Strona 1

lula test

Pytanie 1
Do rozwiązania problemów z zakresu klasyfikacji wzorcowej służy między innym :
algorytm a priori
metoda najbliższego sąsiedztwa
sieć neuronową klasy GRNN
las losowy
Pytanie 2
Indeks sylwetkowy służy do oceny:
poprawności przebiegu uczenia przeprowadzonego w trybie z nauczycielem
poprawności wyników klasyfikacji bezwzorcowej.
podobieństwa wyników klasyfikacji
podobieństwa dwóch zbiorów obiektów
Pytanie 3
Stopień węzła może być miarą służącą do pomiaru jego:
cykliczności
centralności
spójności
podobieństwa
Pytanie 4
W grafie spójnym
dla każdej pary wierzchołków istnieje łącząca je ścieżka
nie występują cykle
każda para wierzchołków połączona jest krawędzią
stopień każdego wierzchołka jest identyczny
Pytanie 5
Wagi neuronów warstwy ukrytej sieci RBF przechowują
szerokości skupień występujących wśród danych tworzących zbiór uczący
odległości pomiędzy skupieniami występującymi wśród danych tworzących zbiór uczący.
środki skupień występujących wśród danych tworzących zbiór uczący
podobieństwo pomiędzy skupieniami występującymi wśród danych tworzących zbiór uczących
Pytanie 6
Standaryzacja zmiennej powoduje, że:
przekształcone wartości zmiennej charakteryzują się zerową wartością średnią
przekształcone wartości zmiennej są uzależnione od istotności zmiennej
przekształcone wartości zmiennej znajdują się w przedziale od 0 do 1
wszystkie przekształcone wartości zmiennej posiadają ten sam znak
Pytanie 7
Metoda wstecznej progagacji błędu służy do uczenia:
w trybie bez nauczyciela jednokierunkowej, wielowarstwowej sieci neuronowej
w trybie z nauczycielem sieci o radialnych funkcjach bazowych
w trybie bez nauczyciela sieci o radialnych funkcjach bazowych
w trybie z nauczycielem jednokierunkowej, wielowarstwowej sieci neuronowej
Pytanie 8
Metoda k-średnich jest metodą analizy skupień:
służąca do utworzenia dendrogramu przedstawiającego strukturę rozpatrywanego zbioru obiektów
minimalizującą błąd klasyfikacji wyznaczony poprzez porównanie wyników klasyfikacji uzyskanych … jej zastosowanie z prawidłowym sposobem klasyfikacji w zbiorze uczącym
umożliwiającą oszacowanie funkcji rozkładu wartości zmiennych w poszczególnych zbiorach ...(?)
pozwalająca na podział rozpatrywanego zbioru obiektów na zadaną liczbę rozłącznych klas

Powiązane tematy