Strona 1

Ochrona własności intelektualnej i przemysłowej, pytania 101 - 120

Pytanie 1
Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim przedstawionej. W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie:
nie jest wymagane, jeżeli osoba ta nie otrzymała umówionej zapłaty za pozowanie
nie jest wymagane, jeżeli osoba ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie
jest wymagane, jeżeli osoba ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie
Pytanie 2
Rozpowszechnianie wizerunku osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych, społecznych, zawodowych oraz osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza:
wymaga zezwolenia
nie wymaga zezwolenia
wymaga zezwolenia na piśmie
Pytanie 3
Jeżeli osoba, do której korespondencja jest skierowana, nie wyraziła innej woli, rozpowszechnianie korespondencji, w okresie dwudziestu lat od jej śmierci, wymaga zezwolenia:
małżonka, a w jego braku kolejno zstępnych, rodziców lub rodzeństwa
urzędu pocztowego
organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi
Pytanie 4
Działania aktorów, recytatorów, dyrygentów, instrumentalistów, wokalistów, tancerzy i mimów oraz innych osób w sposób twórczy przyczyniających się do powstania wykonania są:
prawami sztuki
artystycznymi wykonaniami, które są prawami pokrewnymi
wykonaniami, które nie są prawami pokrewnymi
Pytanie 5
Prawo do wynagrodzenia za korzystanie z artystycznego wykonania lub za rozporządzanie prawami do takiego wykonania określone w umowie albo przyznane w przepisach prawa wygasa z upływem:
sześćdziesięciu lat następujących po roku, w którym artystyczne wykonanie ustalono
pięćdziesięciu lat następujących po roku, w którym artystyczne wykonanie ustalono
siedemdziesięciu lat następujących po roku, w którym artystyczne wykonanie ustalono
Pytanie 6
Jeżeli po ustaleniu artystycznego wykonania nastąpiła publikacja utrwalenia tego wykonania lub jego publiczne odtworzenie, okres ochrony liczy się:
mimo wszystko od chwili ustalenia
od tych zdarzeń, a gdy miały miejsce obydwa - od tego z nich, które miało miejsce wcześniej
od chwili śmierci artysty wykonawcy
Pytanie 7
Kierownik zespołu:
jest częściowo umocowany do reprezentowania praw do zespołowego artystycznego wykonania
nie jest umocowany do reprezentowania praw do zespołowego artystycznego wykonania
jest umocowany do reprezentowania praw do zespołowego artystycznego wykonania
Pytanie 8
Fonogramem jest:
pierwsze utrwalenie warstwy dźwiękowej wykonania utworu albo innych zjawisk akustycznych
utwór audiowizualny
pierwsze utrwalenie sekwencji ruchomych obrazów, z dźwiękiem lub bez, niezależnie od tego, czy stanowi ono utwór audiowizualny

Powiązane tematy