Fiszki

Test z PPZ

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 22 Rozwiązywany: 1521 razy
Proszę wskazać źródła stresu w pracy menedżera :
rola w organizacji
presja kształcenia ustawicznego
czynniki związane z wykonywaniem pracy
struktura organizacyjna
stosunki interpersonalne
brak równowagi między pracą a życiem prywatnym
rola w organizacji
presja kształcenia ustawicznego
czynniki związane z wykonywaniem pracy
struktura organizacyjna
stosunki interpersonalne
brak równowagi między pracą a życiem prywatnym
Proszę określić główne uwarunkowania kształtowania odporności na stres zawodowy :
dojrzałość intelektualno-emocjonalna
poczucie "wyuczonej bezradności"
ogólny stan orientacji w zadaniu
umiarkowana motywacja do działania
wysoki poziom kompetencji merytorycznych
umiejętność skupienia się w jednym punkcie
dojrzałość intelektualno-emocjonalna
umiarkowana motywacja do działania
wysoki poziom kompetencji merytorycznych
Proszę wskazać co wyznacza prospołeczną orientację w zarządzaniu organizacją :
wkomponowanie refleksji aksjologicznej w działalność ekonomiczną
przyjęcie społecznego kontekstu celów organizacyjnych
pełne skupienie się na podejmowanych działaniach ekonomicznych
twórcze podejście do korzystania z wiedzy i umiejętności
wkomponowanie refleksji aksjologicznej w działalność ekonomiczną
przyjęcie społecznego kontekstu celów organizacyjnych
twórcze podejście do korzystania z wiedzy i umiejętności
Proszę określić bariery utrudniające wprowadzenie orientacji prospołecznej w zarządzaniu organizacjami :
zachęty ze strony administracji publicznej
presja ze strony konsumentów i partnerów biznesowych
brak prospołecznej edukacji menedżerów
nierozumienie idei prospołeczności przez menedżerów
brak prospołecznej edukacji menedżerów
nierozumienie idei prospołeczności przez menedżerów
Proszę wskazać główne źródła psychospołecznych problemów we współczesnych organizacjach :
dobre umiejętności komunikacyjne menedżerów
podejście wielozadaniowe
presja innowacyjności i doskonalenia
umiędzynarodowienie organizacji
ograniczone zasoby materialne
postępujący rozwój cyfryzacji
szerokie sieci powiązań interpersonalnych
presja innowacyjności i doskonalenia
umiędzynarodowienie organizacji
szerokie sieci powiązań interpersonalnych
Proszę wskazać pożądane psychospołeczne zdolności/cechy menedżera jako oczekiwane na rynku pracy kompetencje w przyszłości :
myślenie projektowe
komunikacje miedzykulturowe
praca w szumie inforamcyjnym
pilność i punktualność
dobra kondycja fizyczna
wiedza fachowa
myślenie projektowe
komunikacje miedzykulturowe
praca w szumie inforamcyjnym
Proszę wskazać przyczyny wywołujące zakłócenia w utrzymaniu pożądanego poziomu motywacji pracowników :
niedostrzeganie wartości/użyteczności celu działania
brak przekonania o możliwościach osiągnięcia celu
zbyt duże natężenie czynników motywacyjnych
zbyt niskie natężenie czynników motywacyjnych
zbyt duże natężenie czynników motywacyjnych
zbyt niskie natężenie czynników motywacyjnych
Proszę podać główne źródła psychospołecznych problemów we współczesnych organizacjach :
podejście wielozadaniowe
równoczesna współpraca i konkurencja
presja innowacyjności i doskonalenia
dobre umiejętności komunikacyjne menedżerów
ograniczone zasoby materialne
mobilność kluczowych pracowników
postępujący rozwój cyfryzacji
równoczesna współpraca i konkurencja
presja innowacyjności i doskonalenia
mobilność kluczowych pracowników
Proszę wskazać pożądane psychospołeczne zdolności/cechy menedżera stanowiące na rynku pracy podstawę kompetencji w przyszłości :
sprawność adaptacyjna
zdolność budzenia sympatii
szeroka wiedza specjalistyczna
inteligencja emocjonalna
umiejętność wnioskowania
kompetencje językowe
sprawność adaptacyjna
inteligencja emocjonalna
umiejętność wnioskowania
Proszę wskazać czynniki charakteryzujące normatywny typ zaangażowania organizacyjnego zgodnie z założeniami modelu Mayer'a i Allen :
duże zainteresowanie treścią pracy
poczucie zobowiązania i lojalności wobec organizacji
duże znaczenie norm społecznych
indentyfikacja z wartościami organizacji
brak alternatyw na rynku pracy
kalkulacja kosztów i strat
poczucie zobowiązania i lojalności wobec organizacji
duże znaczenie norm społecznych
Proszę określić w czym się wyraża emocjonalny wymiar zaangażowania organizacyjnego jako aspekt determinujący jego silny wpływ na działanie :
pełna akceptacja celów i wartości organizacyjnych
wysoka skłonność do podejmowania wysiłku na rzecz organizacji
wybiórcze podejście do celów i wartości organizacyjnych
silne pragnienie realizacji indywidualnej kariery
silne pragnienie przynależności do organizacji
materialna kalkulacja wysiłku na rzecz organizacji
pełna akceptacja celów i wartości organizacyjnych
wysoka skłonność do podejmowania wysiłku na rzecz organizacji
silne pragnienie przynależności do organizacji
Proszę określić sposób podejścia do zadań zawodowych charakterystycznych dla pokolenia Y :
