Fiszki

Teorie strategii zaliczenie

Test w formie fiszek Przydatne pytania na zaliczenie
Ilość pytań: 98 Rozwiązywany: 3976 razy
Kluczowe dla wypracowania strategii planistycznej jest:
zidentyfikowanie interesariuszy
przeprowadzenie analizy SWOT
przeprowadzenie analizy 5 sił konkurencji
zdefiniowanie kluczowych kompetencji firmy
przeprowadzenie analizy SWOT
Zaletą szkoły realnych opcji jest przyjęcie założenia, że:
prawdopodobieństwo opcji nie jest istotne statystycznie
decydent zachowuje się zgodnie z modelem ograniczonej racjonalności
firma powinna rozważać wiele opcji z możliwości braku kontynuacji
wartość wariantów jest zależna od opcji giełdowych
firma powinna rozważać wiele opcji z możliwości braku kontynuacji
Kluczowe kompetencje wg koncepcji Hamela i Prahalada powinny:
odznaczać się trudnością we wdrożeniu
być budowane na poziomie jednej dywizji
dawać dostęp do zasobów finansowych
wszystkie powyższe
odznaczać się trudnością we wdrożeniu
Wadą szkoły ewolucyjnej jest to, że:
jest zbyt sformalizowana
strategia formułowana jest na zagrożeniach
procesy organizacyjne stają się rutyną
organizacja nie ma wpływu na swój sukces
procesy organizacyjne stają się rutyną
Konkurencja między firmami wg szkoły zasobowej rozpoczyna się od:
walki o pozyskanie składowych technologii i umiejętności
żadne z powyższych
walki na poziomie tworzenia kluczowych kompetencji
walki o udział rynkowy produktu finalnego (końcowego)
walki o pozyskanie składowych technologii i umiejętności
Pierwszym krokiem dla procesu zarządzania strategicznego wg szkoły wzorca powinno być:
analiza branży w której funkcjonuje firma
jasne określenie celów organizacji
analiza silnych i słabych stron organizacji
pozyskanie informacji na temat organizacji ze źródeł nieformalnych
pozyskanie informacji na temat organizacji ze źródeł nieformalnych
Z punktu widzenia szkoły realnych opcji niepewność jest:
zagrożeniem i powinna być traktowana jako ryzyko
minimalizowana dzięki opcjom
szansą i może być wykorzystana
pomijalna dzięki zaawansowanemu aparatowi matematycznemu
szansą i może być wykorzystana
Myślenie kreatywne należy stosować gdy:
przy projektowaniu procesu produkcyjnego
kluczowe jest zaangażowanie w rozwiązanie
problem jest czytelny
pojawiają się złożone opisy problemu
kluczowe jest zaangażowanie w rozwiązanie
Na proces formułowania strategii w szkole ewolucyjnej składa się:
wykorzystanie podejścia scenariuszowego
zbieranie informacji w oparciu o nieformalne kanały
analiza SWOT
tworzenie strategii przez zewnętrznych konsultantów
zbieranie informacji w oparciu o nieformalne kanały
Proszę wskazać wadę szkoły zasobowej w strategii:
Wskazań tej szkoły nie można aplikować dla firm zdywersyfikowanych
Wszystkie powyższe
Trudno jest zdefiniować kluczowe kompetencje - zbyt mało narzędzi
Szkoła ta wskazuje na wewnętrzne podstawy budowy strategii
Szkoła ta wskazuje na wewnętrzne podstawy budowy strategii
Na proces formułowania strategii w szkole ewolucyjnej składa
Tworzenie koalicji uczestniczącej w formułowaniu strategii
Wszystkie powyższe
Zbieranie informacji w sposób nieformalny
Testowanie rozwiązań przed ich wprowadzeniem
Wszystkie powyższe
Decyzje inwestycyjne realizowane w sekwencji z zachowaniem prawa do braku kontynuacji
To definicja strategii dominującej logiki
To definicja strategii prostych reguł
To definicja strategii realnych opcji
To definicja strategii planistycznej
To definicja strategii realnych opcji
Istotą strategii realnych opcji jest:
Uproszczenie strategii
Precyzyjna wycena opcji
Eliminacja czynnika ryzyka decyzji
Podział dużych przedsięwzięć na mniejsze etapy
Podział dużych przedsięwzięć na mniejsze etapy
Wyższość zasobów niematerialnych nad materialnymi wynika z tego, że:
Zasoby niematerialne nie zużywają się w trakcie używania
Wszystkie powyższe
Zasoby niematerialne są dobrze zorganizowane;
Zasoby niematerialne jest trudno wycenić
Zasoby niematerialne nie zużywają się w trakcie używania
Aby rozwiązać problem prosty:
Należy zapewnić dostęp do informacji z wielu źródeł
Znaleźć zależność między przyczynami a problemem
Patrzeć na problem z wielu różnych perspektyw
Należy jasno komunikować wszystkie założenia
Znaleźć zależność między przyczynami a problemem
Kluczowe dla wypracowania strategii planistycznej jest:
Zdefiniowanie kluczowych kompetencji firmy
Przeprowadzenie analizy 5 sił konkurencji
Przeprowadzenie analizy SWOT
Zidentyfikowanie interesariuszy
Przeprowadzenie analizy SWOT
Zaletą szkoły realnych opcji jest przyjęcie założenia, że:
Firma powinna rozważać wiele opcji z możliwością braku kontynuacji
Wartość wariantów jest zależna od opcji giełdowych;
Prawdopodobieństwo opcji nie jest istotne statystycznie
Decydent zachowuje się zgodnie z modelem organizacyjnej racjonalności
Firma powinna rozważać wiele opcji z możliwością braku kontynuacji
Pierwszym krokiem dla procesu zarządzania strategicznego wg. Szkoły wzorca(ewolucyjnej) powinno być:
Analiza silnych i słabych stron w organizacji
Jasne określenie celów organizacji
Analiza branży w której funkcjonuje firma
Pozyskiwanie informacji na temat organizacji ze źródeł nieformalnych
Pozyskiwanie informacji na temat organizacji ze źródeł nieformalnych
Kierownicze kompetencje wg. Koncepcji Hamela i Prahalada powinny:
Wszystkie powyższe
Być budowane na poziomie jednej dywizji
Odznaczać się trudnością we wdrożeniu
Dawać dostęp do zasobów finansowych
Odznaczać się trudnością we wdrożeniu
W szkole pozycyjnej strategia jest uwarunkowana:
Kulturą organizacyjną
Silnymi i słabymi stronami organizacji
Wizją Prezesa
Atrakcyjnością branży
Atrakcyjnością branży

Powiązane tematy

Inne tryby