Fiszki

UKPF 3

Test w formie fiszek UKPF 3
Ilość pytań: 100 Rozwiązywany: 3430 razy
Prawo finansowe operuje metodą regulacji prawnej typową dla prawa
prywatnego
karnego
administracyjnego
cywilnego
administracyjnego
Funkcja rozdzielcza finansów publicznych to inaczej funkcja
stymulacyjna
regulacyjna
fiskalna
ewidencyjno-kontrolna
regulacyjna
Finanse publiczne to
dochody i wydatki publiczne
środki publiczne
gromadzenie i rozdysponowanie środków publicznych
dochody publiczne
gromadzenie i rozdysponowanie środków publicznych
Środki publiczne mogą być przeznaczane na
tylko wydatki publiczne
wydatki i rozchody publiczne
tylko dochody publiczne
dochody i przychody publiczne
wydatki i rozchody publiczne
Daniny publiczne są
wydatkami publicznymi
rozchodami publicznymi
dochodami publicznymi
przychodami publicznymi
dochodami publicznymi
Spłaty otrzymanych pożyczek i kredytów są
wydatkami publicznymi
przychodami publicznymi
dochodami publicznymi
rozchodami publicznymi
rozchodami publicznymi
Zasady budżetowe zostały sformułowane przez
Ministra Finansów
Rady Ministrów
ustawy
naukę
naukę
Budżetową zasadę zupełności realizują w pełni
środki specjalne
jednostki budżetowe
gospodarstwa pomocnicze
zakłady budżetowe
jednostki budżetowe
Zasadę konstrukcyjną klasyfikacji dochodów i wydatków określa
rozporządzenie Rady MInistrów
rozporządzenie MInistra Finansów
ustawa o finansach publicznych
ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego
ustawa o finansach publicznych
Kontrolę nad stanem długu Skarbu Państwa sprawuje
Prezes Rady Ministrów
Narodowy Bank Polski
Minister Finansów
MInister Skarbu Państwa
Minister Finansów
Krótkoterminowymi skarbowymi papierami wartościowymi są
obligacje skarbowe
listy emisyjne Ministra FInansów
skarbowe papiery oszczędnościowe
bony skarbowe
bony skarbowe
Środki specjalne jednostek budżetowych
są wyodrębnione finansowo i organizacyjnie z jednostek budżetowych
są wyodrębnione jedynie finansowo z jednostek budżetowych
nie są wyodrębione w żaden sposób z jednostek budżetowych
są wyodrębnione jedynie organizacyjnie z jednostek budżetowych
są wyodrębnione jedynie finansowo z jednostek budżetowych
Gospodarstwo pomocnicze jednostki budżetowej jest tworzone przez
kierownika jednostki budżetowej
ministra lub organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego
Ministra Finansów
Radę Ministrów
kierownika jednostki budżetowej
Zakłady budżetowe są obciążone na rzecz budżetu
podatkami i wpłatą 50% zysku
nie są obciążone żadnymi świadczeniami
wpłata w wysokości 50% zysku
podatkami
nie są obciążone żadnymi świadczeniami
Projekt ustawy budżetowej ustala
Sejm
Rada Ministrów
Minister Finansów
Senat
Rada Ministrów
Projekt ustawy budżetowej przedstawia się Sejmowi
w terminie ustalonym przez Sejm
do 31 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy
do 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy
do 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy
do 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy
Prowizorium budżetowe ma formę
ustawy
uchwały Sejmu
załąćznika do ustawy
rozporządzenia
ustawy
Określona w budżecie kwota wydatków stanowi
prognozę ich wysokości
pułap minimalny
deficyt budżetowy
nieprzekraczalny limit
nieprzekraczalny limit
Zmiany przeznaczenia rezerwy celowej w budżecie państwa może dokonać
Rada Ministrów
Prezes Rady Ministrów
Minister Finansów
MInister Finansów po uzyskaniu pozytywnej opinii komisji sejmowej
MInister Finansów po uzyskaniu pozytywnej opinii komisji sejmowej
Układ wykonawczy budżetu przedstawiany jest
po ogłoszeniu ustawy budżetowej
przed ogłoszeniem ustawy budżetowej
jednocześnie z przedłożeniem Radzie Ministrów projektu ustawy budżetowej
jednocześnie z przedstawieniem Sejmowi projektu ustawy budżetowej
po ogłoszeniu ustawy budżetowej

Powiązane tematy

Inne tryby