Pytania i odpowiedzi

prawa autorskie i prawa pokrewne

Zebrane pytania i odpowiedzi do zestawu.
Ilość pytań: 70 Rozwiązywany: 10129 razy
Pytanie 21
Jeżeli nie umówiono się inaczej, pracodawca ma obowiązek przystąpić do rozpowszechniania utworu przeznaczonego w umowie o pracę do rozpowszechniania w terminie:
2 lat
Pytanie 22
Jeżeli nie umówiono się inaczej, pracodawca nabywa własność przedmiotu, na którym utrwalono utwór stworzony w ramach stosunku pracy, z chwilą:
Jego przyjęcia
Pytanie 23
Jeżeli nie umówiono się inaczej, pracodawca ma obowiązek zawiadomić twórcę o nieprzyjęciu dostarczonego utworu lub uzależnić przyjęcie od dokonania określonych zmian w wyznaczonym w tym celu terminie, w ciągu:
6 miesięcy
Pytanie 24
Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, pierwszeństwo opublikowania utworu naukowego pracownika, który stworzył ten utwór, wykonując obowiązki wynikające ze stosunku pracy, przysługuje:
Instytucji naukowej
Pytanie 25
Pierwszeństwo opublikowania utworu naukowego pracownika, który stworzył ten utwór, wykonując obowiązki wynikające ze stosunku pracy, wygasa, jeżeli:
W ciągu 6 miesięcy od dostarczenia utworu nie zawarto z twórcą umowy o wydanie utworu
W okresie 2 lat od daty przyjęcia utwory nie został on opublikowany
Pytanie 26
Pierwszeństwo opublikowania pracy dyplomowej studenta przysługuje:
Uczelni wyższej
Pytanie 27
Autorskie prawa osobiste do utworu obejmują prawo do:
Decydowania o pierwszym udostępnieniu utworu publiczności
Autorstwa utworu
Oznaczania utworu swoim nazwiskiem lub pseudonimem
Nadzoru nad sposobem korzystania z utworu
Pytanie 28
Autorskie prawa majątkowe do utworu obejmują wyłączne prawo do:
Korzystania z utworu
Upoważniania innych osób do korzystania z utworu
Rozporządzania utworem
Wynagrodzenia za korzystanie z utworu
Pytanie 29
Prawo, mocą którego twórcy i jego spadkobiercom w przypadku dokonanych zawodowo odsprzedaży oryginalnych egzemplarzy utworu plastycznego lub fotograficznego tego twórcy przysługuje wynagrodzenie z tytułu odsprzedaży, to:
Droit de suite
Pytanie 30
Prawo, mocą którego bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z już rozpowszechnionego utworu w zakresie własnego użytku osobistego, jest to:
Dozwolony użytek osobisty
Pytanie 31
Prawo, mocą którego instytucje naukowe i oświatowe mogą w celach dydaktycznych lub prowadzenia własnych badań korzystać z rozpowszechnionych utworów w oryginale i w tłumaczeniu oraz sporządzać w tym celu egzemplarze fragmentów rozpowszechnionego utworu to:
Dozwolony użytek publiczny
Pytanie 32
Biblioteki, archiwa i szkoły mogą:
Udostępniać nieodpłatnie, w zakresie swoich zadań statutowych, egzemplarze utworów rozpowszechnionych
Sporządzać lub zlecać sporządzenie egzemplarzy rozpowszechnionych utworów w celu uzupełniania, zachowania lub ochrony własnych zbiorów
Udostępniać zbiory dla celów badawczych lub poznawczych za pośrednictwem końcówek systemu informatycznego znajdujących się na terenie tych jednostek
Pytanie 33
Prawo, mocą którego wolno przytaczać w utworach stanowiących samoistną całość urywki rozpowszechnionych utworów lub drobne utwory w całości, w zakresie uzasadnionym wyjaśnieniem, analizą krytyczną, nauczaniem lub prawami gatunku twórczości, to:
Prawo cytatu
Pytanie 34
Jeżeli nie łączy się z tym osiąganie pośrednio lub bezpośrednio korzyści majątkowych, a artyści-wykonawcy nie otrzymują wynagrodzenia, wolno nieodpłatnie wykonywać publicznie rozpowszechnione utwory podczas:
Ceremonii religijnych
Uroczystości państwowych
Imprez akademickich
Pytanie 35
Z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w ustawie majątkowe prawa autorskie gasną z upływem lat:
70
Pytanie 36
Autorskie prawa majątkowe są:
Zbywalne
nieZbywalne
Dziedziczne
nieDziedziczne
Pytanie 37
Umowa o przeniesienie autorskich praw majątkowych wymaga zachowania formy:
Pisemnej
Pytanie 38
Umowa o przeniesienie autorskich praw majątkowych:
Obejmuje tylko pola eksploatacji wyraźnie w niej wymienione
Jest nieważna w części dotyczącej wszystkich utworów tego samego twórcy mających powstać w przyszłości
Jest nieważna w części dotyczącej wszystkich utworów określonego rodzaju tego samego twórcy mających powstać w przyszłości
Pytanie 39
Instytucja, w ramach której po wprowadzeniu do obrotu oryginału lub egzemplarza utworu na terytorium Europejskiego Obszaru Gospodarczego uprawiony nie może sprzeciwić się dalszemu obrotowi takim egzemplarzem na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, za wyjątkiem jego najmu lub użyczenia, to:
Wyczerpanie prawa
Pytanie 40
Jeżeli nie postanowiono inaczej, umowa zobowiązująca do przeniesienia praw majątkowych przenosi na nabywcę prawo do wyłącznego korzystania z utworu na określonym w umowie polu eksploatacji z chwilą:
przyjęcia utworu

Powiązane tematy

#paipp #parwoautorskie