Pytania i odpowiedzi

Public Relations - zagadnienia podstawowe

Zebrane pytania i odpowiedzi do zestawu. Test zawiera pytania wprowadzające w tematykę public relations.
Ilość pytań: 18 Rozwiązywany: 3697 razy
Pytanie 1
Czy Public Relations dotyczy jedynie działań marketingowych?
Nie
Pytanie 2
Które z wymienionych grup można zaliczyć do grona nadawców PR?
Organizacje
Osoby
Koncepcje
Pytanie 3
Zaznacz narzędzia PR, które zalicza się do narzędzi w pełni kontrolowanych
wykłady
ogłoszenia
warsztaty
Pytanie 4
Zaznacz narzędzia PR, nad którymi ma się ograniczoną kontrolę
konferencje prasowe
drzwi otwarte
informacje prasowe
Pytanie 5
Jeden z modeli stosowanych w analizie wyjściowej uwzględnia aspekty: polityczny, ekonomiczny, społeczny i technologiczny. Podaj jego nazwę
Model PEST
Pytanie 6
Który z modeli analizy wyjściowej pozwala na zbadanie otoczenia biznesowego organizacji?
PEST
Pytanie 7
Który model wykorzystywany w analizie wyjściowej pozwala na określenie słabych i mocnych stron oraz szans i zagrożeń?
SWOT
Pytanie 8
Który element modelu AIDA występuje jako pierwszy?
Uwaga
Pytanie 9
AIDA to model alternatywny dla
DAGMAR
Pytanie 10
Analiza konkurencji powinna skupić się:
na konkurentach obecnych i nowych (potencjalnych)
Pytanie 11
Analizując konkurencję
uwzględniamy zarówno podobieństwa jak i różnice
Pytanie 12
Cele Public Relations można podzielić na cele:
strategiczne
operacyjne
sub-cele
Pytanie 13
Cele ponadczasowe, ogólne, uniwersalne dla wszystkich typów organizacji to cele
strategiczne
Pytanie 14
Które cele wynikają bezpośrednio z celów strategicznych?
cele operacyjne
Pytanie 15
Sub-cele
Odnoszą się do celów operacyjnych
To zadania, które realizuje się na poziomie poszczególnych grup docelowych
Pytanie 16
Cele operacyjne
to cele pośrednie
są "kluczami" do sukcesu w realizacji celu PR
Pytanie 17
Ustaw prawidłową kolejność zmian jakie zachodzą przy realizacji założonego celu strategii PR.
1
zmiana wiedzy (wyobrażeń)
2
zmiana opinii
3
zmiana nastawienia
4
zmiana zachowań
5
przemiany kulturowe i społeczne
Pytanie 18
Co analizujemy pod kątem "wnętrza" organizacji a co pod kątem otoczenia organizacji
mocne i słabe strony - wnętrze
szanse i zagrożenia - otoczenie

Powiązane tematy

#pr #publicrelations