rozległe cele, elastyczność, odpowiedzialność, różnorodne formy nagradzania, praca zespołowa
ściśle sprecyzowany plan działania, określone godziny pracy, poświęcenie czasu prywatnego dla pracy
swoboda działania, równowaga między pracą a życiem prywatnym, nagradzanie materialne, niezależność
rozległe cele, elastyczność, odpowiedzialność, różnorodne formy nagradzania, praca zespołowa
Proszę wskazać charakterystykę współczesnego podejścia do sytuacji konfliktów w organizacji :
są szansą dla menedżerów na wzrost efektywności, naturalne i nieuniknione
są przejawem nieudolności w procesie rekrutacji pracowników
są przejawem nieudolności menedżerskiej, zbędne i szkodliwe, należy usuwać wszelkie niedociągnięcia
są szansą dla menedżerów na wzrost efektywności, naturalne i nieuniknione
Proszę wskazać czynniki charakteryzujące afektywny typ zaangażowania organizacyjnego zgodnie z założeniami modelu Mayer'a i Allan :
duże znaczenie norm społecznych
kalkulacja kosztów i strat
brak alternatyw na rynku pracy
duże zainteresowanie treścią pracy
poczucie zobowiązania i lojalności wobec organizacji
identyfikacja z wartościami organizacji
duże zainteresowanie treścią pracy
identyfikacja z wartościami organizacji
Proszę wskazać które społeczne mechanizmy najsilniej kształtują i wzmacniają zaangażowanie pracowników w działanie na rzecz organizacji :
stosowanie wybiórczej polityki informacyjnej
rozwój kultury opartej na respektowaniu hierarchii służbowej
udział w delegacjach zagranicznych i kontrola przebiegu pracy
udział w podejmowaniu decyzji i swoboda codziennej pracy
stosowanie przejrzystej polityki informacyjnej
rozwój kultury opartej na poczuciu przynależności do społeczności organizacyjnej
udział w podejmowaniu decyzji i swoboda codziennej pracy
stosowanie przejrzystej polityki informacyjnej
rozwój kultury opartej na poczuciu przynależności do społeczności organizacyjnej
Proszę określić sposób podejścia zadań zawodowych charakterystycznych dla pracowników pokolenia X :
rozległe cele, elastyczność, odpowiedzialność, różnorodne formy nagradzania, praca zespołowa
swoboda działania, równowaga między pracą a życiem prywatnym, nagradzanie materialne, niezależność
ściśle sprecyzowany cel działania, określone godziny pracy, poświęcenie życia prywatnego dla pracy
swoboda działania, równowaga między pracą a życiem prywatnym, nagradzanie materialne, niezależność
Proszę wskazać charakterystykę tradycyjnego podejścia do sytuacji konfliktowych w organizacji :
są szansą dla menedżerów na wzrost efektywności, są nieuniknione i naturalne
są przejawem nieudolności menedżerskiej, zbędne i szkodliwe, należy ich unikać
są przejawem nieudolności w procesie rekrutacji pracowników
są przejawem nieudolności menedżerskiej, zbędne i szkodliwe, należy ich unikać
Proszę określić typy komponentów budujących poziom sprawności zawodowej pracowników :
kompetencje społeczne
motywacja w pracy
predyspozycje psychiczne
właściwości fizyczne
umiejętności zawodowe
wiedza fachowa
kompetencje społeczne
motywacja w pracy
predyspozycje psychiczne
właściwości fizyczne
umiejętności zawodowe
wiedza fachowa
Proszę wskazać przyczyny wywołujące zakłócenia w procesie wzbudzania motywacji pracowników :
zbyt niskie natężenie czynników motywacyjnych
brak przekonania o możliwościach osiągnięcia celu
niedostrzeganie wartości/użyteczności celu działania
zbyt wysokie natężenie czynników motywacyjnych
brak przekonania o możliwościach osiągnięcia celu
niedostrzeganie wartości/użyteczności celu działania
Proszę wskazać przykłady niepożądanych czynników organizacyjnych (zachowań menedżerów) zakłócających motywację pracowników do realizacji zadań zawodowych :
publiczne krytykowanie pracownika
brak zainteresowania celami organizacji
niejasne formułowanie celów i zadań
wysoki poziom lęku
nabyte poczucie "własnej bezradności"
straszenie utratą stanowiska, premii, przywilejów
negatywne przekonania na temat sensu pracy
wywoływanie presji czasu
publiczne krytykowanie pracownika
niejasne formułowanie celów i zadań
straszenie utratą stanowiska, premii, przywilejów
wywoływanie presji czasu
Proszę określić istotę i zakres rozumienia kompetencji pracowniczych :
ujęcie osobowe
określenie cech efektywnego pracownika
ujęcie relacyjne
adekwatność możliwości pracownika wobec wymagań pracy
ujęcie behawioralne
określenie pożądanych umiejętności pracowników
ujęcie funkcyjne
określenie standardów pracy
Proszę wskazać przykłady niepożądanych przekonań i postaw pracowników zakłócających ich motywację do realizacji zadań zawodowych :
niejasne formułowanie zadań i celów
negatywne przekonania na temat sensu pracy
wywoływanie presji czasu
nabyte poczucie "własnej bezradności"
publiczne krytykowanie pracownika
brak zainteresowania celami organizacji
wysoki poziom lęku
straszenie utratą stanowiska, premii, przywilejów
negatywne przekonania na temat sensu pracy
nabyte poczucie "własnej bezradności"
brak zainteresowania celami organizacji
wysoki poziom lęku

Powiązane tematy

Inne tryby