Strona 2

RZ II - kampus

Pytanie 9
Jednostka produkuje i sprzedaje 1 200 szt. jednorodnego wyrobu po cenie 14 zł/szt ponosząc koszty zmienne w kwocie 9 600 zł przy kosztach stałych 6 000 zł. O ile zł może wzrosnąć jednostkowy koszt zmienny zanim jednostka zacznie ponosić straty?
9 zł.
8 zł,
1 zł,
2 zł,
Pytanie 10
Koszty stałe równe są 10 000 zł, zaś jednostkowa marża brutto – 50 zł. Ile jednostek musi sprzedać przedsiębiorstwo, aby zysk netto przy 30% - owej stopie podatkowej wyniósł 6 720 zł?
648 jedn.
200 jedn.,
334,4 jedn.;
392 jedn.,
Pytanie 11
Margines bezpieczeństwa przy danym poziomie sprzedaży równa się 25%. O ile % muszą wzrosnąć przychody ze sprzedaży, aby zysk wzrósł o 80%?
25
20
80
40
Pytanie 12
Koszty stałe wynoszą 200 000 zł, cena jednostkowa 20 zł, wskaźnik marży na pokrycie 0,6 to ilościowy próg rentowności wynosi:
16 667 jedn.,
10 000 jedn.
16 666 jedn.,.
27 500 jedn.,
Pytanie 13
13. Jeżeli koszty stałe zaobserwowane w pewnym okresie w jednostce stanowią koszty wspólne niejednorodnej produkcji, to progi rentowności poszczególnych segmentów działalności oblicza się:
Dzieląc koszty stałe przez sumę marż jednostkowych wszystkich produkowanych asortymentów.
Odrębnie dla każdego segmentu przypisując mu określoną część ze wspólnych kosztów stałych,
Wykorzystując obliczony próg dla jednostek umownych będącej „koszykiem dóbr” z uwzględnieniem struktury sprzedaży,
Pytanie 14
Jednostka wyprodukowała i sprzedała 16000 szt. jednorodnych wyrobów osiągając przychód 288000 zł. Wiadomo, że koszty stałe wynoszą 86 400 zł zaś koszt zmienny na każdą złotówkę sprzedaży wynosi 60 gr. Oznacza to, że marża bezpieczeństwa firmy wynosi:
20%.
25%.
66,66%
33,33%.
Pytanie 15
Jeżeli cena i koszty stałe nie zmieniają się to obniżenie kosztu zmiennego na jednostkę spowoduje:
Obniżenie progu rentowności i wzrost zysków,
Wzrost progu rentowności i wzrost zysku,
Wzrost progu rentowności i obniżenie zysków.
Pytanie 16
Jeżeli margines bezpieczeństwa przy danym poziomie przychodów firmy wynosi 12,5%, to 10%-owy wzrost przychodów ze sprzedaży spowoduje wzrost zysków firmy o:
225%.
80%
125%.
12,5%

Powiązane tematy