Strona 2

Marketing Międzynarodowy

Pytanie 9
Do optymalizowania zasobów ludzkich w przedsiębiorstwie międzynarodowym można wykorzystać:
badanie dystansu psychicznego
cross promotion
mapy percepcji
diagram Ishikawy
Pytanie 10
Istota planowania marketingu międzynarodowego polega na:
Dostosowaniu się do uwarunkowań międzykulturowych
rozpoznaniu przyszłych warunków działania i dostosowaniu do nich firmy
rozpoznaniu potencjału konkurentów
Pytanie 11
Która ze strategii nie należy do strategii produkt-rynek (macierz Ansoffa)?
Dyferencjacja
Penetracja rynku
Adaptacja rynku
Innowacja produkcyjno-rynkowa
Pytanie 12
Efekt kraju pochodzenia to:
wpływ jaki wizerunek danego kraju ma na ocenę przez konsumentów produktów (marek) pochodzących z tego kraju
preferowanie produktów zagranicznych kosztem krajowych
obojętność wobec kraju pochodzenia produktu, kierowanie się przy decyzji zakupu tylko jego cechami
zjawisko polegające na preferowaniu zakupu produktów krajowych, oparte na przesłankach moralnych, ekonomicznych lub emocjonalnych
Pytanie 13
Do analizy otoczenia międzynarodowego można wykorzystać metodę:
SWAT
LINUKS
SLEPT
SWOT
PESTEL
PEST
PRESTCOM
Pytanie 14
Turbulencje otoczenia międzynarodowego oznaczają:
takie pojęcie nie występuje
utrudnienia w realizacji celów strategicznych przedsiębiorstwa
oddziaływanie czynników kulturowych
problemy sektora finansowego
Pytanie 15
Dylemat etic-emic odnosi się do:
kwestii etyki w biznesie międzynarodowym
problemów legislacyjnych
analizy uwarunkowań technologicznych
wpływu uwarunkowań kulturowych na badania marketingowe
Pytanie 16
Zwolennikami dychotomicznej koncepcji marketingu międzynarodowego są:
Kotabe i Helsen
Kotler i Levitt
Ahonen i Nikunen
Cateora i Hoandler

Powiązane tematy

#marketing #miedzynarodowy #test