Fiszki

UKPF 2

Test w formie fiszek UKPF 2
Ilość pytań: 90 Rozwiązywany: 3377 razy
samodzielnymi organizacyjnie i gospodarczo podmiotami są
środki specjalne
jednostki budżetowe
zakłady budżetowe
gospodarstwa pomocnicze
gospodarstwa pomocnicze
Środki specjalne jednostki budżetowej
nie są wyodrębnione w żaden sposób z jednostki budżetowej
są wyodrębnione jedynie finansowo z jednostki budżetowej
są wyodrębnione finansowo i organizacyjnie z jednostki budżetowej
są wyodrębnione jedynie organizacyjnie z jednostki budżetowej
są wyodrębnione jedynie finansowo z jednostki budżetowej
Wpłata w wysokości 50% zysku obciąża
gospodarstwa pomocnicze
zakłady budżetowe
jednostki budżetowe
środki specjalne
gospodarstwa pomocnicze
Zakłady budżetowe to podmioty
co do zasady dotowane
wyłącznie samofinansujące się
wyłącznie dotowane
co do zasady samofinansujące się
co do zasady samofinansujące się
Fundusz celowy obejmuje
wyodrębnione dochody publiczne
wyodrębioną część dochodów budżetowych
wyodrębione dochody i wydatki publiczne
wyodrębioną część dochodów i wydatków budżetowych
wyodrębione dochody i wydatki publiczne
Podziału rezerw celowych dokonuje (dokonują)
Minister Finansów w porozumieniu z dysponentami części budżetu
dysponenci części budżetu w porozumieniu z Ministrem Finansów
dysponenci części budżetu
Minister Finansów
Minister Finansów w porozumieniu z dysponentami części budżetu
Projekt ustawy budżetowej Rada Ministrów przedstawia
Sajmowi i Najwyższej Izbie Kontroli
Sajmowi, Senatowi i Najwyższej Izbie Kontroli
Sajmowi i Senatowi
Sajmowi
Sajmowi
Założenia projektu budżetu państwa opracowywane są przez
Ministra Finansów
dysponentów części budżetu
Sejm
Radę Ministrów
Ministra Finansów
"Nota budżetowa" adresowana jest przede wszystkim do
dysponentów części budżetu państwa
Sejm
Rady Ministrów
Ministra Finansów
dysponentów części budżetu państwa
Trzecie czytanie projektu ustawy budżetowej rozpoczyna się wystąpieniem
rprzedstawiciela Rady MInistrów
Prezesa Rady MInistrów
przedstawiciela sejmowej komisji właściwej do spraw finansów publicznych
Ministra Finansów
przedstawiciela sejmowej komisji właściwej do spraw finansów publicznych
Minister Finansów
sprawuje nadzór i kontrolę nad całością gospodarki finansowej jednostek sektora finansów publicznych
sprawuje ogólną kontrolę realizacji dochodów i wydatków budżetowych
kieruje wykonaniem budżetu
sprawuje szczegłową kontrolę realizacji dochodów i wydatków budżetowych
sprawuje ogólną kontrolę realizacji dochodów i wydatków budżetowych
Przenoszenie wydatków między rozdziałami i paragrafami dokonuje
Minister Finansów
dysponent właściwej części budżetowej
dysponent właściwej części budżetowej w porozumieniu z Ministrem Finansów
podmiot, na rzecz którego wydatki są doonywane
dysponent właściwej części budżetowej
Uchwała Sejmu w przedmiocie absolutorium podejmowane jest
w terminie określonym przez Sejm
w ciągu 5 miesięcy do zakońćzenia roku budżetowego
w ciągu 90 dni po przedłożeniu sprawozdania z wykonania budżetu
niezwłocznie po przedłożeniu sprawozdania z wykonania budżetu państwa
w ciągu 90 dni po przedłożeniu sprawozdania z wykonania budżetu
Nieudzielenie przez Sejm absolutorium budżetowego
jest równoznaczne z wnioskiem o odwołanie Rady MInistrów
nie wywołuje skutków prawnych
oznacza odwołanie Rady MInistrów
oznacza odwołanie Ministra Finansów
nie wywołuje skutków prawnych
Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego powinien uchwalić uchwałę budżetową do
końca roku poprzedzającego rok budżetowy
dnia uchwalenia ustawy budżetowej
15 listopada roku poprzedzającego ro budżetowy
31 marca roku budżetowego
Rezerwa ogólna w budżecie jednostki samorządu terytorialnego nie może przekroczyć
5% wydatków budżetu
0.2% dochodów budżetu
1% wydatków budżetu
0,2% wydatków budżetu
1% wydatków budżetu
Łączna kwota długu jednostki samorządu terytorialnego na koniec roku budżetowego nie może przekroczyć
60% dochodów tego roku budżetowego
12% dochodów tego roku budżetowego
15% dochodów tego roku budżetowego
55% dochodów tego roku budżetowego
60% dochodów tego roku budżetowego
Część oświatową subwencji ogólnej otrzymują
gminy i powiaty
gminy
wszystkie jednostki samorządu terytorialnego
gminy i województwa
wszystkie jednostki samorządu terytorialnego
Wskaźniki dochodów podatkowych na jednego mieszkańca to element kalkulacji wysokości subwencji ogólnej dla
wszystkich rodzajów jednostek samorządu terytorialnego
powiatów
województw
gmin
wszystkich rodzajów jednostek samorządu terytorialnego
Niezależnie od obliczenia wskaźnika dochodów podatkowych na jednego mieszkańca, liczba mieszkańców brana jest pod uwagę przy obliczaniu wysokości subwencji ogólnej dla
gmin
województw
wszystkich rodzajów jednostek samorządu terytorialnego
powiatów
wszystkich rodzajów jednostek samorządu terytorialnego

Powiązane tematy

Inne tryby