Strona 2

Mikroekonomia - elastyczność popytu i podaży

Pytanie 9
Jeżeli elastyczność cenowa podaży wynosi 0,5 a cena wzrasta o 10%, to:
a. wielkość podaży wzrośnie o 0,5%,
c. podaż zmaleje o 0,5%,
d. podaż zmaleje o 5%.
b. wielkość podaży wzrośnie o 5%,
Pytanie 10
Jeżeli konsumenci wydają mniej na produkt po spadku jego ceny, to:
b. popyt jest neutralny,
d. popyt jest sztywny.
a. popyt jest elastyczny,
c. popyt jest nieelastyczny,
Pytanie 11
Jaka nastąpi zmiana w popycie na patisony w puszce, jeżeli wskaźnik elastyczności cenowej popytu na patisony wynosi 1,6 a cen wzrosła o 20 %.
b. nastąpi spadek popytu o 32 %,
a. nastąpi wzrost popytu o 32 %,
c. nastąpi spadek wielkości popytu o 32 %,
d. nastąpi wzrost wielkości popytu o 32 %.
Pytanie 12
Co możesz powiedzieć o elastyczności popytu na aparaty fotograficzne marki AMI jeżeli po spadku ich ceny o 25 % zarejestrowano wzrost sprzedaży 0,5 %:
c. popyt cenowo nieelastyczny,
a. popyt cenowo elastyczny,
b. popyt krzyżowo elastyczny,
d. popyt cenowo proporcjonalny.
Pytanie 13
Elastyczność mieszana popytu ma wartość dodatnią. Świadczy to o tym, iż: analizowane dobra mogą być :
a. komplementarne,
c. niezależne,
b. substytucyjne,
d. Giffena
Pytanie 14
Jeżeli dochodowa elastyczność popytu na czekoladę wynosi 2, to wielkość popytu zmienia się:
b. w tym samym kierunku co dochód, ale w mniejszym stopniu,
c. w odwrotnym kierunku niż dochód,
d. w tym samym kierunku co dochód i w tym samym stopniu.
a. w tym samym kierunku co dochód, ale w większym stopniu,
Pytanie 15
Jaka nastąpi zmiana w popycie na ananasy w puszce, jeżeli wskaźnik elastyczności cenowej popytu na ananasy wynosi 1,6 a cena wzrosła o 30 %:
b. nastąpi spadek popytu o 48 %,
d. nastąpi wzrost wielkości popytu o 48 %.
c. nastąpi spadek wielkości popytu o 48 %,
a. nastąpi wzrost popytu o 48 %,
Pytanie 16
Badania empiryczne wskazują, iż popyt na sprzęt gosp. domowego (AGD) charakteryzuje się współczynnikiem elastyczności cenowej wynoszącym ok. 1.6. Chcąc zwiększyć przychody ze sprzedaży, producenci AGD powinni stosować strategię:
c. obniżania cen;
d. żadna z powyższych.
b. stabilnych cen;
a. podnoszenia cen;

Powiązane tematy

#wszib #mikro #mikroekonomia