszerzania wewnętrznego
absorpcji
rozszerzania wewnętrznego
Do wiedzy skodyfikowanej zalicza się:
informacje zawarte w publikacjach
informacje zawarte w głowie człowieka
wiedzę, która jeszcze nie istnieje, i której powstania nikt się nie spodziewa
relacje międzyludzkie
informacje zawarte w publikacjach
Ba inicjujące to:
miejsce w którym jednostki dzielą się doświadczeniami, emocjami, modelami myślowymi
wymysł wykładowcy dla celów niniejszego testu
rodzaj wiedzy skodyfikowanej wykorzystywanej na początku procesu konwersji wiedzy
d
kontekst dla internalizacji
miejsce w którym jednostki dzielą się doświadczeniami, emocjami, modelami myślowymi
Do faz procesu SECI zalicza się:
eksternalizacja
socjalizacja
customizacja
kombinacja
internacjonalizacja
cybernetyzacja
paneuropeizzacja
eksternalizacja
socjalizacja
kombinacja
internacjonalizacja
Techniki heurystycznie znajdują szerokie zastosowanie podczas realizacji:
strategii upiększania wiedzy
strategii absorpcji
strategii rozpowszechniania wewnętrznego
strategii udostępniania wiedzy
strategii kreacji wiedzy
strategii kreacji wiedzy
Jeśli system zarządzania wiedzą oparty jest na strategii personalizacji to:
dobierając ludzi do pracy za najistotniejsze uznaje się ich zdolności twórcze
z powodzeniem można stosować strategię transferu wiedzy
zastosowano podejście techniczne w budowie systemu zarządzania wiedzą
podczas szkoleń szerokie zastosowanie ma e-learning
wynagradza się ludzi głównie za wnoszenie wkładu do baz danych i ich wykorzystanie
dobierając ludzi do pracy za najistotniejsze uznaje się ich zdolności twórcze
W japońskiej koncepcji konwersji wiedzy ba oznacza:
nic nie oznacza
potwierdzone przekonanie
strategię zarządzania wiedzą
kontekst kreowania wiedzy
kontekst kreowania wiedzy
Na transfer wiedzy składają się procesy:
gromadzenia, łączenia i stosowania wiedzy
pozyskiwania, udostępniania, rozpowszechniania i dzielenia się wiedzą
przekazywania, udostępniania, dzielenia się i gromadzenia wiedzy
pozyskiwania, udostępniania, rozpowszechniania i dzielenia się wiedzą
W japońskiej koncepcji zarządzania wiedzą:
wiedzę dzieli się na: wiedzieć jak, kto, co, gdzie
kładzie się nacisk nie na potwierdzenie, lecz na przekonanie
większe znaczenie ma potwierdzenie niż przekonanie
wiedza to potwierdzone przekonanie
kładzie się nacisk nie na potwierdzenie, lecz na przekonanie
wiedza to potwierdzone przekonanie
20. do funkcji ciągłych zarządzania wiedzą zalicza się:
planowanie, organizowanie i kontrolę
selekcję, ewaluację, łączenie i strukturyzowanie wiedzy
motywowanie i pracę z ludźmi, podejmowanie decyzji, koordynowanie
personalizację i kodyfikację
motywowanie i pracę z ludźmi, podejmowanie decyzji, koordynowanie
Wiedza skodyfikowana obejmuje:
wiedzę ukrytą
dane i informacje
wiedzę ugruntowaną
dane i informacje
Cechą wiedzy nie jest:
statyczność
wieloznaczność
dynamiczność
niematerialność
statyczność
Eksternalizacja w procesie SECI oznacza:
przekształcaniu wiedzy jawnej w jawną
przekształcaniu wiedzy cichej w cichą
przekształcaniu wiedzy jawnej w cichą
przekształcaniu wiedzy cichej w jawną
przekształcaniu wiedzy cichej w jawną
W ocenie kapitału intelektualnego zastosowanie znajdują:
nawigator Skandii
monitor aktywów niematerialnych Nonaki i Takeuchi’ego
model SECI
nawigator Skandii
Strategia rozpowszechniania wewnętrznego koncentruje się na:
kreowaniu wiedzy wewnątrz organizacji
obszarze wiedzy nowej i procesie kreowania wiedzy
obszarze wiedzy istniejącej i transferze wiedzy
obszarze wiedzy istniejącej i transferze wiedzy
Oparciem systemu zarządzania wiedzą na technice komputerowej charakteryzuje się:
strategia absorpcji
strategia personalizacji
strategia kodyfikacji
strategia kodyfikacji
Strategia ochrony wiedzy to narzędzie:
zasadniczy element kontekstu zarządzania wiedzą
ochrony przed imitacją świadczonych usług
wykorzystywane podczas procesu socjalizacji (w SECI)
ochrony przed imitacją świadczonych usług
Strategia kreacji wiedzy przez współdziałanie koncentruje się na:
obszarze wiedzy nowej i procesie kreowania wiedzy
obszarze wiedzy istniejącej i transferze wiedzy
kreowaniu wiedzy wewnątrz organizacji
obszarze wiedzy nowej i procesie kreowania wiedzy
kreowaniu wiedzy wewnątrz organizacji

Powiązane tematy

Inne tryby