Fiszki

Egzamin stal

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 45 Rozwiązywany: 167 razy
Do suwnic pomostowych należą
suwnice bramowe
suwnice podwieszane jednodźwigarowe
suwnice półbramowe
suwnice podwieszane jednodźwigarowe
Elementem suwnicy pomostowej nie jest
czołownica
most
kozioł odbojowy
kozioł odbojowy
Elementem suwnicy pomostowej jest
koło biegowe napędzane
kozioł odbojowy
tężnik hamowny
koło biegowe napędzane
Ciężar własny suwnicy to
odziaływania wyjątkowe
odziaływania zmienne poziome
odziaływania zmienne pionowe
odziaływania zmienne pionowe
oddziaływania wywołane opóźnianiem suwnicy to
oddziaływania zmienne poziome
oddziaływania zmienne pionowe
oddziaływania wyjątkowe
oddziaływania zmienne poziome
oddziaływania wywołane zukosowaniem suwnicy to
oddziaływania wyjatkowe
oddziaływania zmienne pionowe
oddziaływania zmienne poziome
oddziaływania zmienne poziome
uderzenie suwnicy w zderzak to
oddziaływania wyjątkowe
oddziaływania zmienne pionowe
oddziaływania zmienne poziome
oddziaływania wyjątkowe
kolizje zblocza z innymi obiektami to
oddziaływania zmienne poziome
oddziaływania wyjątkowe
oddziaływania zmienne pionowe
oddziaływania wyjątkowe
obciążenie wyjątkowe modeluje się w postaci
obciążenia dynamicznego o zadanej amplitudzie drgań wymuszonych
obciążenia dynamicznego o zadanej częstotliwości drgań własnych
równoważnego obciążenia statycznego
równoważnego obciążenia statycznego
normowy współczynnik dynamiczny fi uwzględnia
wpływ zakresu zmienności temperatury na rozszerzalność szyn
efekty dynamiczne wywołane drganiami pod wpływem sił bezwładności lub tłumienia
wpływ poziomu główki szyny na prędkość podnoszenia suwnicy
efekty dynamiczne wywołane drganiami pod wpływem sił bezwładności lub tłumienia
do oddziaływań wyjątkowych suwnic pomostowych nie należą
siły wywołane przyspieszaniem suwnicy
siły uderzenia w zderzak spowodowane ruchem suwnicy
siły wywołane wychyleniem sztywno prowadzonego ładunku
siły wywołane przyspieszaniem suwnicy
normowy współczynnik dynamiczny fi_1 uwzględniający wzbudzenie konstrukcji dźwignicy spowodowane poderwaniem ładunku z podłoża stosuje się do
cięzaru własnego suwnicy
ciężaru podnoszonego
sił pochodzących od przyspieszenia mostu suwnicy
cięzaru własnego suwnicy
normowy współczynnik dynamiczny fi_1 uwzględniający dynamiczne sprężyste wpływy uderzenia w zderzaki stosuje się do
sił uderzenia w zderzaki
cięzaru podnoszonego
cięzaru własnego suwnicy
sił uderzenia w zderzaki
w przypadku dwóch suwnic pracujących jako sprzęgnięte ich oddziaływanie należy traktować jako
oddziaływania jednej suwnicy
oddziaływania dwóch odrębnych suwnic, przyjmując pełną wartość działających obciążeń
oddziaływania dwóch odrębnych suwnic, dla pierwszej suwnicy przyjmując 100% działających obciążeń a dla drugiej 50%
oddziaływania jednej suwnicy
zaleca się aby w przypadku suwnic pracujących w jednej nawie (bud jednonawowy) jako maksymalną liczbę suwnic dla których wyznacza się odziaływania poziome przyjmować
10
5
2
2
Grupa odziaływań suwnicy to
jedno obciążenie charakterystyczne, które przyjmuje się do kombinacji z innymi grupami odziaływań suwnicy
zbiór obciążeń charakterystycznych z których należy utworzyć odpowiednie kombinacje normowe
jedno obciążenie charakterystyczne, które przyjmuje się z do kombinacji z innymi nie pochodzącymi od suwnicy
jedno obciążenie charakterystyczne, które przyjmuje się z do kombinacji z innymi nie pochodzącymi od suwnicy
w przypadku torów jezdnych suwnic znajdujących się na zewnątrz budynku, gdy rozpatruje się kombinacje ładunku podnoszonego z działaniem wiatru należy uwzględniać
nie rozpatruje się kombinacji ładunku podnoszonego z działaniem wiatru
maksymalną siłę wiatru jako zgodną ze stanem roboczym suwnicy
maksymalną siłę wiatru jako zgodną ze stanem spoczynku suwnicy
maksymalną siłę wiatru jako zgodną ze stanem roboczym suwnicy
w stanach granicznych użytkowalności jeśli nie podano inaczej , współczynnik częściowy γ do odziaływań na konstrukcje wsporcze suwnic należy przyjmować równy
1,5
2,0
1,0
1,0
odziaływania poziome na konstrukcje wsporcze suwnic mogą pochodzić od
ciężaru własnego suwnicy
zukosowania suwnicy w stosunku do jej ruchu wzdłuż belek toru jezdnego
ciężaru ładunku podnoszonego
zukosowania suwnicy w stosunku do jej ruchu wzdłuż belek toru jezdnego
Siły napędu kół K
nie zależą od sposobu napędu kół
generują siły poziome działające na belki toru jezdnego
nie mogą być podane przez dostawcę suwnicy
generują siły poziome działające na belki toru jezdnego

Powiązane tematy

Inne tryby