Fiszki

TEST CONTROLLING 1

Test w formie fiszek TEST CONTROLLING 1
Ilość pytań: 268 Rozwiązywany: 18553 razy
21. Na kryteria mierników oceny centrów odpowiedzialności składa się:
c. Siła
d. Terminowość
b. Użyteczność
a. Adekwatność
c. Siła
b. Użyteczność
a. Adekwatność
22. Specyficzne korekty wielkości księgowych w koncepcji zysku ekonomicznego:
b. Przekładają informację księgowe na ekonomiczną rzeczywistość
d. Są łatwe do zrozumienia dla menadżerów spoza działu finansowego
a. Odróżniają ekonomiczną wartość dodaną od zysku ekonomicznego
c. Odróżniają zysk księgowy od zysku ekonomicznego
b. Przekładają informację księgowe na ekonomiczną rzeczywistość
d. Są łatwe do zrozumienia dla menadżerów spoza działu finansowego
23. Wg jakich kryteriów oceniani są menadżerowie centrum przychodów:
d. Terminowości dostaw
b. Skorygowanej wartości ekonomicznej dodanej
c. Realizacji budżetu
a. Różnicy między przychodami ze sprzedanych produktów a planowanymi kosztami
a. Różnicy między przychodami ze sprzedanych produktów a planowanymi kosztami
24. W jakim celu tworzy się budżet kosztów:
c. Dla celów kontroli
a. W celu koordynowania z innymi działami np. z finansowaniem wydatków
d. Aby zaplanować wynik całościowy przedsiębiorstw
b. W celu motywowania pracowników do większego zaangażowania w realizację budżetu
c. Dla celów kontroli
a. W celu koordynowania z innymi działami np. z finansowaniem wydatków
d. Aby zaplanować wynik całościowy przedsiębiorstw
25. Marża pokrycia kosztów I to różnica między:
a. Przychodami ze sprzedaży produktów a kosztami zmiennymi sprzedanych produktów
c. Marżą pokrycia kosztów III stopnia a kosztami stałymi centrów odpowiedzialności
d. Przychodami ze sprzedaży produktów a kosztami stałymi sprzedawanych produktów
b. Marżą pokrycia kosztów II stopnia a kosztami stałymi
a. Przychodami ze sprzedaży produktów a kosztami zmiennymi sprzedanych produktów
26. Do wyznaczenia miernika poziomu realizacji zamówień musisz znać:
b. Czas od wpływu reklamacji do jej rozstrzygnięcia
c. Przychody ze sprzedaży
d. Liczbę zamówień nieprzyjętych do realizacji
a. Liczbę klientów ogółem
c. Przychody ze sprzedaży
27. Których kosztów NIE zalicza się do kosztów pośrednich?
c. Kosztów badań i rozwoju
b. Kosztów sprzedaży i marketingu
a. Kosztów ogólnego zarządu
d. Kosztów energii technologicznej
d. Kosztów energii technologicznej
28. Które z mierników nie są oparte na danych ze sprawozdań finansowych?
b. Mierniki oceny oparte na przychodach ze sprzedaży, niefinansowe mierniki oceny centrum przychodów
a. Niefinansowe mierniki oceny centrum przychodów
c. Miernik oceny oparte na przychodach ze sprzedaży, mierniki oceny efektywności gospodarowania
d. Miernik oceny oparte na przychodach ze sprzedaży
a. Niefinansowe mierniki oceny centrum przychodów
29. Poziom wskaźnika ROI zależy od:
b. Średniej wartości aktywów operacyjnych
c. Zrealizowanych przychodów ze sprzedaży
d. Ponoszonych kosztów operacyjnych (powinno być samych „kosztów”)
a. Wielkości aktywów operacyjnych wykorzystywanych przez centrum
b. Średniej wartości aktywów operacyjnych
c. Zrealizowanych przychodów ze sprzedaży
a. Wielkości aktywów operacyjnych wykorzystywanych przez centrum
30. Wskaźnik dotrzymania limitu kosztów stałych oblicza się wzorem:
