Fiszki

ZW Egzamin

Test w formie fiszek Pytania do egzaminu
Ilość pytań: 152 Rozwiązywany: 6635 razy
Podczas orientacji globalnej dominującą koncepcją zarządzania było:
Zarządzanie funkcjonalne
Zarządzanie strategiczne
Zarządzanie marketingowe
Zarządzanie strategiczne
Do sposobów zachowania się społeczeństwa w warunkach Nowej gospodarki zaliczyć można:
Wykorzystanie tradycyjnych klasowych sposobów uczenia się, a po zakończeniu szkoły instruktaż w miejscu pracy
Uczenie się w każdym miejscu i czasie, uczenie ustawiczne
Lojalność pracownika wobec samego siebie
Uczenie się w każdym miejscu i czasie, uczenie ustawiczne
Lojalność pracownika wobec samego siebie
Gospodarka oparta na wiedzy to gospodarka
której rozwój bazuje na inwestycjach w zasoby niematerialne
Bazująca na produkcji przemysłowej
Inwestycje w środki trwałe i infrastrukturę materialną są podstawą rozwoju gospodarczego
Bezpośrednio bazująca na produkcji, dystrybucji i użyciu wiedzy oraz informacji
której rozwój bazuje na inwestycjach w zasoby niematerialne
Bezpośrednio bazująca na produkcji, dystrybucji i użyciu wiedzy oraz informacji
Do cech gospodarki opartej na wiedzy, zaliczyć można:
Otoczenie określane jako „burzliwe pole”…
Przewidywalność cyklów gospodarczych, stabilizację
Stabilność warunków otoczenia
Otoczenie określane jako „burzliwe pole”…
W organizacjach opartych na wiedzy:
Skoncentrowanie marketingu na relacjach
Najważniejsze jest minimalizowanie kosztów
Dominującą koncepcją zarządzania jest zarządzanie marketingowe
wytwarza się produkty bogate w wiedze
Skoncentrowanie marketingu na relacjach
wytwarza się produkty bogate w wiedze
Do zasobów niematerialnych organizacji zalicza się:
Kulturę organizacyjną
Zasoby finansowe
Zasób ludzki
Kulturę organizacyjną
Zasób ludzki
Licencje to element:
Własności intelektualnej
Kapitału ludzkiego
Kapitału strukturalnego
Własności intelektualnej
Do cech organizacji opartych na wiedzy zalicza się
Najważniejszym zasobem są środki finansowe
Traktowanie zdarzeń nietypowych jako zagrożenie
Wartość rynkowa zdeterminowana jest przez wartość zasobów niematerialnych
Wykorzystanie proaktywnych strategii konkurowania
Oparcie sposobów działania na sformalizowanych procedurach
Źródłem władzy menedżerskiej jest posiadana wiedza
Wartość rynkowa zdeterminowana jest przez wartość zasobów niematerialnych
Wykorzystanie proaktywnych strategii konkurowania
Źródłem władzy menedżerskiej jest posiadana wiedza
Wiedza w ujęciu zachodnim to:
Informacje przedstawione w kontekście wraz z ich zrozumieniem
Uzasadnione i prawdziwe przekonanie
Potwierdzone przekonanie
Wiedza o tym co wie człowiek
Informacje przedstawione w kontekście wraz z ich zrozumieniem
Do elementów wiedzy ugruntowanej zalicza się:
Produkty
Markę
Wiedzę zapisaną w umyśle człowieka
Wiedzę jawną
Produkty
Markę
Elementy techniczne, jak znajomość rzeczy i umiejętności są składnikiem:
Wiedzy ukrytej
Elementów poznawczych
Wiedzy jawnej
Kapitału strukturalnego
Wiedzy ukrytej
Japońskie ujęcie aktywów wiedzy, umiejętności i know-how indywidualnych osób zalicza do:
Konceptualnych aktywów wiedzy
Kapitału społecznego
Doświadczalnych aktywów wiedzy
Kapitału strukturalnego
Doświadczalnych aktywów wiedzy
W japońskiej koncepcji zarządzania wiedzą:
Informacja nie jest składnikiem wiedzy lecz narzędziem jej budowania i transferu
Informacja jest składnikiem wiedzy
Informacja nie jest składnikiem wiedzy lecz narzędziem jej budowania i transferu
Zarządzanie wiedzą to:
Proces transferu, kreowania, zapisywania i wykorzystania wiedzy Proces transferu, kreowania, zapisywania i wykorzystania wiedzy
Stanowiska i zespoły pracownicze realizujące funkcje zarządzania wiedzą
Proces polegający na realizacji funkcji zarządzania skoncentrowanych na zasobach wiedzy, procesach z ich udziałem i warunkach ich przebiegu
Stanowiska i zespoły pracownicze realizujące funkcje zarządzania wiedzą
Proces polegający na realizacji funkcji zarządzania skoncentrowanych na zasobach wiedzy, procesach z ich udziałem i warunkach ich przebiegu
Do funkcji cyklicznych zarządzania wiedzą zalicza się:
Koordynowanie
Decydowanie
Planowanie
Organizowanie
Planowanie
Organizowanie
Do faz procesu SECI zalicza się:
socjalizacje
Customizację
Internacjonalizację
eksternalizacje
Empiryczne uczenie się
Kombinację
socjalizacje
eksternalizacje
Kombinację
Jeśli:
Organizacja stosuje strategię tworzenia wiedzy powinna oprzeć swój system zarządzania wiedzą na strategii personalizacji
System zarządzania wiedzą oparty zostanie na strategii kodyfikacji należy rozwijać u pracowników umiejętności obsługi systemów komputerowych
Organizacja stawia na transfer i rozwój wiedzy ukrytej powinna szczegółowo programować zachowania pracowników i uniemożliwiać rozwój nieformalnych kontaktów pracowników
Organizacja stosuje strategię tworzenia wiedzy powinna oprzeć swój system zarządzania wiedzą na strategii personalizacji
System zarządzania wiedzą oparty zostanie na strategii kodyfikacji należy rozwijać u pracowników umiejętności obsługi systemów komputerowych
Jeśli pracownik notuje wypowiedź szkoleniowca na temat sposobu obsługi sprzętu (górniczego?) to:
Pozyskuje wiedzę
Kodyfikuje wiedzę
Ugruntowuje wiedzę
Pozyskuje wiedzę
Kodyfikuje wiedzę
Jeśli pracownik opracował instrukcję obiegu dokumentów to:
Rozwinął syntetyczne aktywa wiedzy
Rozwija elementy poznawcze wiedzy ukrytej
Rozwija wiedzę ugruntowaną
Rozwinął syntetyczne aktywa wiedzy
Lojalność pracownika wobec samego siebie oznacza:
Tworzenie pozytywnych relacji ze wszystkimi podmiotami otoczenia
Rekomendowanie samego siebie
Że wizerunek klienta się nie liczy
Tworzenie pozytywnych relacji ze wszystkimi podmiotami otoczenia
Rekomendowanie samego siebie

Powiązane tematy

Inne tryby