Fiszki

Surdologopedia

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 19 Rozwiązywany: 1416 razy
Rozwój narządu słychu kończy się
4 miesiąc życia płodowego
3 miesiącu życia płodowego
2 miesiącu życia płodowego
4 miesiąc życia płodowego
Okres odruchowej wokalizacji obejmuje:
2-5 tydzień życia
2-4 tydzień życia
4-8 tydzień życia
2-4 tydzień życia
Okres odruchowej wokalizacji u dziecka słyszącego przebiega
jest to uzależnione od kondycji urodzeniowej dziecka
w sposób odmienny
w identyczny sposób jak u dziecka niesłyszącego
w identyczny sposób jak u dziecka niesłyszącego
Zjawisko głużenia u dzieci niesłyszących
Występuje jak u dzieci słyszących
Nie występuje
To zależy od stopnia uszkodzenia słuchu
Występuje jak u dzieci słyszących
Okres zabawy głosem obejmuje
6-8 miesiąc życia
3-6 miesiąc życia
4-6 miesiąc życia
4-6 miesiąc życia
Okres zabawy głosem u dziecka niesłyszącego
Nie jest obecny
Jest obecny
To zależy od stopnia uszkodzenia słuchu
Nie jest obecny
Zjawisko gaworzenia polega na
nieświadomym powtarzaniu dźwięków
to zależy od stopnia uszkodzenia słuchu
świadomym powtarzaniu dźwięków
świadomym powtarzaniu dźwięków
Zjawisko gaworzenia u dzieci niesłyszących
Nie jest obecne
Jest obecne
Jego obecność zależy od posiadanej wady
Nie jest obecne
Powyżej 7 roku życia u dzieci niesłyszących rozwój mowy
Zostaje zakończony
uzależniony jest od wczesnego wspomagania rozwoju
Nadal trwa
Nadal trwa
Zjawisko głużenia pełni rolę
Ćwiczeń ruchowych i słuchowych
Ćwiczeń słuchowych
Ćwiczeń ruchowych
Ćwiczeń słuchowych
Uszkodzenie słuchu w granicach 15-30 db powoduje problemy w
rozumieniu mowy cichej z dalszej odległości
powoduje problem w rozumieniu mowy nawet w nieznacznej odległosci
nie powoduje żadnych problemów
rozumieniu mowy cichej z dalszej odległości
Uszkodzenie słuchu w granicach 30-40db powoduje
Problem w rozumieniu mowy do 1 m
problem w rozumieniu mowy z odległości 1,5 m
Problem w rozumieniu mowy ponad 1m
Problem w rozumieniu mowy ponad 1m
Przy uszkodzeniu słuchu w granicach 45 - 80db dziecko
Odbiera głosną mowę z odległosci 1 m
odbiera głośną mowę z odległości 2 m
odbiera cichą mowę z odległości 1m
Odbiera głosną mowę z odległosci 1 m
Przy uszkodzeniu słuchu w granicach 80-95db dziecko może słyszeć
To zależy
Nawet ciche dźwięki
Bardzo głośne dźwięki
Bardzo głośne dźwięki
Aparat słuchowy
Przywraca słuch
to zależy od głośności otoczenia
nie przywraca słuchu ale go wzmacnia
nie przywraca słuchu ale go wzmacnia
Słuchanie to
Odbiór i rozumienie słyszanych dźwięków
Wyłącznie rozumienie słyszanych dźwięków
Nieświadome odbieranie słyszanych dźwięków
Odbiór i rozumienie słyszanych dźwięków
Na wychowanie słuchowe składają się:
Codzienne czynności i okazjonalne sytuacje domowe
Zaplanowane przez logopedę ćwiczenia słuchowe
wyłącznie codzienne czynności
Codzienne czynności i okazjonalne sytuacje domowe
W terapii surdologopedycznej należy
Łączyć bodźce słuchowe ze wzrokowymi i dotykowymi
Łączyć bodźce słuchowe z dotykowymi
Łączyć bodźce słuchowe z dotykowymi i wzrokowymi
Łączyć bodźce słuchowe ze wzrokowymi i dotykowymi
Rozumienie mowy ułatwiają dziecku NIESŁYSZĄCEMU
GESTY pozbawione zabarwienia emocjonalnego
gesty nacechowane emocjonalnie
to zależy od emocjonalności dziecka
gesty nacechowane emocjonalnie

Powiązane tematy

#logopedia #narzadmowy

Inne tryby