Strona 2

Rachunkowość zarządcza II

Pytanie 9
Jednostkowa marża brutto to różnica między:
ceną sprzedaży poduktu a jego jednostkowym kosztem zmiennym wytworzenia
żadna z powyższych
ceną sprzedaży produktu a jego jednostkowym kosztem pełnym wytworzenia
ceną sprzedaży produktu a jego jednostkowym kosztem stałym wytworzenia
Pytanie 10
Aby obliczyć stopę marży brutto dla produktu musimy znać:
żadna z powyższych
jego jednostkowy koszt pełny i cenę sprzedaży
jego jednostkowy koszt zmienny i cenę sprzedaży
jego jednostkowy koszt zmienny i łączną kwotę kosztów stałych w okresie
Pytanie 11
Marża brutto I to inaczej:
żadna z powyższych
marża bezpieczeństwa
marża pokrycia
zysk operacyjny
Pytanie 12
Jednostkowa marża pokrycia jest to:
różnica mięczy ceną a jednostkowym kosztem zmiennym
różnica między ceną a jednostkowym kosztem stałym
różnica między przychodami ze sprzedaży a kosztami zmiennymi
różnica mięczy ceną a jednostkowym kosztem pełnym
Pytanie 13
Jednostkowy koszt zmienny może być traktowany jako dolna granica ceny w warunkach:
niepełnego wykorzystania potencjału produkcyjnego
kiedy cena rynkowa jest niższa od jednostkowego kosztu pełnego
pełnego wykorzystania potencjału produkcyjnego
w każdych warunkach
Pytanie 14
Ujemna marża brutto I na wyrobie oznacza, że:
przedsiębiorstwo realizuje za mały wolumen sprzedaży tego produktu i powinno go zwiększyć
wycofanie wyrobu z asortymentu produkcyjnego spowoduje wzrost wyniku finansowego
bezpośrednie jednostkowe koszty wytworzeniaa produktu są większe niż jego cena
żadna z powyższych
Pytanie 15
Koszty stałe przedsiębiorstwa produkującego 1 asortyment wyrobów wynoszą 10000zł. Cena sprzedaży kształtuje się na poziomie 8zł/szt. Jednostkowe zmienne koszty wytworzenia wynoszą 6 zł. Ile wynosi względna strefa bezpieczeństwa, jeżeli sprzedaż i produkcja kształtuje się na poziomie 7000 szt?
28,57%
16000zł
-28,57%
żadna z powyższych
Pytanie 16
Względna marża bezpieczeństwa jest to różnica pomiędzy:
wartością sprzedaży stanowiącą próg rentowności a wartością sprzedaży stanowiącą próg płynności
ilościową wielkością planowanej sprzedaży a ilościowym progiem rentowności
żadna z powyższych
planowaną wartością sprzedaży a wartością sprzedaży stanowiązą wartościowy próg rentowności

Powiązane tematy

#test #zarzadcza