Strona 1

TEST CONTROLLING 1

Pytanie 1
1. Satysfakcjonująca stopa zwrotu może być oparta na:
a. Średniej rentowności kapitału w branży
d. Koszcie alternatywnym
c. Średnim ważonym koszcie kapitału ?????
b. Średniej ważonej wartości kapitału w branży
Pytanie 2
2. Wzrost obrotów na jednego klienta oznacza:
d. Pozyskanie nowych klientów o znaczącej pozycji rynkowej
c. Utrata płynności finansowej
a. Rozwój odbiorców
b. Większe wydatki
Pytanie 3
3. Czynniki niezależne od kierownika sprzedaży, wpływające na poziom przychodów ze sprzedaży to
c. Jakość produktów
d. Warunki płatnicze
a. Poziom uzyskanych cen
b. Terminowość realizacji produkcji
Pytanie 4
4. Jeżeli centrum odpowiedzialności samodzielnie produkuje wyroby to ponosi koszty stałe:
d. Koszty ogrzewania, oświetlenia
b. Koszty marketingu
c. Amortyzacji maszyn i urządzeń ale nie budynków i budowli danego centrum
a. Koszty zarządzania centrum
Pytanie 5
5. Podstawowe mierniki oceny centrum inwestycji (stopa zwrotu z inwestycji i zysk rezydualny):
a. Są niewystarczające ze względu na przyjęcie krótkich okresów
d. Mają charakter finansowy
b. Działają zniechęcająco do ponoszenia nadmiernych wydatków inwestycyjnych w aktywa operacyjne
c. Są niewystarczające ze względu na przyjęcie długich okresów
Pytanie 6
6. Wskaż niefinansowe mierniki oceny centrum przychodów
b. Stopień satysfakcji klientów, poziom realizacji zamówień, średni czas realizacji zamówienia
a. Średni czas realizacji zamówienia, udział w rynku, cykl należności
d. Stopień satysfakcji klientów, stopa marży brutto, poziom reklamacji
c. Terminowość realizacji zamówień, stopień satysfakcji klientów, czas załatwiania reklamacji
Pytanie 7
7. Raport kontrolno-wynikowy ???????
d. Wyodrębnia się w nim poszczególne kategorie kosztów, zarówno planowane jak i rzeczywiste
a. Raport taki zamyka się kontrolnymi wskaźnikami jak: wskaźnik wykonania limitu kosztów
c. Wyodrębnia się w nim wyłącznie koszty rzeczywiste
b. Wyodrębnia się w nim wyłącznie koszty planowane
Pytanie 8
8. Zysk rezydualny:
d. Oparty jest na tych samych podstawach co ROI
c. Całkowicie eliminuje niedociągnięcia ROI
a. Ułatwia porównanie osiągniętych rezultatów pomiędzy różnymi centrami inwestycji
b. Eliminuje krótkowzroczność w postępowaniu menedżerów centrum inwestycji

Powiązane tematy

#test #controlling #1