b. Koszty stałe poniesione/ koszty stałe centrum *100
d. Koszty stałe poniesione/ koszty zmienne poniesione *100
a. Koszty stale poniesione/ koszty stałe budżetowe *100
c. Koszty stałe centrum/ koszty stałe poniesione *100
a. Koszty stale poniesione/ koszty stałe budżetowe *100
31. Do oceny pracy centrum przychodów controller powinien przyjąć kilka mierników. Dobór mierników będzie zależny od:
a. Rachunku zysków i strat
b. Specyfiki branży, w której działa dana firma
c. Miejsca centrum przychodów w strukturze controllingowej firmy
d. Przychodów firmy
b. Specyfiki branży, w której działa dana firma
d. Przychodów firmy
32. Centrum wyników wyodrębnione na podstawie grup klientów lub według geograficznych obszarów sprzedaży będzie ponosić koszty stałe związane z:
a. Organizacją marketingu
b. Organizacja sprzedaży
d. Rozwojem centrum
c. Powiększaniem obszaru działania
a. Organizacją marketingu
b. Organizacja sprzedaży
33. Co zaliczamy do instrumentów pobudzania sprzedaży?
a. Opusty cenowe
c. Liczbę przyjętych reklamacji
d. Udział w rynku?
b. Przychody ze sprzedaży
a. Opusty cenowe
d. Udział w rynku?
34. Ocena spółki oparta na ROI:
c. Uwzględnia specyfikę branżową centrum inwestycji
a. Jest istotna dla długofalowej efektywności inwestycji
b. Jest istotna dla krótkich okresów
d. Uwzględnia zróżnicowane ryzyko przedsięwzięć
b. Jest istotna dla krótkich okresów
35. Który ze wskaźników nie powinien być odnoszony do wielkości budżetowanej?
c. Stopień satysfakcji klientów
b. Czas załatwiania reklamacji
a. Terminowość realizacji zamówień
d. Udział należności w przychodach ze sprzedaży
c. Stopień satysfakcji klientów
36. Znane są podane wartości: przychody ze sprzedaży centrum, liczba obsługiwanych klientów i liczba zatrudnionych w centrum przychodów. Który miernik możesz wyliczyć?
a. Poziom reklamacji
b. Relacja kosztów sprzedaży do przychodów
d. Średnia sprzedaż na pracownika centrum
c. Średnia sprzedaż na klienta
d. Średnia sprzedaż na pracownika centrum
c. Średnia sprzedaż na klienta
37. Dla których mierników pożądany jest brak zmian lub zmniejszenie wartości miernika:
d. Wydajność pracy
a. Produktywność majątku rzeczowego
c. Cykl należności
b. Cykl zapasów
c. Cykl należności
b. Cykl zapasów
38. Na niewłaściwą realizacje planu składają się :
d. Niedążenie do ustalonego celu
a. Niewykonanie ustalonych działań
c. Niewykorzystanie planowanych zasobów
b. Żadna z odp nie jest poprawna
d. Niedążenie do ustalonego celu
a. Niewykonanie ustalonych działań
c. Niewykorzystanie planowanych zasobów
39. Do wyznaczenia poziomu reklamacji musimy znać wartość:
a. Przychody ze sprzedaży centrum
d. Liczba zamówień nieprzyjętych do realizacji
b. Wartości zareklamowanej produkcji
c. Czas do wpływu reklamacji do jej rozstrzygnięcia
a. Przychody ze sprzedaży centrum
b. Wartości zareklamowanej produkcji
40. Mierniki służące do oceny centrum przychodów można ująć w grupy jako:
a. Mierniki oparte na zarobkach kierownictwa
b. Mierniki oparte na kosztach produkcji
c. Mierniki oparte na przychodach ze sprzedaży
d. Mierniki dotyczące poziomu efektywności zarządzania zasobami centrum
c. Mierniki oparte na przychodach ze sprzedaży
d. Mierniki dotyczące poziomu efektywności zarządzania zasobami centrum

Powiązane tematy

#test #controlling #1

Inne tryby